Potentiaaliset tenbaggerit

Osakkeen listahinta ei vielä itsessään kerro tenbagger-potentiaalista :wink:

5 tykkäystä

Halpa on yhtiö, jossa tulevaisuuden riskikorjatut tuotot on diskontattu suurempaan arvoon kuin pörssikurssi.

Ei talenominkaan kohdalla voitu tietää, että kaikki menee näin hyvin. Mahdolliset riskit eivät realisoituneet ja tulevaisuutta ei voitu etukäteen nähdä, joten 2 vuotta sitten ei voitu antaa kuin silloinen hinta.

Jos joudut aina lisäyksessä maksaa täyden hinnan, niin et saavuta mitään lisäarvoa uusilla sijoituksilla yhtiöön.

Häh en kyllä ihan tajua logiikkaa?

Minusta 11 euron paikkeilla todisti tuotantolinjan toimivuus. Oli selvää että kannatti ostaa!

Tarkennatko vähän, mitä kohtaa et tajua.

Jos odotusarvotuotto on sama vakaalla firmalla ja riskisellä “10x tai konkurssi” firmalla niin tietysti lopputulos on sama. Riski ja tuotto kulkevat tehokkailla markkinoilla kuitenkin käsi kädessä, jolloin nuorena voi olla ihan fiksuakin haistella potentiaalisia tenbaggereita sen sijaan, että etsii vakaata 5% tuottoa hyvistä osingonmaksajista.

Eihän tämä nyt mitään arvan heittoa ole. Itse sijoitin 11 euron kohdalla silloisen salkkuni osalta 20% varoista. Ja kun avain firman kaupankäynnin niin kasvatin myös sinne painon 20%.
Se on minulla sellainen viitteellinen maksimi sijoitettua pääomaa

Sitten nuorella pitää olla riskiä enemmän salkussa. Mahdollisesti pienempi hajautus tms. Riskiä saa myös lainalla eikä yhtiökohtasella riskillä.

Eipä siinä talenomissa 2 vuotta sitten paljon riskiä ollut

Onko Gnumerot sulla jokin yhtiö joka voisi mielestäsi kymmenen kertaistua?

No yksittäisen yhtiön kohdalla voi tilanne olla aina yksilöllinen. Voit löytää sen halvasti hinnotellun yhtiön. Keskimäärin kuitenkin markkina toimii suhteellisen tehokkaasti ja et saavuta mitään varsinaista lisäarvoa sillä, että nostat painoa salkussa. Ellet sitten oikeesti voi lisätä aliarvostettua yhtiötä.

Sijoitusten keskittäminen muuten lisää salkun riskiä ilman että tuotto-odotus nousee. Jos oletetaan, että markkinat toimisi tehokkaasti ja sulla ei oo markkinoita enemmän informaatiota.

Kyllä mulle ainakin on panosten lisääminen tuottanut lisää, sillä kaikki sijoitettu pääoma on hyvin plussalla, silloinhan se on kannattanut varsinkin kun tuotto on Indeksi reippaasti parempi.

Viimeisin iso talenom sijoitus hintaan 35,80

2 tykkäystä

Ei ole sellasta yhtiötä, joka voisi noin paljon nousta ilman, että osakemarkkina yleisesti nousee jossain määrin mukana.

Minä olen toiveikas, että qt eka ostosta 6 eur J herantis onnistuessaan kehittämään esim parkinsonin lääkkeen voivat ilman markkinan vetoapuakin onnistua ajan kanssa.

Tottakai ne lisäpanostukset on voinut tuoda lisää tuottoa. Mutta pointti on siinä, että jos et saa niitä aliarvostettuun hintaa, niin et siitä merkittävää hyötyä saa. Sun riskikorjattu tuotto on silloin suunilleen markkinan tuotto.

No ehkä siksi viimeisin sijoitus on toistaiseksi 35,8 tasossa…

Toki osin ison painon vuoksi., mutta mieluusti näkisin nyt siirron omiin ohjelmistoihin ja ruotsin kehityksen, ennen mahdollista lisäystä, sillä markkina varmasti jo hinnoittelee jonkinlaista menestystä, jos molemmat onnistuvat, niin markkina ei varmasti hinnoittele riittä ästi

Niimpä. Eli ei sillä kovalla nousijalla ole itsessään mitään lisäarvoa, jos et saa sitä aliarvostettuun hintaan.

1 tykkäys

Hamlet pharma. Jos kevään/kesän aikana julkaistavat tutkimustulokset vahvistavat eläinkokeiden tulokset niin 10x on kevyttä kauraa.

5v säteellä tässä potentiaalia sata-bäggeröintiin.

2 tykkäystä

No se on riskien hallintaa. Kyllähän hyvin saattaa olla nytkin ostetut ihan loistava sijoitus. Tottahan minullakin on odotusarvo positiivinen, mutta en juuri nyt halua satsata lisää, jopa minimaalisesti kevensin, tosin enemmän vety talouteen sijoittamisen tarpeeseen juustogöyläten sieltä täältä

Keksitkö nimen itse?

Minkä nimen?