Kannattavan kaupan kaunein KPI: vertailukelpoinen kasvu.
Olen tainnut jankuttaa tästä jo useammassa ketjussa, mutta taas se nähtiin. Comp. Growth:illa saat skaalaedut KAIKKIIN kaupan prosesseihin: kauppapaikka, keskus-, lähi, ja sisälogistiikka, myymäläsuunnittelu, myymäläkalusteet, energia, kiinteistökulut, henkilöstö, siivous, kassat, kassapalvelut, käteiskulut jne… Ja nämä tietenkin hankinnan, markkinoinnin ja keskushallinnon skaalaetujen lisäksi.
@Arttu_Heikura:n kysymyksistä myöhästyin, mutta laita Arttu nämä takataskuun seuraavaan kertaan. Oleellista Puuilon sijoitustarinan potentiaalissa olisi seuraavaksi ymmärtää:
• Mikä on Puuilon johdon näkemys ja kokemus: kuinka monentena vuonna (keskimäärin) myymälän avaamisesta kasvu alkaa hidastua (=derivaatan derivaatta kääntyy negatiiviseksi) ja milloin se saturoituu?
• Mikä on Puuilon tavoite Private Label-myynnin osuudesta ja milloin tämä tavoite saavutetaan? Halutaanko jäädä elektroniikka kauppojen 5-10% tasolle, tavoitellaanko Prisman ja Citymarketin 25% tasoa vai halutaanko olla PL-markkinajohtajia kuten Lidl 75% vai viedäänkö homma maksimiin kuten Ikea 100%?
• Milloin on aika kokeilla konseptia Ruotsissa? Jos siellä resonoi, tämä tarina saa uusia ihania jatko-osia…