Uutinen muutaman kuukauden takaa Faurecialta, yhdeltä autoteollisuuden suurimmalta alihankkijalta (2019 alussa Faurecia ilmoitti valinneensa Qt:n next-gen mittaristojensa HMI-teknologiaksi).
Näin se myynti rullaa kuin itsestään
Faurecia rapidly gaining ground in display technologies
Recent awards and SOPs for displays technologies confirm FCE’s growth across continents and the diversification of its customer portfolio.
Rapid growth in China
Of the 20 business awards FCE secured for Chinese OEMs in the past two years, 9 were in the first six months of 2020. Production for display systems are on course for the second half of 2020. These include 1.4-metre curved screens that stretch across the dashboard and behind the steering wheel, the largest available display in the automotive market, for famous luxury sedans; L-shaped displays for an important electric automaker; and dual displays equipping an SUV for a very popular Chinese OEM. In total, FCE will equip 300,000 vehicles a year in China with its display technologies.
Breaking through in North America
In North America, FCE is set to supply 1 million displays over a six-year period to a legacy US automaker starting in 2022, and will supply an all-electric new entrant with displays for delivery vans and pickup trucks in 2021. Both are FCE’s first awards from these carmakers, and a breakthrough in the US automotive market resulting from collaboration between teams across Faurecia’s Business Groups.
“Uusi Qt 6.0 -versio on saatavissa ainoastaan jatkuvan tilauksen lisenssillä, mikä kannustaa yhtiön asiakaskuntaa siirtymään jatkuvalaskutteiseen malliin.”
Käsitykseni mukaan tätä siirtymää on jo nähty asiakkaissa
"Qt Groupista ei voi sanoa samaa, koska sen tähtipotentiaali ei ole jäänyt viimeisen parin vuoden aikana pimentoon. Pitkään sijoittajayleisön suosiossa paistatellut yhtiö löi tänä vuonna tuloksellaan lopullisesti läpi ja kasvoi pikavauhtia miljardiyhtiöksi.
Analyysipalvelu Factsetin neljältä analyytikolta keräämä Qt Groupin konsensussuositus on lisää-tasolla ja tavoitehinta 50,33 eurossa. Kurssi liihottaa nyt jo 51,60 eurossa".
I found the Sync 4 software to be one of the biggest drawbacks to the Mach-E. The layout was fine, but the user experience was lacking. Navigation was essentially worthless; after inputting a destination, the map offered no turn-by-turn directions and seemed to be lacking many street names. After a few non-starter attempts, I simply defaulted to CarPlay for most of my navigation and infotainment needs.
" after inputting a destination, the map offered no turn-by-turn directions and seemed to be lacking many street names."
Qt on ohjelmistokehitystyökalu, jolla voi tehdä hyvää tai huonoa softaa. Nämä ongelmat kuulostavat siltä että ne johtuvat ennemmin koodarista kuin työkaluista.
Mielenkiintoista olisi tietää, mitkä ovat näin suuren tavoitehinnan noston takana. Melkein 20% nousuvara tämän aamun kurssista. Huvittavaa kyllä miettiä sitä kun helmikuussa peilailtiin että 2025 osakkeen hinta voisi olla jotain 40€ kieppeillä en olis arvannu sillon, että seuraavana syksynä piän tuota hintaa epätoivottavana
Jostain olen kuullut seuraavan: “Ihmisillä on taipumus yliarvioida lyhyen aikavälin ja aliarvioida pitkän aikavälin muutokset.” Vaikka tavoitehinnat perustuvatkin fundaan niin ennusteissa on aina ihmisen kädenjälki mukana.