Qt tavoitteena saavuttaa 20% EBIT marginaali 2025. Oho, se tapahtuikin jo Q2 2020
Itse olen mallintanut noin 35% EBIT marginaali 2025
Qt tavoitteena saavuttaa 20% EBIT marginaali 2025. Oho, se tapahtuikin jo Q2 2020
Itse olen mallintanut noin 35% EBIT marginaali 2025
Yhtiö ohjeistaa näin:
“Valuuttakurssivaihteluilla, erityisesti US dollarin ja euron välillä, saattaa olla merkittävää vaikutusta yhtiön liikevaihdon kehittymiseen. Merkittävääkin heilahtelua vuosineljännesten välisessä liikevaihdossa ja etenkin kannattavuudessa saattaa lisäksi aiheuttaa sopimusten pitkät, jopa 18 kuukauden pituiset, läpimenoajat suurasiakasmarkkinassa.”
Toivottavasti oli vain suuria sopimuksia Q1 eikä mitään sen dramattisempaa.
Tämä lienee aika lähelle se taso mikä kurssin etunojaan on leivottu sisään? Eli ei Revenioita, mutta lupa puksuttaa yläviistoon taas tulevina kuukausina. Vai odottaako joku suurtakin kurssireaktiota suuntaan tai toiseen?
Uumoilen pientä negatiivista reaktiota, sillä mukana on ollut varmasti pikavoittojen hakijoita, eikä tulos varsinaisesti ylittänyt hintaan leivottuja odotuksia, jää todennäköisesti mörnimään pidemmäksi aikaa 30€ tasolle.
Tämä on hillotolppa, eli odotan reaktiota ylöspäin. Todella kovat luvut! Vareliuksen haastattelu vaikuttanee jonkin verran reaktioihin, mutta aikaisemmin Varelius on ollut varsin hyvä ja luottavainen kommenteissa.
Olisi mielenkiintoista kuulla, eikö Qt todella saa investoitua rahoja järkevästi, koska liikevoitto karkaa käsistä ja ei ohjeistuksen perusteella pitäisi olla näin kova.
Edit: “Globaali markkina ja hajautuneet käyttökohderyhmät” - mikä toinen kasvuyhtiö Suomen kusisesta pörssistä voi mainostaa samaa?
Laitetaan ennustushattu paahan. Uskon etta paattyy noin 7-10% nousuun.
Edit: Lisasin viela kolmannen kohdan.
Eiköhän tämä tulos ole aika lailla jo etukenoiltu viimeisen viikon aikana kurssiin. Ehkä pieni positiivinen reaktio. Viikossa on kuitenkin jo noustu melkein 7%… Toisaalta näissä pienivahtoisissa voi tapahtua vaikka mitä jos joku isompi toimija vaihtaa lusikan kauhakuormaajaan ja ottaa näkemystä pidemmällä tähtäimellä.
Ilman muuta hyvä tulos, mutta ei nyt niin hyvä että mihinkään keulintaan tänään uskoisin. Eiköhän tänään aika plusmiinus nollissa mennä, viime viikot noustu jo aika kivasti.
Tämä tulos antaa kyllä aihetta ostella lisää vaikka kurssi ei muuttuisikaan
otsikot ovat positiivisella puolella
Itse uskoisin, että tällaisen vanhan mallin rationaalisuuden (hyvät näkymät jo leivottu kurssiin) mukaista sivuliikettä ei tänään ole luvassa. Etenkin ebit-% kasvu oli niin merkittävä, että qt teki käytännössä hyppäyksen osingonmaksajien kerhoon tällä tuloksella (toki yrityksen käsissä, kuinka vuolas positiivinen kassavirta käytetään, toivottavasti merkittävässä määrin kannattaviin investointeihin kuitenkin!). Näkisin kuitenkin, että tämä tulos muuttaa yrityksen sijoitusprofiilia huomattavasti vähempiriskiseen suuntaan. Viime aikoina hyvillä näkymillä olevat yritykset on arvostettu hirveän korkealle (admicom, shopify, amazon).
Yhtiö arvioikin, että jatkossakin epidemian yhtiölle aiheuttamaa riskiä hillitsee yhtiön asiakaskunnan laajuus ja toiminnan jakaantuminen usealle eri maantieteelliselle alueelle ja asiakastoimialalle.
Juurikin näin.
Eikös tuossa osarissa lukenut jotain sen suuntaista, että korona on haitannut markkinointi- ja myyntipanostuksia, mistä oli tullut “liikaa” säästöjä, eli ei varmaan ole johdon tavoitetasolla näin korkea kannattavuus
Ensimmäisen vuosipuoliskon verot olivat 1 202 tuhatta euroa. Nyt koko Suomen kansa pääsee nauttimaan Quutin menestyksestä.
Analyytikkojen välisessä kisassa Mikael ja Carnegien kaveri olivat selvästi paremmin kartalla, kuin OP. Mikael oli kenties tarkin näistä kolmesta? Mikaelille kiitokset hyvin tehdystä työstä, on aina ollut hyvin pallon päällä tässä keississä.
Mielenkiintoista kuulla OP:n kommentit, kun kaikki meni nyt niin reilusti yli odotusten.
Totta, kassa räjähtää näemmä heti kun kasvupanostusten teko vaikeutuu (rekryt, matkustaminen, messut). Toivottavasti nykyiset myyntihenkilöt venyvät ettei ala näkymään kasvuluvuissa myöhemmin. Kassavirta myös makea reilu 7miljonaa H1. Ei liene edelleenkään juuri höttöä tuloksessa👍.
Hyvä että tulosta nyt näkyi, voidaan jatkaa kasvua.
Roikutaan mukana sinne 2025 paikkeille ja fuusioidaan mikrosoft quuttiin.
Hyvän näköinen Q2 sieltä tuli. Parempi kuin mitä itse ajattelin, mutta samalla takaraivossa kolkutti tunne siitä et QT voi tässä tilanteessa pärjätä erinomaisesti.
Kiitos hyvän keskustelun täällä ja muutamien erinomaisesti asiaan perehtyneiden, erityisesti Astonin kyltymättömän tavan tuottaa tietoa on tähän kelkkaan tullut lähdettyä ja pysyttyä.
Tänään itse uskon hyvään piikkiin, markkinat kun toimivat tällä hetkellä ruutitynnyrin voimalla. Ylös siis mennään ja reilusti… seuraavien päivien aikana sit hieman pakitellaan ja ostellaan lisää
Aamun tulos ei ennusmerkkejä ainakaan heikentänyt
Aston on kova analyytikko ilman OO-titteliäkin, thanks! Samoin Miksu, thanks!
Masse-setä, FA, Antero M: “Taivas varjele mitä sieltä on tulossa”