Qt Group - Eeppinen matka teknojätiksi

Elä sie katsele KKKKKasvuyhtiön muita rivejä kuin liikevaihto ja sen kasvu :slight_smile: Vähän myöhemmin sitten “kaikki muukin sinulle annetaan” (Massen sijoitusopas, luku 5, jae 3).

Masse-setä, FA, Qt:n kasvutarinassa on sitten kiva olla mukana :chart: :chart: :chart:

PS. Väittääkö vielä joku, että Masse ja masse ei tee onnelliseksi? Edellinen lienee foorumilaislle jo itsestäänselvyys; jälkimmäisen näkee tässäkin ketjussa tämänpäiväisen posarin innoittamana :slight_smile:

2 tykkäystä

Osimoilleen tismoilleen just noin. :+1: :rocket:

5 tykkäystä

polo6 se meille jo taannoin hahmotteli, että ensi aletaan tekemään tulosta ja tuplataan kurssi, sitten ollaan yli miljardin yhtiä, niin listataan nasdaqiin ja saadaan 4x kertoimet, sitten vaan ottelaan googlelta tai muilta ostotarjousta 100% preemiolla, niin kyllä se siitä sitten lähtee salkusta väkisin pois?

edit: sitten sijoitetaan ne rahat johonkin Sampoon ja eletään osinkotuloilla loppuelämä onnellisesti loppuun saakka…
Ps. n ehkä joku pikkuinen spekulointisalkku vois olla kuitenkin, harrastus kun on…

21 tykkäystä

Oma historia tämän kanssa vielä tosi lyhyt, mutta näin lyhyelläkin tuttavuudella mukava huomata, että yhtiö toimii odotusten mukaan ja näyttää tekevän mitä on kertonut tekevänsä. Hyvillä mielin istun kyydissä ja katson rauhassa minne se vie.

4 tykkäystä

johtohan osteli taannoin pari vuotta sitten ehkä aika isom määrän osakkeita jossain 5,6 tasolla? taitaa siellä johdossakin olla ihan hyvin pullat uunissa.

4 tykkäystä

Itse ostin alkuviikosta pari satsia omaan salkkuun ja tänä aamuna vielä toisen lapsen salkkuun… junnulle ihan ok aloitus. Tais olla päiväkodin parhaalla tuntipalkalla tämän päivän :D:D

14 tykkäystä

Olen kanssa tätä posaria odotellut. Hyvä että tuli. Tuloksen kehitys on kuitenkin pettymys.

Näillä hinnoilla sitä tulostakin pitäisi ruveta syntymään.

3 tykkäystä

Itse teen ko proseduurin shorteilla. En halua myydä voitollisia osakkeita ja maksaa veroja turhaan. Jos “suojaus” eli shortti tekeekin tappiota, niin sen saan kuitenkin vähentää verotuksessa :wink: eli myyntiin ja käteispainon nostoon verrattuna tupla veroetu

2 tykkäystä

Veikkaisin että kaupat teki joku aktiivinen päivätreideri. Esim. Infront active trader kaupankäyntisovellus mahdollistaa juurikin tuollaisen nopeuden. Päivätreideri istuu muutenkin ruudun äärellä, uutisiin pamahtaa " Positive profit warning: Qt Group Plc raises its 2019 profit guidance" - jo otsikko kertoo että uutinen on positiivinen ja näin ostetaan osaketta. Infront treiderillä ostamaan pääsee suoraan uutisesta joten se on todellakin noin nopea. Perus Nordnet-verkkopalvelussa olisit ehtinyt vasta kirjoittaa QT hakukenttään =)

Veikkaisin, että samainen taho joka osti QT:tä uutiseen 14:36:46 tuli myyntilaidalle jo 14.36:54/55/59 myyden 2* 1000 ja 1500 osaketta pois. Nopeaa toimintaa kerrassaan tai sitten joku on rakentanut algon sovelluksen päälle.

Mutta tosiaan, mielestäni vain (erittäin) nopeaa reagointia uutisotsikkoon. :clap: :clap: :clap:

10 tykkäystä

Onnittelut kaikille! Itse en vieläkään ole löytänyt tätä pitkään salkkuun, Odotellut osaria. Tälläisiä kohteita mielellään jatkossa holdaa 10v aikajänteellä, mikä on oma kriteeri pitkään salkkuun!

14 tykkäystä

Oon ruvenku ajattelemaan näitä, että olisiko ne hyviä nyt vajaa 4v lapsen salkkuun ja siitä voi itselleenkin hahmotella. Jospa tädät hyvä saadaan, kokoajan pari vuotta on loogisesti edetty ja roadmappia seurattu.

2 tykkäystä

Olen tätä holdannut jo vuodesta 1999…

8 tykkäystä

Mielenkiintoista olisi tietää miten olet holdannut tätä sieltä asti?

1 tykkäys

1999 Sysopen listautui, vuoden lopussa kurssi käväisi jo yli kahdenkympin, joten vasta viime vuonna päästiin tuon yli (Digia+Qt).
Minäkin olen Sysopenin omistaja tuosta vuodesta lähtien. Verottajalle voin toki ilmoittaa vieläkin paljon varhaisempia vuosilukuja. :slight_smile:

1999 oli muuten aika huima vuosi.

9 tykkäystä

:slight_smile: en tullut SysOpen-polkua mukaan…

1 tykkäys

Mitä mieltä te yritystä enemmän seuraavat. Onko QT kuinka todennäköinen yritysoston kohde esim seuraavan 5 vuoden sisällä?

3 tykkäystä

Itse en pidä kovin todennäköisenä omassa pienessä päässäni. Tästähän olisi “hyötyä” vähän sinne ja tänne, mutta ei oikeen mihinkään täydellinen portfolion täydennys.

Voi tosin olla että kyseessä on enemmän oma henkinen toivo että ei lähtisi, enemmän kuin oikea fakta. Mutta siis joo, en toivo että tätä kukaan ostaa. Antaa alkaa paukuttaan rahaa omistajille ihan rauhassa :stuck_out_tongue:

2 tykkäystä

mulle ois ihan sama, kunhan hinta on min.120-200 euroa / osake

7 tykkäystä

jos homma etenee ja kattoo vaikka 2021 kertoimia, niin ei tämä kallis ole? häh? Aina tietysti jos, ja eihän tässä vielä ole tulostakaan tehty. Jossain vaiheessa taisin retorisesti kysellä, että kun porukkaa on palkattu aika paljon ja globaali myynti rakennettu, niin ei kai ne ihan pikkuisella palkalla ne toistasataa uutta henkilöä ole? silti on noustu nyt voitolle, ja ohjeistus on 2020 alkaa saada lisenssi tuottoja, toki osakkeen hinta velvoittaa voittoa tekemäänkin. Lisäksi tuollaiset ces messut ja world summitit ei ihan ilmaisia varmaan ole järjestää? sieltä se 2019 tappio varmaan piti saada aikaan?

2 tykkäystä

JuuJåå.

Omissa kriittisissä kirjoituksissani olen yrittänyt sanoa: pidä avoin mieli, älä ole ehdoton. Miettien vaikkapa, kuinka usein joku yrityskauppa on tullut yllätyksenä, sekä ajoituksen että ostajan suhteen? MELKEIN AINA.

Viitaten kommenttiisi. Laajenna horisonttia. Tuo on kapea lähestymiskulma asiaan.

Mieti: Oracle. Miten heidän portfolioon istui Sunin osto? java-kielen “luoja&omistaja”, myös Sunilla alla tuore MySql osto (mitätön kilpailija Oraclelle). Nyt MySql käyttäjät on pitkälti siirtyneet MariaDB käyttäjiksi.

Osto jos tulee, niin ihan puista ajoitus ja ostaja. Minäkin odotan 200e/osake min. hintaa.

3 tykkäystä