Varmaan tämä tai kahvihuone parempi paikka kun tuo ei kuitenkaan Investoriin liity.
Olen miettinyt vähän samaa hommaa ja huomenna Investoria ja Industrivärdeniä tuleekin salkkuun. Ostan mieluummin suoraan noita firmoja, mutta syy siihen on lähinnä se, että toimeksiannot tapahtuu heti ja niitä voi tarvittaessa vaihtaa nopeasti muihin kohteisiin.
Investorin osuus (ja kaksi seuraavaakin) tuosta rahastosta on niin iso, että suorat ostot sopii mulle paremmin. Rahaston puolesta puhuu ainakin ilmaiset toimeksiannot ja osinkojen uudelleen sijoittaminen. Jos tietäisin, että pidän noita vuosikaudet niin ostaisin ilman muuta rahastoa. Pienet osingot noilta firmoilta on ihan turhia mulle ja niistähän menee rahaston kulujen verran verojakin.
Pohdin huomiselle myös SXRV:n (Nasdaq100) ostoa. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, etten halua hajauttaa liikaa vaan nappaan sieltä omasta mielestäni parhaat eli Applen ja Alphabetin.
Nämähän on kaikki ihan siitä kiinni paljonko haluaa hajautusta. Minä keskitän mieluummin parhaisiin. Evli Suomi Pienyhtiöt B on poikkeus, koska se sisältää sopivasti suomalaisia huippufirmoja.