Päivää palsatalle. Olen lukenut Redeyen juttuja vuosikausia. Myös ruotsalaisia pikkukioskeja tullut seurattua ja omistetua pitkään. Tällä hetkellä salkussani on pelkkiä ruotsalaisia RedEyen seurannassa olevia osakkeita. Kaikki eivät ole Top Picsissä kuitenkaan.
Maaliskuun koronamontun aikoihin pistin pihalle 70% sijoituksista, tilasin premiumin ja ryhdyin matkimaan osakesäästötililläni Top Picsiä. Arvo-osuustililleni vastapainoksi ostin kulta-ETF ää ja pidin isoa käteispositiota kun maailmanloppu oli tulossa.
Kattelin 3kk kun RedEyen salkku ja oma osakesäästötili keuli ja AOT jumitti paikoillaan. Kyllästyin maalimanlopun odotteluun, myin ETF:n ja ostin ruottalaisia sinnekin. Nyt 3 kk on menty molemmilla tileillä käsikädessä First North 25 indeksin kanssa. (korjasin virheen 6kk->3kk ei tässä ole vielä kolmea kuukautta pidempään ollut AOT ruottalaisia täynnä)
Vuosien rimpuilun jälkeen olen tullut siihen johtopäätöksen että minulla ei ole mitään konstia saada ominpäin mitään etua siihen että maksan palveusta RedEyelle ja peesaan heitä.
En kuitenkaan nyt ihan täyttä topPicks -kloonia ole salkustani tehnyt. Vastaavuus n 80% ja painotuksissa eroa. Jotain mulla on enemmän kuin punasilmillä ja jotain vähemmän, jotain en ole ostanut ollenkaan kun on vaikuttanut kallilta. Tuo kolmenkympin kuukausimaksu on kyllä tullut takaisin moninkertaisena joka kuukausi.