REIT - osinkotuottoa kiinteistöistä

Linkkaatko mistä pääsee katsomaan Wolf Reportin sisältöä, kiinnostaisi vilkaista?

1 tykkäys

https://seekingalpha.com/author/wolf-report

Asuu ruotsissa, joten analysoi myös eurooppalaisia yhtiöitä

4 tykkäystä

Otin ilmaisen kokeilun tuossa viime vuonna kun halusin vähän tutustua tarkemmin REITeihin ja ainakaan sen perusteella tuntui taso olevan aika perus seeking alpha analyysiä, eikä mitään kauhena syvällistä. En sitten jäänyt tilaajaksi. Nyt olisi tarkoitus kokeilla Jussi Askolan palvelua jossain välissä kun REITit tipahtelevat kuin puukot jos löytyisi hyviä ostokohteita.

2 tykkäystä

Tuossa jo toinen linkkasi. Seeking Alphalla siis tosiaan. Omia onnistumisia Wolfin jäljillä olleet BMY, BE Semiconductor, ja Unum. Eivät ole toki REITejä. Hänellä on tosiaan mukavan laaja perspektiivi kun on eurooppalainen.

2 tykkäystä

Brad Thomasin juttuja voi lukea myös Www.Widemoatresearch.com

1 tykkäys

Ai? Mulla nyt 2vk kokeilujakso ollut pari pv ja itse olen kokenut että Bradin kirjoittelut on kaikkea muuta kuin ”perustasoa” eli hyvin purkaa lukuja, saa CEO:ita haastatteluihin ym

1 tykkäys

Perjantaina saatiin REIT sektorille kunnon rommit aikaiseksi. Moni tämän sektorin bluechip firma tuli tonttiin 5-10%. Alexandria real estate oli yksi näistä vetäen -8%.

Alexandria Real Estate Equities, Inc. is a real estate investment trust based in Pasadena, California that invests in office buildings and laboratories leased to tenants in the life science and technology industries.

Tässä ei ole ihan vastaavaa osinkotuottoa saatavilla; vajaa 4% kvartaaliosinkojen muodossa, mutta kiinteistöt ovat ihan eri tavalla defensiivisiä kuin esimerkiksi asunnot tai toimistot. Jään seurailemaan, joska pääsisi kasvattamaan tätä positiota.

5 tykkäystä

Onko muuten jossain tuoreehkoa listaa tai kirjoitusta siitä että mitä reittejä pidetään alan priimoina aka blue chippeinä?

1 tykkäys

Tässä Askolan näkemys tammikuun alusta:

  1. Agree Realty (ADC)
  2. Crown Castle (CCI)
  3. EastGroup Properties (EGP)

Pitkät perustelut jokaiseen ao. ilmaisessa artikkelissa

13 tykkäystä

High yield landlordissa on alennuskampanja meneillään, johon kuuluu 2 vk ilmainen kokeilu. Itse otin tuon juuri testiin. Palvelun hinta on kyllä niin suolainen, että minun salkulla ei kannata vielä tilaajaksi jäädä.

1 tykkäys

Siitä saa puolet pois hinnasta tarjouksena, kun peruu tilausta :v:

3 tykkäystä


Tarjous oli jo ennestään -50%. Vai lähteekö tuostakin vielä puolet pois?

Oho, onpas tuo kallistunut :frowning_with_open_mouth: Mulla loppui tilaus syksyllä, maksoin sillon ottaessa 12kk 200usd kun normihinta oli 400$

2 tykkäystä

Perushinta on mielestäni erittäin korkea, mutta välillä löytyy hyviä kampanjoita. Itse tartuin viime kesäkuussa 187$/12kk tarjoukseen. :slightly_smiling_face:

3 tykkäystä

joo sama täällä, otin kesätarjouksen itsekin. neljä satkua selkeästi liikaa minulle mutta jos saa 15EUR/kk niin se on paljon kohtuullisempi.

TNT, eli True North puolittaa kuukausittaisen osingon.

Saa nähdä miten maistuu markkinalle selitykset. Arvonmuodostus on tainnut kuitenkin perustua osingonmaksuun.

Hauska kun tuli tutkittua ostaessa tuota True Northia, että eiköhän osinko ole ainakin vakaalla pohjalla kun vuosia ollut sama kuukausittainen osinko :joy: kuinka kävikään

12 tykkäystä

Silloin tällöin tuo firma osunut silmiin. Mitäs siellä on tapahtunut kun osingolle noin käy?



Ok. Kiitos. Office REITit osin pienessä paineessa.

1 tykkäys

Minkälaisia näkemyksiä foorumilla on LTC Properties? Minulla on tätä seurantapositio, jota olen suunnitellut hiljalleen kasvattavani. Pidän erityisesti kuukausittain osinkoa jakavista yhtiöistä. Kuvittelen että tämä sektori olisi melko taantumavarma ja tarvetta sekä mahdollisuuksia laajentua olisi vielä pitkään tulevaisuuteen väestön vanhetessa länsimaissa. Koen että LTC:ssä ei ole aivan vastaavaa halpuutusta nähtävissä kuin esimerkiksi sairaala REIT:ssä, mutta tämän hetkinen ~6,5% osinko on ihan tyydyttävä. Q4 FFO oli $0,72 ($0,56).

Its portfolio consists of approximately 51.8% assisted living and 46.9% skilled nursing properties. The REIT owns 216 investments in 29 states with 32 operating partners.

LTC Properties Inc. is a real estate investment trust (REIT). The Company invests in seniors housing and health care properties through sale-leasebacks, mortgage financing, joint ventures, construction financing and structured finance solutions including preferred equity, bridge, mezzanine and unitranche lending. It invests in various properties, including skilled nursing centers (SNF), which provides restorative, rehabilitative and nursing care; Assisted living facilities (ALF), which serves people who require assistance with activities of daily living; Independent living facilities (ILF), also known as retirement communities or senior apartments, offers a community and numerous levels of service, such as laundry, housekeeping, dining options/meal plans, exercise and wellness programs, transportation, social, cultural and recreational activities, and others, and Memory care facilities (MC), offers specialized options for people with Alzheimers disease and other forms of dementia.

1 tykkäys