REIT - osinkotuottoa kiinteistöistä

Jep. Nämä erilaiset rajoitukset alkavat olemaan yksityissijoittajien kohdalla aivan naurettavia. Meneekö kauaa kun jenkki REITit kokevat saman kohtalon? Onko Kanadan ja Yhdysvaltain kohdalla niin suurta eroa?

Ja tosiaan tuo tiedote alkaa sanoilla, Nordnet on ARVIOINUT…eli ihan puhdas subjektiivinen näkemys jolla vedetään todennäköisesti vain varman päälle …

15 tykkäystä

Aivan käsittämätön ratkaisu NN:ltä. Suorastaan petos asiakkaita kohtaan. Ensin houkutellaan asiakkaat sisään tarjoamalla tämä portfolio, kerätään palkkiot, saavutetaan lock-in positio ja sitten laitetaan puukko selkään.

3 tykkäystä

Näin REIT-fokusoituneena sijoittajana taitaa olla aika ottaa fyrkat ulos NN:sta ja minimissään siirtää kaikki uusi pääoma muualle heti.

Onko kenelläkään käsitystä mikä välittäjä tarjoaa vielä hyvän accessin US/Canada REIT:hein ja osakkeisiin siten että myös verotusasiat ovat mahdollisimman automatisoituja? Mitkä ovat parhaat vaihtoehdot ?

2 tykkäystä

Sitten kun Nordnet kieltää jenkki-REITit, on aika heittää hyvästit koko firmalle.

25 tykkäystä

Oletan että US REIT:t ovat seuraavana ja kuka tietää mitä sen jälkeen. Saksa?

Halusin itse sijoittaa nimenomaan Kanadaan koska makrotrendit (väestönkasvu, koulutettu maahanmuutto) ovat siellä odella vahvat.

Siirrän nyt välittömästi kaiken käteisen pois NN:stä ja katselen sitten omaisuudensiirtoja erikseen kun olen päättänyt mitä teen strategiani kanssa ja kenen kanssa haluan asioida.

Koska palvelun luonne on radikaalisti erilainen kuin luvattu, NN:n pitää nähdäkseni tarjota siirrot veloituksetta mutta epäilemättä tämän putiikin kanssa pitää asiasta vääntää.

3 tykkäystä

Missä vaiheessa tuo Kanadalaisten REITtien osto estyy? Pystyn yhä iskemään ihan normaalisti summia ja osakemääriä toimeksiantoon, mutta viiti lähtee ostamaan oikeasti ihan vain kokeilun vuoksi.

Jahas, pitääkö tässä nyt ostella amerikkalaiset REIT positiot äkkiä täyteen…
Mahtaakohan tämä koskea REIT:ejä sisältäviä etf:iä, rahastojakin :thinking: Alkanut kyllä nyt näitä rajoituksia tulla jo vähän turhan paljon.

Veikkaan että se aktivoituu klo 16:30 kun markkina aukeaa, eli silloin jonossa oleva toimeksianto ei mene markkinalle.

1 tykkäys

Alkaa olemaan heikkoa tarjonta kotimaassa. Mandatumilla taitaa olla vain ostille ostot kiellettyjä tällä hetkellä, mutta verotusasiat taitaa olla aika perseestä sen kanssa.

Jaahas. Aika vaihtaa pois Nordnetistä. Hitto mitä pelleilyä taas

2 tykkäystä

Joo, Mandatumilla ei ole ainakaan mitään ongelmaa ollut tähän asti REIT-ostojen kanssa.

Mulla on myös Mandatumissa muutama REIT, joita ei voi NN ostaa. Hyvin on verohommat siellä sujuneet. Säilytys ilmaista.

2 tykkäystä

OK, mietinkin juuri Mandatumia että sinne voisi ehkä siirtää rojut

NN lienee ainoa välittäjä, joka otti Kanadan osingoista ennakkopidätykset oikein. Oliko sulla @Tuokki Mandatumilla Kanadan REITejä, ja jos oli niin kuinka paljon ottavat ennakkopidätystä osingoista?

1 tykkäys

Piti ihan tarkistaa, mutta ei ole Kanukkeja Mandatumissa. Esim US kannabis reitti New Lake Capital Partners (NLCP) on siellä, ja veroa Mandatum on ottanut osingosta 15%.

NN:ssä on Kanadalaisia reittejä:

  • Bsr Real Estate (HOM.U), US reitti, joka on rekisteröity Kandaan, sen osingosta ei ole menny ollenkaan veroa (kumma kyllä).

  • True North Commercial, osingosta 15% veroa

1 tykkäys

Hinnasto Mandatum traderissa näyttää halvemmalta kuin NN:ssa ja on enemmän markkinoita auki. Vertaan NN:n private banking hinnastoa tuohon +500k hinnastoon Mandatumissa. Ostan mielelläni itse pienemmissä erissä ja erityisesti tuo minimiveloitus 3€-5€ näyttää oikein hyvältä.

1 tykkäys

Mandatum on millä tahansa tasolla NN halvempi ulkomaille, varsinkin Kanadaan. Ongelmiksi olen ymmärtänyt sen, että veroraportit ovat usein päin seiniä ja niiden kanssa saa tapella. 2020 tuota itse harkitsin, mutta silloin se jäi siihen, että kanadan ja ruotsin osinkoverotus meni väärin. Ainakin ruotsi on sen jälkeen korjattu, mutta kanadasta ei ole tietoa.

Millainen kattaus Mandatumilla on kanadalaisia REITejä? Löytyykö esimerkiksi Slate Grocery tai NorthWest Healthcare Properties?

https://one.mandatumtrader.fi/sim/investor-demo/search

@Turisti6 Tuolta pystyy hakemaan osakkeita ilman tiliä. Ainakin slate näyttäisi löytyvän, mutta ei tuo takaa vielä sitä, että tuota voisi myös oikeasti ostaakin :blush:

2 tykkäystä

Pitäisi kyllä saada varmuus että veroraportit on oikein ja osingoista otetaan oikea vero ennenkuin siirtyy Mandatumille,ainakin päämarkkinoilla Suomi,Ruotsi,USA,Kanada.
Ei jaksa mitään säätöä noiden kanssa,Nordnetilla on ne toimineet.

3 tykkäystä