REIT - osinkotuottoa kiinteistöistä

Mitä olet mieltä tästä artikkelista? Samaa mieltä? Kyselen siksi, etten seuraa aktiivisesti reittejä, mutta tämä diili herätti kiinnostuksen O:ta kohti.

Jos ei ole aikaisempaa sopparia seekingalphaan, sen saa auki ilmaiseksi 7 päivän ajaksi rekisteröitymällä.

Samaa mieltä, halvalla saivat ostettua ja parantaa kaikin puolin O:ta. Tuo SA:n otsikko artikkelille on kyllä hämäävä

2 tykkäystä

Joo, tuo otsikkohan ei viittaa Realtyyn tai sinänsä hankintaan, vaan siihen että se tuottaa ongelmia tuon artikkelin laatineelle analyytikkotalolle :smiley: Olivat juuri päivitelleet analyysiään, mutta Spiritin hankinta (ja hankintatapa) vie heidän analyysin takaisin alkuun.

1 tykkäys

Fast Graph palvelun dataa hyödyntäen Realty Income nykyisestä arvostustasosta. Ei toki ota huomioon Spirit Realty kauppaa.

6 tykkäystä

Onkos nyt niin että jos ostaa WPCn osakkeita tänään niin net lease office reitin osakkeita ei pitäisi ilmestyä salkkuun?

Minä ymmärsin aiemmista viesteistä että NLOP olisi vielä tänään WPC:n mukana. Eli ajattelin myydä omat WPC:t tänään ja ostaa huomenna tai myöhemmin takaisin etten saa riesakseni yhtä NLOP osaketta.

Noh, nyt kai se NLOP on irronnut WPC:stä? https://finance.yahoo.com/news/w-p-carey-announces-completion-211300245.html

1 tykkäys

Näkyykö NLOPit kenelläkään vielä salkussa? Nordealla loistaa poissaoloaan.

Eipä näy Nordnetissakaan, olisihan nämä hyvä saada ajoissa jos joku haluaisi keretä myydä :melting_face:

4 tykkäystä

Onneksi laitoin laitaan jo 5.10 tuon WPC:n. Vähän ihme säätöä kyllä, kun jälkeen päin ilmoitetaan tuo irtoamispäivä.

Hyvä tietää ensi kerralla, että noinkin voi toimia.

2 tykkäystä

Ei näy salkussa ja toivottavasti ei ilmestykkään. WPC:n antamien ohjeiden mukaisesti kysyin erikseen brokerilta (Nordnetilta) aiheesta, eikä sieltä vastausta tullut ajoissa. Ei näytä hyvältä Nordnetin puolesta tällainen.

Myin WPC:t varmuuden vuoksi pois, ja tietääkseni en holdannut Spin-Off -hetkellä.

Edit: NLOP treidaa nyt, joten otaksun olevan turvallista ostaa WPC-positio takaisin.

1 tykkäys

Interactive Brokersilla näkyy NLOP salkussa kuten pitääkin. Tällaisissa tapauksissa on kätevää ettei ole pitkää välittäjäketjua välissä.

5 tykkäystä

Irtoamispäivä olikin siis jo 19.10?

Näin minä sen ymmärsin.

Vielä O:n SRC-ostoista; Näyttäisi olevan niin että olen n 50e miinuksella SRC:n kanssa, eli ostohinta hitusen ylempänä kuin missä osakkeen hinta nyt on josta se juurikaan tulee tuskin muuttumaan enää.

Eikös minun kannattaisi tässä tilanteessa myydä SRC:t itse jotta saisin tappiot verovähennyksiin, sen sijaan että odotan että (ehkä) jotain tapahtuu automaattisesti ja mahdollisesti menetän luovutustappiot?

Vastuutonta spekulointia, mutta eilen oli salkun REIT osastolla sellainen ralli, etten muista nähneeni sitten 2020 kevään. Jokohan markkina alkaa katsomaan yli tämän korkojen nosto syklin ja hinnoittelemaan korkojen laskua? :person_shrugging:

15 tykkäystä


Härkäinen meno jatkuu

3 tykkäystä

Vonovialta jälleen vakaa osari:

https://www.vonovia.com/en/news/post/c82da22a-c3db-46f8-b418-f385a3d3ca92

  • 7% growth in rental business – Full occupancy - Almost no rent losses – Completion of 1,800 newly built rental units.
  • Successful continuation of sales programme - with a volume of € 1.7 billion since August; including new construction projects sold to CBRE for €357 million and a second joint venture.
  • Sales volume of around €3.7 billion in 2023 has reduced pro forma LTV to 45.0% and pushed back debt towards the target range.
  • Agencies confirm stable investment rating and outlook – Unsecured funding covered until end Q1 2025.
  • Full-year 2023 guidance has been confirmed – Sustainability targets have been exceeded – Stable outlook for 2024.

Eli ydinliiketoiminta rullaa mainiosti, myyntejä on saatu tehtyä (ja ihan hyvään hintaan), portfolion nettoarvoksi (EPRA NTA) laskeneet 50,51 EUR / osake. Jatkoon ennustavat pientä pehmeyttä revikan, EBITDAn ja Group FFOn osalta, mutta kokonaisuutena näyttää mielestäni oikein hyvältä ja vakaa tilanne antaa mahdollisuuden edetä harkituin askelin ilman paniikkitoimenpiteitä (kuten alemyyntejä). Osake kirmannut viikossa parikymmentä prosenttia ja riski vs. tuotto-odotus on edelleen mielestäni parhaasta päästä REIT-maailmassa. Oma allokaatio on täysi, joten en lisäile, mutta erittäin hyvillä mielin olen junassa mukana ja odottelen ensi vuodelta hyviä osinkoja ja arvon palautumista lähemmäs “oikeaa” tasoa.

4 tykkäystä

Oletko täysin sinut Saksan toimimattoman verosopimuksen suhteen?

Vonovian tapauksessa ei mene ylimääräisiä prosentteja, kun ei ollut ollenkaan ennakkopidätystä. Jakoivat ainakin tänä vuonna pääomanpalautuksina.

1 tykkäys