Remedy Entertainment Oyj -ketju (Osa 1)

Itse en kyllä missään maailmassa vertailisi Controlia ja RDR2. Pelit ovat niin eri, esimerkiksi koska RDR2 perustuu tuttuun IPOn, todella kovaan markkinointiin ja mahtaviin arvosteluihin. RDR2 parempaa vastaanottoa pelimaailmalta on vaikea saada :slight_smile:

4 tykkäystä

RDR2 oli myös saatavilla Rockstar launcherista ja Steamista, joten voi Control yllättävän hyvin pärjätä EGS:llä RDR2:lle. Harva tällä hetkellä ottanee EGS jos on valinnanvarana Steam tai Rockstar launcherin välillä.

3 tykkäystä

Kaikenlaista fake newsiä taas ollut;

Ps5 eksluissa listattuna:

  • From Remedy Entertainment a ‘New Multiplayer Title’ ( Project Vanguard ). Sony is planning to acquire the developer based on the game’s reception.
8 tykkäystä

Jaaha, tämän jutun aiemmin missasin mutta tuo voi selittää alkuviikon kurssinousut - joku tankkaa kun lafkan ostohuhut taas pyörivät.

Mitä tulee noihin PS5 juttuihin, juuri nyt on kaikenlaiset leakit - oikeat ja keksityt - kuumaa tavaraa PS5n ympärillä joten itse suhtaudun näihin vähän skeptisesti ellei lähteitä ole useampia. Mutta sijoitusmielessä Remedyyn liittyen näillä ei ole juuri väliä. PS5 tulossa, loppu on yksityiskohtia.

1 tykkäys

Tämä on kyllä mielenkiintoinen vuoto/spekulaatio. Omat odotukset nousisi Vanguardin suhteen merkittävästi mikäli kyseessä olisi PS5 eksklu ja vielä launchissa. Sony tekisi varmasti hartiavoimin töitä näkyvyyden eteen. Näissä Vanguardin kaltaisissa projekteissa on aina olemassa se pieni lottovoiton mahdollisuus. Moninpeleissä ei kyllä olla Remedyn ydinosaamisalueella ja kyseessä on kuitenkin todella kilpailtu genre.

4 tykkäystä

99% moninpeleistä on nuoremille tehtyjä.

Vanhemalla iällä ei oikein muuta löydy kuin eve online.
Vastaavaa mutta maantasolle olen toivonut jo useian vuoden.

1 tykkäys

Ottamatta juuri tähän huhuun kantaa, niin uskon että Ps5-eksklujulkaisu tullaan näkemään.

Silloin, ehkäpä jo 1-2 vuoden sisällä, Remedyn sijoittajan kannalta tilanne on herkullinen: Oletetaan Smilegate-yhteistyön jatkuvan kannattavasti… samalla olisi Sonyn kanssa hyvät diilit ja peliprojektit…

Toivottavasti tästä tulee 20-luvun menestystarina Helsingin pörssiin. Ainakin vielä on erittäin paljon mahdollisuuksia: a) tilaa tuloskasvulle pitkällä aikavälillä sekä b) realistinen mahdollisuus arvostuskertoimien kohtalaiselle nousulle…

6 tykkäystä

Artikkeli suppeasta näkökulmasta:

1 tykkäys

Täällä on aika paljon yleisön toimesta toivottu Controlia mukaan GP.

Esim:

2 tykkäystä

As you can see, the tweet uses different fonts to say that February is going to be a “really” good month for Xbox Game Pass. While this is merely speculation at this point, there is one game out there that uses fonts to create an atmosphere – Remedy Games’ Control.

11 tykkäystä

Oletan tämän Game passin koskevan vain konsolia? Näppis ja hiiri odottavat innokkaasti, mutta ei tästäkään pelistä montaa kymppiä halua maksaa :smiley:

Pleikkari vitoseen ja seuraavan konsolisukupolveen liittyen: En löytänyt nopealla googlauksella tilastoja launch-pelien myynnistä. Olisi loogista, että pieni valinnanvara näkyy saatavilla olevien pelien kasvaneina myyntimäärinä. Kuitenkin omiin fiiliksiin perustuen, en muista yhtäkään tällaista peliä, joka olisi kiimaa nostattanut. Monesti olen konsolin heti ostanut, mutta pelien hankinta on ollut väkinäistä. Odotuksissa olevat pelit ovat tulossa vasta myöhemmin, ja ensimmäiset julkaisut ovat vähän prototyyppisiä, varmasti monesti kovassa aikataulupaineessa väsättyjä (bugisia).

Kun katselee näitä PS4 launchin pelejä, aika moni oli julkaistu edelliselle konsolisukupolvelle aikaisemmin. Tämä sopisi siis pirtaan myös Controllin osalta.

Toinen asia mikä täällä monen kirjoittajan teksteissä esiintyy on “Remedyverse”. Muihin, kilpailevien, pelejen myyntiin verratessa muistetaan jatkuvasti siitä, että Control on uusi IP, ja tähän nähden sen menestys on ollut ilmeisesti hyvää. Controllia pelaamattomana minua kuitenkin mietityttää se, kuinka paljon arvoa tulevaisuudessa Controllista ™ voidaan saada. Peliin tehdään pari lisäosaa, ja ne moni varmasti jaksaa pelata.

Kuitenkin, miten pelin läpi kahlanneet näkevät jatko-osan mahdollisuudet? Voiko tuota samaa pelimekaniikkaa ja ympäristöä jatkaa kovin pitkään? Minua on pelkästään twitchiä ja arvosteluja katsoneena väsyttänyt tuo talossa juokseminen, minkä johdosta en ole peliä luonnollisesti vielä hankkinutkaan.

Arvosteluihin ja palkintoihin perustuen on minun fiilikseni pelistä ilmeisesti perustellusti väärä. Omistajana onneksi näin. :slight_smile:

1 tykkäys

Peliympäristönä tuo Controlin talo taitaa olla aika täydellinen siinä mielessä, että taitaa olla lähinnä mielikuvitus rajana kun mietitään, että mitä sinne voi tehdä. Itse ainakin toivon, että lisäosat veisivät täysin erilaisiin ympäristöihin, sillä harmaa betoni ei pidemmän päälle ole se visuaalisesti houkuttelevin materiaali.
Periaatteessa tuollahan voisi aueta ovet vaikka esihistorialliseen aikaan tai vaikka kuun pinnalle, mitälie keksivät…

2 tykkäystä

Ympäristö varmaan muuttuisi esimerkiksi sillä tavalla, että Jesse jatkaa tirehtöörinä ja lähtee näihin AWE paikkoihin tutkimaan ja hutkimaan. Sitä kautta saa pelisarjan jatkumaan vaikka kuinka kauan.

3 tykkäystä

Pieni päivitys; mahdollisia tulonlähteitä 2020… Pienistä puroista syntyy isompikin koski?
Likaisen mielikuvituksenne stimuloimiseksi mukana on nyt tuo “epävarma Vanguard”/fake news… siitähän joulukuussa oli kuitenkin Remedyltä kommentti, että “is coming along nicely”.

8 tykkäystä

Näyttäisi, että Remedy on nyt sitten se yksi ainoista vastasyklisistä viruslaskuun nähden - kaikki pysyy vaan kotona ja pelaa. :smiley:

13 tykkäystä

Goldman varovaisesti ostolaidalla… tuntuu nostavan hyvin hintaa… hyvä että ulkeille maistuu edes pienissä erissä,… kun eivät isoja eriä saa ostettua lainkaan :slight_smile:

image

image

5 tykkäystä

Näyttää mukavasti nousevan joo, olikohan mitään muuta syytä kuin että Goldmanin kaveri päättäny vähä taas ostella…

Mikäs Remedyn free float % on?

Ei varmasti irtoa helposti lappuja kun koko ajan kanavoituu holdaajille ja kurssinousu tukee tätä :slight_smile:

1 tykkäys

Mitäs ihmettä nyt, kurssi painuu kohti marsia…?

Onko tää tätä TAta kun all time high paukkuu niin ei ole enää vastustasoja?

Vai onko joku kuullut myöhässä 4chan (maailman luotettavin lähde) huhun että Sony ostamassa kiskaa pois koska PS5 launch title työn alla?

Vai “ei mitään syytä, muuten vaan +9%”?

1 tykkäys

Hullulta tuntui jo yli euro sitten. Mutta ei kai tämä nyt ihan normaalia ole edes nakkikioskiluokan yhtiöille, että ilman uutisia vedetään pitkähkön nousuputken jälkeen vielä +9 % päivänousut. Vaikea pelkällä FOMO:lla perustella. Joku taitaa nyt tietää jotain, mitä minä en.

2 tykkäystä