Remedy Entertainment Oyj -ketju (Osa 1)

Tottakai tulee. Ja se on hienoa, että tulee tuuleteltua onnistumisiakin!

Tolkuttoman paljon tulee näitä “oon miettinyt ostoa, nyt se nous ja missasin tuotot” kirjoituksia. Paljon harvemmin sitä muistaa itsekään vähintään yhtä yleiset “oon miettinyt ostoa pitkään, mutta nythän se on laskenut ihan hirveesti”. Näissä on tehnyt tuottoa saman verran, eli välttänyt laskut. :slight_smile: Ihmismieli on hassu.

2 tykkäystä

Vaikka moniprojektimallin tueksi ei vielä ole kovaa dataa, alkaa näköjään markkina hinnoittelemaan kovemmilla kertoimilla yhtiötä, mikä on sinänsä ihan ymmärrettävää varsinkin kun huomioidaan nykyinen markkinatilanne. (Kaikki laadukkaat pienyhtiöt ovat kalliita)

Tuo osakkeiden vähentäminen perusteena ylipaino/yliarvostus on pitkälti omasta riskin sietokyvystä kiinni, näkisin näin.

Itse myin pitkälti yliarvostuksesta johtuen oman merkittävän position Admicomia 50 euroon. Toki jotain täytyi myydä saadakseni varoja asunnon ostoon, mutta olisin voinut myydä muitakin yhtiöitä.

Oli vain helppo kotiuttaa voitot, varsinkin kun kertoimet olivat venyneet. Yhtiön bisnes meni eteenpäin niinkuin pitikin ja ainut syy myymiseen oli korkeat kertoimet.

Jälkiviisaus on aina helppoa, mutta jos tarina etenee, niin korkeiden kertoimien takia ainakin koko postition myyminen ei ole järkevää jos target on useampi vuosi.
Parempi vain nauttia kyydistä ja tankkailla kun paikkoja siunaantuu.

Remedy tällä hetkellä 7,92 keskihinnalla ja 80% painolla mennään. Olen seurannut yhtiötä jo pidempään ja kiitos laadukkaiden analyysien ja ymmärrettävän ja uskottavan tarinan olen myös sen mukaisesti panostanut.

3 tykkäystä

Minusta tämä on olennaisin asia, mitä kannattaa ajatella.
Stressaako tämä ylisuuri paino liikaa? Vieko yöunia tms.? Mitä, jos possasta sulaisi 30%, 50%, 70% niin kestäisitkö?

Jos ei stressaa, niin sitten voit tehdä päätöksen ihan oman arvauksesi perusteella. Kuten itsekin luettelit, ei funda ole ainoa peruste kurssinousulle tai -laskulle. Ei kukaan tiedä, miten kurssi tulee kehittymään.

Jos stressaa, niin vaihtoehtoja on useita. Osan, esim.viidenneksen, myynti. Oman sijoituspääoman verran myynti ja sitten vain voitot jatkavat. Tai sitten teet hengitysharjoituksia ja asetat @DayTraderXL peräänkuuluttaman stopparin johonkin sellaiseen kohtaan, jossa se ei vahingossa räpsähdä, mutta takaa sinulle järkevän myyntitason.

7 tykkäystä

Siihen että en ole ostanut nouseviin kursseihin viimeaikoina on oikeastaan kaksi syytä. Näistä ensimmäinen on että ei ole rahaa :smiley: toki lainalla vois, mutta se on enemmänkin tarkoitettu “just in case” rahaksi, ipoja ja muuta sellaista. Toisekseen en ole halunnut tieten tahtoen nostaa remedyn painoa että lainoitus osuuden korko pysyis hanskassa. Luotan siihen että voin etsiä uusia mahdollisuuksia, tämä elää jo omaa elämää :wink: toki jos sänssejä tulee niin voisin lisäilläkki.

Toki muuten olen ostanut sekä nouseviin että laskeviin kursseihin. Satseja yhteensä 10, nyt on jäljellä 8 “ostoerää”. 11,50 hinnassa vähän kevensin tuossa kun peli tuli ulos ja oltiin tulossa alas sieltä 12,50 kinkereiltä. Ois pitänyt ostaa alempaa takas. Tämän hetkiset salkussa olevat on ostettu aikavälillä 20.10.2017-12.4.2018. Tuohon aikaväliin sattuu sekä nousua että laskua.

2 tykkäystä

Remedylle sopiva ”osari”-väli olisi yksi peli/julkaisu. On ihan luontevaa pieni vola alaspäinkin kun ottaa huomioon että jackpottia saadaan kauan odottaa vielä. Controlin suhteen olen edelleen samaa mieltä eli pettynyt peliin kaikella tapaa. Tämä lisää entisestään epävarmuutta osakkeen suhteen mitä sen kanssa tehdä lyhyellä tähtäimellä. Pitkällä tähtäimellä tämä on pörden paras lappu ja aliarvostetuin. Lyhyellä sijoittajien huomio kiinnittyy liikaa ja toisaalta tottakai syystäkin Controliin joka oli susi verrattuna firman potentiaaliin.

Olin annissa mukana ja ostin laput takaisin seiskan pinnasta; osakkeen likviditeetti takaa sen että paikkoja tulee. Oli tiedossa kauan että peli tulee ulos ja jonkinlaista pomppua tulokseen tuo. Silti osakkeen hinta oli ns kanveesissa. Toisaalta yhtiöltä tullee jatkossa tapahtumia moniprojektimallin ansiosta tiheämmin.

P/S 5:lla tätä on haarukoitu koko ajan mutta itselläni suuri epäusko tuloksen suhteen Controllista. Saisinpa jätkien optimismia vähän itelleni. :sweat_smile::v: Vaikka tulos olisikin hyvä, korostaa se entisestään tekijöitä taustalla ja firman potentiaalia.

1 tykkäys

Kummastuttaa tuo “pettynyt peliin kaikella tapaa”. Myyntiä arvioidessa näyttäisi siltä, että siihen voi ymmärretysti olla ainakin toistaiseksi pettynyt. Myös pelin alku oli haastava, mutta jos katsoo pelin laatua ja arvostusta vaikka jo palkintojen kautta, en ihmettele jos Remedy on palkannut pienen tiimin kirvesmiehiä rakentamaan palkintohyllyjä. En olisi mitenkään uskonut, että firman ensimmäinen “suuren budjetin” peli jopa voittaa pelialan arvostetuimpia palkintoja.

Siitä voi olla montaa mieltä, että mistä heikohko myynti voi johtua. Syitä varmasti kuitenkin monia, kuten huono markkinointi, EGS, alun latency ongelmat, liian erikoinen peli, vaikeasti googlattava nimi ym…

Oli myynti mitä oli, en ainakaan itse osaa olla pettynyt Cotroliin juuri millään tasolla. Tämä on oiva askel Remedy maailman rakentamiselle ja näyttäisi olevan yksi uusi pelisarja, jolla firma voi tehdä rahaa.

Jos jackpottia odottaa, joutuu varmasti pettymään monesti, mutta se ei kuitenkaan tee pelistä huonoa.

10 tykkäystä

Ajankuluksi pieni veikkauskisa 2019 tuloksesta. Tilinpäätös tulee 14.2., joten annetaan tämän olla auki 13.2. klo 22.00 asti.

Parviälyn konsensus osuu monesti oikeaan, niin tätä on kiva koittaa :slight_smile:

Arvioni Remedyn vuoden 2019 EPS:stä on…:

  • alle 0,40 €
  • 0,40 - 0,49 €
  • 0,50 - 0,59 €
  • 0,60 - 0,69 €
  • 0,70 - 0,80 €
  • yli 0,80 €

0 voters

Vertailun vuoksi indereksen ennuste tällä hetkellä on 0,52 €.

6 tykkäystä
6 tykkäystä

On se nousu vielä tammikuussakin ollu kovempaa kuin esim. marraskuussa :+1:

2 tykkäystä

Päivitetty 7d trailing kuvaajat Gamstat datasta.

Uusin:

2 viikon takainen:
image

Seuraavan päivityksen yhteydessä leikkaan vertailun vain tämän vuoden myyntiä koskemaan.

3 tykkäystä

Tänään tuli yksi Control-käyttäjä lisää. Ei näy varmaan vielä statistiikassa :slightly_smiling_face:
Dohih, Control on ladattu :ok_hand: -viesti saapui pojaltani, joka sai Controllin synttärilahjaksi jo aikaa sitten…

7 tykkäystä

Onkohan osinkoa tulossa omistajille?

Mun puolesta ei tarttis. Mutta varmaan työntekija-omistajien kannalta kiva jos tulee pientä bonaria ?

3 tykkäystä

Viime vuonna tuli jo 0,1e, niin todennäköisesti jotain maksavat. Inderesin ennuste taisi olla 0,25e.

2 tykkäystä

Siellä on mahd. erittäin vahva kassa Remedyllä TP:ssä… jopa luokkaa 30 milj€. Katsotaan

2 tykkäystä

Mitä olet mieltä semmoisesta ajatuksesta, että Remedy lähteekin yritysostoihin?

2 tykkäystä

Ei taida olla strategiassa sellaista linjausta… Luulen, että töitä riittää omien projektien kanssa ihan riittävästi. Pystyvät kokoajan luomaan sellaista UUTTA sisältöä, jolle on mahdollista tehdä jatko-osia jne…

…but you never know :slight_smile:

3 tykkäystä

Ihan mielenkiintoista, että Naughty Dog mainostaa Controlia :man_shrugging:

4 tykkäystä

2017 annin Listautumisesitteestä riskitekijoistä lainaus:
image
Tämä tietty turvasatamalause, mutta ei siis ole poissuljettu yirtysostoja.

Itse olen edelleen sitä mieltä, että annissa hankittuja miljoonia ei ole järkevää pitää kassassa lähes nollakorolla. Työntekijöiden palkitseminen osakkeilla yksi parempi käyttökohde.

5 tykkäystä

Hyvä bongaus.
Tässä muuten aihetta sivuten mielenkiintoinen työnkuva (konamixx penkoi):

image

Konamixxin kommentti, hyvin spekuloiva… eli paljonko outsourcingia tai talon ulkopuolista kehitystä tehdään:
image
image
image

5 tykkäystä