Remedy Entertainment Oyj -ketju (Osa 1)

2 tykkäystä

Vaikuttaisi siltä että POH on useassa pienessä laatuyhtiössä nyt täll viikolla isona myyjänä… esim tämä ja Qt. eilenhän tulivat negatiivisella näkökulmalla ulos osakemarkkinoista ja kertoivat alipainottavansa… rahastot myymässä…?

4 tykkäystä

Lievää kulmakertoimen hidastumista. Taitaa 40% PS4 alen loppuminen vaikuttaa.

5 tykkäystä

POH ja Nordea ovat suoltaneet systemaattisesti lappuja pellolle - hinnasta viis, vähän joka small-/midcapeissa. Muutoin aika puolustuksessa, nämä painavat eniten mitä olen seuraillut.

Remedyä olen ajatellut pian lisäillä. Näkymät ovat fantastiset ja maailmanlopun koronan vaikutusta ei ole.

Täytyy sanoa että oon ite ollut täysin väärässä monen asian suhteen Controllissa. Menin myymään viidenneksen lapuista kympissä. Keskihinta pysynyt älyttömän hyvin ja pelin saavutukset palkinnoissa ym loistaa hienosti.

9 tykkäystä

Olisiko tässä nyt kyseessä sellainen “sleeper hit” joka jauhaa tappavan tasaista tulosta. Alku näytti pahalta, nyt palkintohyllyt notkuvat ja parin vuoden päästä hingutaan jo Control 2 perään, joka täräyttää pelimaailmaan sisään huomattavan paljon paremmalla näkyvyydellä ja hypellä.

2 tykkäystä

Ihan hyvältä näyttää kyllä hinta suhteessa uutisiin tällä hetkellä. Jos en olisi vähentänyt osaketta vasta hieman korkeampaan hintaan ja en olisi asuntokaupoilla tällä hetkellä, niin kohta alkaisin harkitsemaan lisäämistä.

Olisikohan Control tulossa jo seuraaville Microsoftin ja Sonyn konsoleille niiden julkaisupelinä? Se varmasti olisi parempi myyntivaltti kuin sitten puoli vuotta myöhemmin, kun konsoleille on oikeasti uutta tarjontaakin.

2 tykkäystä

Onko kukaan poiminut lisää Remedyä salkkuun?

Tarkoitus on ostaa, mutta nyt istun visusti käsien päällä enkä hätäile asian kanssa. Tätä luisua voi jatkua pitkään.

2 tykkäystä

Näinä laskupäivinä suurin nettomyyjä on ollut NON, joten villi veikkaus että suurinosa täältäkin toimii enempi myyjän roolissa.

7 tykkäystä

Pieniä siivuja jokaisesta dipistä😬

1 tykkäys

Varo, tämä ei ole dippi. Tämä on syöksylasku. Pohjaa ei vielä näy lainkaan. Voimme hyvin mennä 5+% alemmas vielä tällä viikolla.

Ei ole kristallipalloa joten en tiedä kannattaako enää myydä, mutta mitään en ostaisi ennenkuin on vähintään yksi kokonainen päivä plussalla - sen verran kovaa on ollut lasku.

4 tykkäystä

Edelleen itse korostan sitä omassa ajattelussani, että Remedyn case ei ole mielestäni muuttunut, vaikka markkinat laskevatkin lähes kaikkialla. Fundamentit puhuvat :+1:

3 tykkäystä

Jos näkee että esim. Inderesin tavoitehinta on vuoden päästä realistinen, niin alkaa tässä ihan hyvät tuotto-odotukset olemaan, ja sillä ei paljon väliä käydäänkö vielä 5 vai 30 pinnaa alempana, toki voi olla järkevää laskeviin kursseihin vähän ajallisesti hajauttaakkin. Mutta ei kai pohjiin osuminen ole tärkeää jos itse liiketoiminnalla menee edelleen hyvin.

Toki nähtäväksi jää että jääkö arvostuskertoimet “pysyvästi” alemmalle tasolle tämän dipin/syöksylaskun jälkeen verrattuna aiempaan bulleromarkkinaan.

3 tykkäystä

Se on totta - ihan riippuu millä aikajänteellä treidaat.

1 tykkäys

Ostin jo eilen 13 eurolla. Koronapaniikki (tai mikä ikinä onkaan), ei nähdäkseni vaikuta fundaan. Nähtävästiä parempiakin ostopaikkoja olisi nyt tarjolla ja ehkä ensi viikolla vielä parempia, mutta monesti jää nuolemaan näppejään, kun odottaa hyvän kohteen muuttuvan vielä paremmaksi.

1 tykkäys

Juurikin näin. Kunhan funda pysyy samana, niin olen iloisena mukana vaikka -50% jättisyöksyssä (toki tällöin pitää raapia kaikki irti lähtevä lompakon pohjalta).

https://keskustelut.inderes.fi/t/ostin-myin-juuri-asken-ketju/
jatkossa mieluiten tähän ketjuun oli vissiinkin yleinen linjaus :slight_smile:

6 tykkäystä

https://onlysp.escapistmagazine.com/announcing-the-nominees-for-onlysps-best-of-2019-awards/amp/

8 tykkäystä

Minä ostin remedyä takasin, kun tippui… kun joku kysyi.

3 tykkäystä

Markus Mäen stoori Remedystä Anssi Kivirannan ja Matias Mäenpään Exit-kirjassa vahvisti sitä näkemystä ainakin itselle, etteivät ihan helpolla tai pienellä ole firmaa myymässä.

“Edelleen on kova palo saavuttaa taas seuraavat stepit. Tulla Remedyn kanssa vielä paremmaksi. Nyt on liikuttu tähän nykyiseen suuntaan vasta muutaman vuoden ajan. Odotan, että tämä menee vielä ihan eri tasolle.” -Markus Mäki

15 tykkäystä