Remedy Entertainment Oyj -ketju (Osa 1)

Ilmeisesti kyseiset uutiset herätti kiinnostusta Remedyä kohtaan myös jenkeissä, mikäli tämän päivän googlausdataan on uskominen.

20 tykkäystä

Eikö toimintapelien trailerit tuppaa tuommoisia olemaan? Eli hyvin vähän kertoo itse gameplaysta tms…

Toki itsekin tykkäisin vaikka 10 sek leikkauksista noiden 1-3sek sijaan, mutta minkäs teet.

Ja itse olen pitänyt crossfireä enemmän vain vakaan kassavirran luojana ja kaikki extra näkyvyys / rojaltit olisi vain plussaa.

4 tykkäystä

:DDD hyvä tuo linkkaamasi pätkä :smiley:
Mutta oikeastaan suurinosa noista räiskintäpelien trailereista on juuri tälläisiä rankasti leikattuja pätkiä.
Sitten myöhemmin näemme pelistä lisää.
Tuolla videon kommenteissa traileria hehkutetaan. Nextgen grafiikat mainitaan monta kertaan. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Muistuttaa aivan tyyliltään…nojoo :smiley:

2 tykkäystä

Onko tämä jokin yllätys, että trailerin ja uutisten jälkeen on suurin piikki Remedyn Googletuksissa?

Ihan sopivaltahan tuo traileri näytti, mutta en nyt ainakaan vielä erityisesti innostu sijoittajan näkökulmasta.

Ei sinänsä. Aika moni on epäillyt että Smilegaten projektit ei herätä kiinnostusta Euroopassa tai Yhdysvalloissa. Eihän tuosta toki kovin suuria johtopäätöksiä voi vedellä, kiinnostavia havaintoja vain.

Itse ainakin innostun sijoittajana kaikesta näkyvyydestä firmalle ja mikä vie firmaa eteenpäin :slight_smile: en toki firman arvostuksen suhteen lähde keulimaan ennenkuin hommat näkyvät numeroissa. Mutta suunta on oikea!

6 tykkäystä

Ite luovuin lapuistani muutama viikko sitten 22 euron hintaan, noin 70% tuotolla. Piti olla pitkään laukkuun, mutta mieli muuttui kun kävin Youtubessa katsomassa Controliin liittyviä videoita. Katsojamäärät vanhoillakin videoilla oli vain joitain satoja.

Toivottavasti olin ratkaisussani väärässä ja ihmiset rikastuu, mutta ite päätin tehdä toisen ratkaisun ja jäädä rannalle katsomaan, onko tuo kaikki pelimarkkinoiden hype tarttunut myös Remedyn tuloksiin. Godspeed! :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Playstation Storessa alkoi eilen kesäale jossa mm. Control! -65% á 20,98€. Veikkaan että moni pihi pelaaja on säästänyt viikorahansa ja odottanut kesäalea…

Eipä se ole ollut tarjolla tuohon noin 20e hintaan viimeksi kuin kuukausi sitten, mahtaakohan olla patoutunutta kysyntää :smile:

Ja pihi pelaajahan ostaisi fyysisenä, jonka voi myydä eteenpäin. Tai lainaisi vaikka kirjastosta :grin:

Pahoittelut offtopicista.

Mitä just tapahtui? En löytänyt uutisia mutta pomppasi parissa minuutissa -2% → +10% ja halt :open_mouth:

6 tykkäystä

Nyt vaikuttaa siltä että kohta voi tulla uutisia :thinking:

Kauhoiko joku vaan laidan tyhjäksi näin perjantain kunniaksi vai mitäköhän siellä oikein tapahtui?

5 tykkäystä

Sen verran pientä vaihtoa, että tuollainen 3000 kpl kauppa piristää mukavasti. Ei kai siinä muuta ihmeellistä. Nopeasti sieltä myös palattiin, ainakin tämänhetkisen tilanteen mukaan.

Nyt olis kyllä kiva tietää kuka tietää jotain… +9% taas taulussa ja toinen haltti. Liian pieni siivu aiheuttaa FOMOA!

Mutta tässä kohdin ostolaidalle meno on se klassinen virhe, joten joudun seuraamaan sivusta pienen siivun paisumista.

1 tykkäys

IGN raporttia Crossfire X demosta. Pidän näkemästäni ja kuulemastani, toimivaa ja viihdyttävää FPS:ää. Olen toki virittynyt pitämään kaikesta mitä Remedy tuottaa :wink:

25 tykkäystä

giphy

Aika aikansa eläneitä nämä “joku tietää jotain”. :grin::v:

#bluesky

4 tykkäystä

Onko kukaan haarukoinut minkälaista myyntiä tuolta Steamin puolelta on odotettavissa ja minkälaisen siivun alusta vie siitä sivusta :thinking: Ei varmaan ollut ensimmäinen peli mikä tulee vuotta myöhemmin Steamin myyntiin?

3 tykkäystä

Satisfactoryn esimerkin perusteella kuukaudessa:

Satisfactory has sold 1,326,518 copies in total as of today, July 3. 958,917 of those sales have been on Epic , and the remaining 367,601 sales have come through Steam

Tämä alle kuukauden Steamissa olon jälkeen.

Olisin pettynyt jos ei Control myy loppuvuonna Steamissa puolta siitä mitä on myynyt Epicin kiskan kautta.

Hieman erilaisia pelejä tosin - Satisfactory early access, peli saanut paljon lisää tavaraa vuodessa. Toisaalta Control PC:llä tykkää järeästä raudasta ja vuodessa on taas nippu pelaajia ehtinyt ostaa vähän RTXää koneeseen ja kun Control putkahtaa Steamiin niin voi muistua mieleen että tässä on sitä Raytracingia.

3 tykkäystä

Steamspyn mukaan nyt n. 30k followers x 2.5 = Week 1 sales of 75k copies x 4.5 ~330k copies first year.

Kannattaa tähän kuitenkin erittäin varauksella/huumorilla suhtautua. Lähteet alla.

3 tykkäystä

Satisfactory tosin semmoinen “Minecraftmäinen” sandbox-peli, jota voi pelata loputtomiin ja Control on tarinavetoinen yksinpeli, että ei voi ihan yksi yhteen verrata.