Tuolla Control narrative designer Brooke Maggsin haastattelu. Ihan mielenkiintoista noin muutenkin controlin osalta, mutta etenkin tämä :
“We just released a blog post saying there are some things that we’d like to fix. So we’re tackling those. Then we have a few things lined up before the end of the year, and then next year we have two expansions coming,”
Elikkä molemmat dlc:t tulisi ensi vuonna, mutta mitähän lie nuo tämän vuoden lopulle viitatut asiat?
En tiedä kuka hän on ja millaiseen dataan hänellä on pääsy. Ristiriitaisia signaaleja jokatapauksessa. Saisi twiittailla useamminkin ja nostaa kurssin takas 12 euron pintaan
To be eligible for Amazon’s Choice, a product must first be Prime-eligible, in stock, and available to ship immediately. It must also have a low return rate compared to similar products, be highly rated, and be a popular item or category best-seller.
Ilmeisesti Alexa hauissa suositaan Amazon’s choice tuotteita, jos henkilö ei ole etsinyt kyseisestä kategoriasta aikaisemmin tuotteita.
Tosin onko tuota julkaistu vielä edes Japanissa? Japanin Amazon kertoo, että julkaistaan joulukuussa. Tosin mitään mahkuja silloinkaan päästä top 10 Japanissa, jos siis vasta silloin julkaistaan.
Word of mouthin merkitystä ei voi aliarvioida. Osakkeen laskua seurattessa mieltänsä voi piristää seuraamalla esim. Twitterissä häshtagia #controlremedy, myös #RTXOn trendaa isosti. Pääasiassa ylistävää twiittailua vaikka toki kahteenkymmeneen twiittiin saatta mahtua aina yksi soraäänikin. Tärkeää on, että peli herättää tunteita - oli ne sitten puolesta tai vastaan. Peli on jo nyt saavuttanut aivan oman fanikuntansa, jotka ovat valmiita julkistamaan Controlin vuoden peliksi. Remedy on tehnyt asioita oikein. Miljoonamenestys tulee jos tulee.
On myös mukava seurata kaikkea Alan Wake Easter Eggeistä nousevaa spekulointia mm. pelien maailmojen yhteyksistä Kutittelee väkisin vähän Alan Waken fanikuntaakin!
Tässä vielä Google trends statistiikkaa viimeisen 14 päivän ajalta. Ei ainakaan mitään suurta piikkiä havaittavissa. ‘Control game’ taitaa olla eniten käytetty hakusana, mutta ei sataprosenttisen tarkka.
Japanissa harvoin mikään western peli menestyy. Nuo @Aston_Livingstone top 10 kaikki Nintendoa (Huom! Switchilla ei taida olla kuin physical sales? Saatan olla väärässä).
@Dick_Johnson olisiko reilumpaa verrata esim “peli + ps4” hauilla - kaikki kun ovat multiplatform.
Kumpikaan (control game tai control ps4) ei silti valitettavasti ole sataprosenttisen tarkka. Jos katsoo pidemmällä aikavälillä hakuja, niin voi päätellä että molemmissa on ainakin 10% ylimääräisiä hakuja.
Mutta kuten sanoin niin ‘control game’, on käytetympi hakusana (myös muiden pelien osalta vs. “peli + ps4” hakusanalla).
Toki eivät tarkkoja ole, mutta pelien keskinäinen vertailukelpoisuus lienee parempi “peli + alusta” hakua käyttää, huomioiden, että vertailtavat pelit ovat ovat kaikki multiplatformereita. Ideana ei siis etsiä osuvin hakusana, vaan vertailukelpoisin. Toisaalta tuossa saattaa häiritä control ps4, että tulkitsee “controller ps4” hauksi, huomioiden, että ollut hakumäärät koholla jo reippaasti enen launchia. Taitaa tämän vuoksi olla niin, että kovin vertailukelpoista dataa ei Google Trendsistä saa control-nimen geneerisyyden vuoksi.
Tässä viiden vuoden ajalta, en tiedä kuinka vertailukelpoinen tuo on. Aika vaikea sanoa, että kuinka paljon tuossa esim. kuukauden otannassa on ylimääräistä.
Henkilökohtaisesti tykkäisin jos tulisi tällainen experimental-hengessä… huumorimiehiä kun ollaan. Pelkään kuitenkin hieman, että iso osa sivustonne 50000+ käyttäjästä ei välttämättä välittäisi… kannattaa siis toteuttaa ”perjantaikevennys” hengessä tms. jotta ei ihan herneitä vedetä