Remedy Entertainment Oyj -ketju (Osa 1)

Menihän siihen kauan, mutta viimein tuo Futurepressin Control art book saapui! Sivuja yli 400, hintaa 55€+ postit (n.+15€).


Shopista löytyy myös muita pelikirjoja, laatu on huikea ja sisältö mahtavaa. Varmaan muille faneille ja osakkeenomistajille tuttua dataa ja juttuja vuosien takaa, mutta taustojakin hiukan henkilöiden takaa, rooleista ym… Avaa myös Remedyn tarinaa hienosti ja ymmärrystä sekä tukee sitä millaisella asenteella, otteella pitkäjänteisesti firmaa on kehitetty ja tullaan kehittämään.

37 tykkäystä

Jep, saapui itselleni kans kuukausi sitten. Tuo tosi hyvin “lihaa luiden ympärille” ja syvyyttä yhtiöön. Lämmin lukusuositus!

Esim. monesti pintapuolisesti Remedy henkilöityy Sam Lakeen. Toki syystäkin, mutta on siellä muitakin kriittisiä henkilöitä pelien takana. Avaa kans tällaiselle amatöörille hyvin minkälaista jumppaa pelikehityksessä tehdään.

28 tykkäystä

Juuri sellaista tavaraa jonka vuoksi on hyvä olla se oma engine vaikka sen teko ja ylläpito maksaa. Unityllä ja Unrealilla viimeisintä blingblingiä pääsee yleensä käyttämään vähän jälkijunassa, tosin myönnettäköön että “gappi” on pienentynyt vs. mitä se historiallisesti on ollut.

9 tykkäystä

Demoskene-ajoista asti jäänyt se fiilis että suomalaiset koodarit osaa pusertaa vielä ne viimeiset rippeet suorituskykyä moottoreillaan, verrattuna melkein mihin tahansa muuhun porukkaan… En tiedä päteekö edelleen mutta kyllähän tuo oma engine tuo myös erottautumista “fiiliksen” mukana, mikä varmasti noilla työkaluilla tulee peliin… Varmaan tuottaa lisäarvoa kyllä, vaikka joskus voi tilanne ollakin eri. Ehkä.

7 tykkäystä

En suorituskyvystä tiedä mutta viimeisimpiä teknisiä jippoja on aina täälläpäin osattu viilata kasaan etunenässä. Tuossa voi vaikka katsoa Housemarquen PS5-exlu Returnalia joka on aivan ensimmäisiä “oikeita” PS5-pelejä joka ei varmaan taipuisi ilman merkittäviä heikennyksiä edelliselle generaatiolle.

Housemarquen listautumista odotellessa… :sweat_smile:

2 tykkäystä

Ja samalla näkyvyyttä tuli enemmän kuin 505 Gamesin markkinointikampanjoilla :roll_eyes:

Jottei mene ihan nollapostaukseksi, niin pakko sanoa että viikonloppuna oli hieman ristiriitainen olo kun samalla tilille tipahti osingot, mutta muisteli suunnatun osakeannin äkkinäistä rahantarvetta.

5 tykkäystä

Vaikka tuo osingon maksu tässä tilanteessa näyttääkin vähän hassulta, on se mielestäni kuitenkin hyvä tapa palkita osakkeita omistavia työntekijöitä, ilman että heidän tarvitsee myydä osakkeita saadakseen hieman taskurahaa. Siellä on kuitenkin melko monella suht merkittäviä määriä osaketta ja voisin ihan toimitusjohtajankin kohdalla ajatella että osingoista tuleva tulo suhteessa palkkaan on melko merkittävä.

13 tykkäystä

Eiköhän sen osakeannin yksi pääpointeista ollut saada lisää isoja läjiä lappua liikenteeseen instituutionaalisille sijoittajille, ts. parantaa lapun likviditeettiä ja bonuksena sitten lisää rahaa kasvuun.

7 tykkäystä

Päivän “kun ei parempaakaan postattavaa ole” -postaus eli random linkkejä ja lukuja, joista ei voi vetää hirveästi johtopäätöksiä, paitsi ehkä viimeisestä. En tosin tiedä miten realistista olisi ollut odottaa Controlin PS storessa menestymistä top 20 sakkiin asti, kun niistä 15 on osa olemassa olevaa IP:tä.

Edelleen Amazonissa myy hyvin #12 sijalla PS5 peleistä, taakse jää mm. AC: Valhalla, Hitman 3, FF7 Remake, Outriders jne.

Myös US PS Storen best sellers listalla sivulla 4/6 mitä ikinä tarkoittakaan (ei ota kantaa PS4/PS5)
https://store.playstation.com/en-us/category/877e5ce2-4afc-4694-9f69-4758e34e58cd/4

Toisaalta ei ole missään vaiheessa US/EU yltänyt PS Store blogin “most downloaded PS5 games” Top 20 listalle tarkastelujaksolla 11/20 - 3/21.

12 tykkäystä

Kovin on hiljainen jakso käynnissä ja kurssi pakittaa, kuten tapana pelialalla keväällä. Huhtikuussa ei kannata julkaista mitään uutisia, kun E3 lähestymässä. Oletan, että E3 virtuaalimessuilla Remedy keskittyy Crossfireen, mutta ehkä ennen sitä voisi palata mennesseen ja muistella vanhoja hyviä aikoja.

12.5. osari ja odotukset kevään osalta alhaalla.
14.5. saattaa olla melko valoisa päivä, joten kannattaa ehkä herätä ajoissa :flashlight:

14 tykkäystä

Ihan sairaan siistii! Tuota katsoessa tuli tunne, että no nyt mäkin tahon olla ulkomaalainen pelisuunnittelija, ja päästä myös tuohon putkeen! Loistorekryvideo ja antaa sijoittajalle fiiliksen, että siellä todella on asiat reilassa <3

16 tykkäystä

Lukenut myös huhuja että Crossfire X julkaistaisiin vihdoin E3 yhteydessä, mutta voisitko valaista tuota 14.5, kun siitä en muista mitään kuulleeni vaikka kuinka Alan miettiä.

9 tykkäystä

Alan wake 11v synttärit taitaa olla, viime vuonna:

4 tykkäystä

Nyt oli kova video. Varmasti hieno työpaikka.:blush:Vähän aikaa sitten myin remedyt pois, mutta hemetti pakko hypätä takaisin Remedyn kelkkaan​:+1:

11 tykkäystä

14.5. on erään kirjailijan “synttärit” ja jos itse vastaisin pelin markkinoinnissa niin hyödyntäisin tämän päivämäärän tarjoaman mahdollisuuden jotenkin.

Onneksi en ole arvioini kanssa yksin…
https://twitter.com/konamixx1/status/1377324931734724608

10 tykkäystä

Tulipas kyllä hyvä fiilis videosta :heart_eyes: :heart_eyes:! Kiva, kun jaoit.

9 tykkäystä

Tästä kirjasta ei taida olla vielä mainintaa? Eli Juho Kuorikosken Pelien Suomi, jossa jonkin verran juttua Remedystä ja Remedyn peleistä. Sekä toki yleisesti suomalaisista peleistä ja peliteollisuudesta.

Ote:

https://www.gaudeamus.fi/peliensuomi/

9 tykkäystä

Eihän joku AW:n pelannut osais kattoa sisälsikö mitään vihjeitä AW remasterista? Esim grafiikoita vertaamalla

1 tykkäys

Nyt voin lopulta sanoa että Control on aikalailla läpi pelattu joten laitetaan vähän fiiliksiä. Tuo platinumin hakkaaminen meni loppujen lopuksi aika nopeasti. Ostin tuon Ultimate Editionin PS4:lle ja pelasin samalla DLC:t läpi. Kiva bonus tuo, että voin myöhemmin pelaa uudestaan PS5:lla (kun olen sen joskus hankkinut). Mielestäni hintalaatu oli todella kohdallaan tässä paketissa. Jos olisin ostanut normi pelin olisin ehkä jättänyt DLC:t ostamatta, mutta en yleensäkään osta DLC:tä erikseen ellen oikeasti fanita sarjaa ihan mielettömästi. (Näin on käynyt vaan Bloodbornen kohdalla)

Kaiken kaikkiaan olen osakkeenomistajana tyytyväinen Remedyn tuotteeseen. Sanomattakin selvää on, että pelin vahvuus on tarinassa. Sitä onkin täällä käsitelty aika paljon niin en jaksa enää toistella. Se on kuitenkin sanottava, että ympäristö oli todella huikea.

Tietyt sidemissionit oli mielestäni vähän laiskoja ja monissa peleissä ne ovat jopa ne parhaimmat (esim. Borderlands, Skyrim). Näihin voisi ehkä panostaa lisää tulevaisuudessa. Lähinnä jäi huonossa valossa mieleen nämä destroy the mold-tyyppiset missionit (jotka olivat myös saaneet jonkin verran kuraa Youtuben tutorialeissa), mutta main questeistä on vain hyvää sanottavaa! Etenkin Ahdin loma missioni teki visuaalisesti upean vaikutuksen.

Miinusta annan kartasta, joka teki pelaamisesta välillä ärsyttävää, koska oli vaikea hahmottaa minne on tarkoitus mennä ja missä kerroksessa on. Myös vaikeuden balansoiminen oli välillä vähän erikoista, välillä tietyt asiat sujui liian helposti tuodakseen onnistumisen tunteen, kun taas välillä vaikeustaso otti valtavan loikan? En tiedä onko muut huomanneet samaa?

Combat oli onnistunut hyvin. Uudet taidot piti pelaamisen mielenkiintoisena ja leijuminen toi hyvää vaihtelua muista peleistä. Sellaisen huomion tein pelatessa, että mielestäni peli olisi ollut kiinnostavampi jos se olisi sisältänyt enemmän boss battlejä. Moni niistä bosseistä mitkä peli sisälsi olivat oikeasti todella mielenkiintoisesti toteutettuja. Olen Dark Souls - Bloodborne fani, niin bosseja on nähty jos millaista, mutta Controllissa oli mielenkiintoisia elementtejä joita näkisin mieluusti Remedyn tuovan voimakkaammin esille tulevissa peleissä.

Kuten sanoin, en ole hirveän aktiivinen DLC-kuluttaja. Lähinnä olen niitä pelaillut jos olen ostanut näitä GOTY - Complete editioneitä. Omasta mielestäni The Foundation tarjosi kokonaisemman paketin, kun taas AWE oli mielestäni aavistuksen lyhyt. Kokemuksena kummatkin ihan hyviä ja kiva että sai vähän uusia taitoja ja asetyypin. Ehkä tähän olisi voinut tuoda rohkeemmin vähän enemmän uudenlaisia vihollisia lisämausteeksi. Mielestäni kuitenkin Foundationissä oli todella siistiä se miten kiveä pystyi muokata ja miten uusi taito oli sidottuna pelissä etenemiseen (tuli muuten mieleen Avatarin earth bending). Näissä lisämatskuissa on kuitenkin todella hyvä lisäansainta mahdollisuus, joten uskoisin että tämän menestyksen jälkeen näihinkin panostetaan yhä enemmän.

Sanoisin kyllä, että osakkeenomistajan nukun yöni hyvin. Tästä on hyvä jatkaa ja innolla odotan Remedyn uusia pelejä :heart_eyes:.

42 tykkäystä

Remedy hakee kehitysputkessa oleville peleilleen testaajia. Tässä olisi oiva tilaisuus sijoittajana päästä näkemään ja pelaamaan ilmeisesti etukäteen Remedyn tulevia pelejä ennen julkaisua. Ainakin niin käsittäisin alla olevan tekstin perusteella. Itse en jätä tätä tilaisuutta käyttämättä :sunglasses:

——

”Our user research team is looking for players of all tastes and skill levels to give us honest feedback about the games we have in development at Remedy. Tell us what you liked (or didn’t) and why, and help us make great games!”

What’s in it for me?
You get to play Remedy’s games before they’re released, and let us know what you like or don’t like about them. It’s important to us to see how players interact with our games, and to hear honest opinions and feedback from players of all skill levels, so that we can keep creating games of the best quality. To thank you for participating, you will also be compensated with a gift card and a Remedy swag bag. If you want to learn more about playtesting at Remedy, read this blog post from our User Research Specialist, Elise Torfs.

What am I agreeing to?
You are agreeing to sign an NDA (Non-Disclosure Agreement), which makes sure that confidential and proprietary information about our work doesn’t reach the public. An NDA means that you will not be allowed to share anything about the playtest or about what you played. The sessions will be recorded (both video and audio of the game and the player). The recordings will only be used for research purpose to help us improve the game and will not be shared outside of Remedy. We may also use eye tracking and/or measure your heart rate as a part of our test(s).

Who can join a playtest?
Anyone who currently lives in Finland and is at least 18 years old can participate in our playtests.

What if I don’t play games often, can I still sign up?
Yes! We are looking for all kinds of players, hardcore and casual alike!

How do I sign up?
Click on “Become a playtester” at the top of this page and fill in the registration questionnaire.

When and how do I get contacted for a playtest?
When there is a playtest planned that fits your profile we will contact you via email or phone call.

How long does a playtest take?
It depends on the test! Some playtests can take up to a few hours, and others can take a whole day.

Where are the playtests held?
Currently we are testing remotely. If you have a PC, a webcam and a mic, you can join from anywhere in Finland! When the COVID situation allows, playtests are held onsite at the Remedy studio in Espoo.

24 tykkäystä