Pienenä sivuhuomiona että painotus ei ole ihan niin vahva kuin tuo käppyrärikollinen antaa ymmärtää. 18-34 kattaa 17 vuotta, kun 35-44 kattaa 10 vuotta.
18-34 siis ~2.2 % per vuosikerta ja 35-44 1.4 % per vuosikerta.
Pienenä sivuhuomiona että painotus ei ole ihan niin vahva kuin tuo käppyrärikollinen antaa ymmärtää. 18-34 kattaa 17 vuotta, kun 35-44 kattaa 10 vuotta.
18-34 siis ~2.2 % per vuosikerta ja 35-44 1.4 % per vuosikerta.
Tämä se pointti on - Xbox-miehet on kuitenkin vähemmistö ja PC-julkistus tuli varsin myöhään joka myös hieman karsi kiinnostusta (näytti jo vanhahtavalta peliltä silloin) ja paljon on vettä virrannut sen jälkeen joten markkinalla on hirveästi pelaajia jotka eivät alkuperäistä ole koskaan pelanneet syystä tai toisesta ja markkina on todistanut että remakeille on kysyntää. Ja niitä on kohtuullisen edullista tehdä.
Nyt vain pitää toivoa ettei ole mitään teknisiä huolia koska remakeissa arvostelijoiden silmä tahtoo katsoa pääasiassa sitä uudelleenlämmittelyn teknistä toteutusta ja kenties niitä pieniä quality-of-life -viilauksia jos niitä on. Eiköhän Controllin PS4 ja XOne-suorituskykyongelmista opittu jotain…
Kyseisellä herralla 27,3 miljoonaa seuraajaa youtubessa, 7,3 miljoonaa twitterissä ja 2,7 miljoonaa twitchissä.
Varmasti useampi nuori jantteri jotka katsoo hänen pelivideoitaan, joille Alan Wake ei ole vielä entuudestaan tuttu. Toivottavasti tulee peli striimejä / youtube videota niin saadaan nuoremmatkin klopit kiinnostumaan. Ruokkii hyvin jatkossa tulevaa AW2 julkaisua
Ihan vain muistutukseksi, foorumilta löytyy myös pelialan yleinen ketju: Pelialan päivän polttavat, uutiset ja yhtiöt
Onko joku selitys, miksi Alan Wake Remasteredin julkaisemisesta ei ole tullut pörssitiedotetta, vaikka se kuitenkin on vuoden tärkein Remedy-julkaisu-uutinen tähän mennessä?
Eipä tässä oikeastaan ollut vielä uutta tietoa, tämä osuu nykyisten ohjeistuksien raameihin. Eli aiemmin on lupailtu tietynsuuruista bisnestä tälle vuodelle, painottuen toiseen puoliskoon, ja näin ollaan tekemässä. Pörssitiedote on relevantti vain jos tulee uutta tietoa joka heiluttaa mahdollisesti tulevia lukuja. Jos julkaisu EI olisi tapahtumassa tämän vuoden puolella vaan tulisi viivästystä, sitten tiedote olisi paikallaan ja samalla täällä oltaisiin mutta ei firman tarvitse tiedottaa jos kaikki menee niinkuin on aiemmin tiedotettu.
Pikku jäähy taas. Viimeksi oli 2018 ilmeisesti
Uuuf, ei hyvä yleisellä tasolla pelijulkaisijoiden bisneksille… Kiina on kaikesta huolimatta kuitenkin melkoinen palanen varsinkin PC-pelien markkinaa ja jos tämä venyy yhtään (edellinen kun oli 9kk pitkä paussi) niin se kurmottaa kyllä koko alaa. Toistaiseksi lasken tämän epävarmuustekijäksi ja toivotaan että ei tällä kertaa byrokratia jauha yhdeksää kuukautta…
En osaa arvioida miten iso merkitystä tällä on Remedyn bisneksille - onko esim. AWR jo approvattu vai oliko sitä edes tarkoitus myydä kiinassa (en tiedä), mutta yleiset “myy pelifirmoja”-liikeet saattavat tuoda tästä ainakin hetkellistä dippiä.
Edit: Tarkemmin mietittyäni tässä voi taas olla osakepoimijalla etua vs. kokonaisia liiketoiminta-aloja veivaavat isommat pelurit. “pelifirmat on out koska kiinan regulaatio” saa lisää vettä myllyyn mutta Remedyllä on lähitulevaisuudessa potentiaalinen positiivinen ajuri joskun AWR on hyvä ja myy hyvin. Eihän tässä tiedä pitäisikö karhuilla vai härkäillä
Itselläni pisti silmään kun artikkelissa mainittiin “Chinese regulators have temporarily suspended approval for all new online games in the country”. Voiko olla että AWR tyyppisiä yksinpelejä ei blokattaisi vaan rajoitus koskisi nimenomaan online pelejä? Voiko tämä online pelien rajoitus sataa yksinpelien laariin? Voi myös olla toki että artikkelissa on käytetty termiä “online games” kuvaamaan yleisesti kaikkia uusia videopelejä.
Hmm, hyvä huomio. Ei silti muuta sitä tosiasiaa että koska suurin osa peleistä on onlineä niin pelifirmat yleisellä tasolla tulevat ottamaan todennäköisesti vähän nekkuun tästä johtuen. Ja kenties todellakin lisäsyy miksi firmojen välillä voi olla eroja vaikutuksissa. Voisihan sitä sanoa että AWR:lle plussaa jos se tulee myös Kiinassa ulos eikä häiriinny tästä, mutta Vanguardille kenties miinusta jos sen kiinajulkaisu viivästyy tämän vuoksi? Vaikea arvioida, epävarmuutta silti lisää.
Screenshotteja ja vahvistus hintaluokalle
Kannattaa avata itse twiitti ja sieltä täyskokoista kuvaa. Melkoisesti paremmalta näyttää kuin alkuperäisversio, mutta pitäisi vielä nähdä liikkeessä että voi oikeasti tuomita.
Amazonin myynti-ilmoituksessa (mistä kuvat on otettu) ei ole puhettakaan Northlightista. Kunhan ei olisi vain vanhan moottorin päälle laitettu uutta resoa ja efektiä?
The first project is an AAA multi-platform game already in pre-production and previously referred to as the “unannounced third project”. The second is a new smaller-scale project set in the same franchise. Both projects are being developed on Remedy’s proprietary Northlight game engine and tools.
Ei kai tähän muuta tarvitse sanoa?
Toivottavasti pitää paikkaansa ja kyse on juuri Remasterista. Missään ei ole vielä virallisesti varmistettu, että Remaster käyttää Northlightia. Omituista, että edes julkistuksessa ei moottorista ollut puhetta.
Näkevätkö silmäni oikein vai aiheuttaako AW remaster huomattavasti kovempaa pöhinää somessa kuin vaikka P7-projektin announcement jne? Sanokaa te…
Olisko Remedyn työkalut sen verran taaksepäin yhteensopivia että vanhat AW assetit olis saatu siirrettyä about sellaisenaan North lightiin ja sen takia screenshotit näyttää kuin olis vaan päivitetty tekstuurit ja valoja… Noh, turha tätä on arvuutella, eiköhän se pian selviä. Mielenkiintoista olisi tietää mikä tässä on ollut budjetti. Saadaankohan joskus sekin selville.
lisäys: tuntuu myös että pöhinää olis enemmän kuin Controlin kohdalla, mutta kiitos Control pelin suht geneerisen nimen, niin google trends yms. vertailu on aika vaikeaa
Ja Amazon linkit AW remasteriin kuoli, eli ei ihan tarkoituksella ollut sielläkään näkyvissä. Nyt sitten illan PS eventtiä odotellessa ja katsotaan tulisko joku launch trailer vai ei.
Tuohon Xboxiin näkyy ainakin nyt