Revenio sijoituskohteena

Ketähän mahtaa olla myyjä? Harvalla on tuollaista nippua laittaa myyntiin.

1 tykkäys

Joku isommista omistajista tarvitsee millin viikonloppurahaa. Olisi varmaan kannattanut myydä tuo potti usean päivän aikana.

1 tykkäys

Pähkinöitä.

1 tykkäys

Mikä tekee Reveniosta niin suositun? Yritän tässä vähän päästä kärryille osakekurssien mittareista ensikertalaisena :slight_smile:

  • P/E on tosi korkea? 76,34. Onko se sen arvoinen?
  • Kasvua ollut 28,39 % vuodessa, jota myöten PEG on heikko 2,69
  • P/B on "teknologia"firmalle normaali 10,8
  • Osinkotuotto on melkein olematon 1,12 %, jota myöten PEGY on vaisu 2,59
  • Velkaantumisaste (26,29 %) on ok
  • Liikevaihto on kasvanut 61,37 % 2018 → 2019
  • Liikevoitto pysynyt lähes samana (10 206 → 11 546)

Onko suurin suosion syy tuo liikevaihdon kasvu? Muilta osin vaikuttaa melko vaisulta kohteelta?

4 tykkäystä

Meinasin laittaa jo ostohousut jalkaan tämän osalta, mutta päädyin sittenkin tylsempiin, matalammin hinnoiteltuihin yhtiöihin. Voisiko yhtiötä jollain tavalla rinnastaa sijoitustarinana KONEeseen? Esimerkiksi defensiivisyytensä tai laadukkuutensa perusteella? Viimeisten vuosien aikana aina liian kallis, mutta pitkällä tähtäimellä se ei kuitenkaan haittaa?

2 tykkäystä

Itse edelleen aika varma, että joku suurempi firma ostaa Revenion pois. Esim. Thermo fisher mikä ollut erittäin agressiivinen yritysostoissa. Thermon Bill Östman taitaa muuten aloittaa Revenion hallituksessa kohtapuoliin?

Ei olisi Thermolle kuin taskurahoja isollakaan preemiolla :slight_smile:

8 tykkäystä

Äläs nyt @Bansku puhu tuollaisia… tässähän alkaa FOMOa pukkaamaan päälle :sweat_smile:

4 tykkäystä

Ei ole viime viikkojen nousu pörssissä tarttunut Revenioon vaan on jämähdetty tohon 26€ nurkille, mikäs tätä himmailee. :thinking: “Sielunkumppani” Talenom painelee jo ATHssa.

1 tykkäys

Sijoittajia varmaan jännittää toi q2 joka saattaa olla vieläkin pehmeämpi mitä q1 oli.

4 tykkäystä

Osakkeen p/e on semmoinen ~50x joten siinä voisi olla mielestäni ihan hyvä syy miksei osake pyöri ath-lukemissa, toisin kuin jonkun toisen yhtiön osake joka tekee ihan eri bisnestä. Jos Revenio kuitenkin nousisi sinne 30e nurkille olisi sekin tuotto jokatapauksessa tulevaisuuden tuotoista pois.

Voin olla väärässä mutta täällä foorumilla tuntuu ehdottomasti olevan suurin puheenaihe osakekurssit ja osakkeiden liikehdintä pörssissä :smile: ei se minua häiritse varsinaisesti mutta toisinaan vain ihmettelen, kun ei se osakekurssi kerro kyllä minulle oikein mitään itse yhtiöstä. No, ajattelin vain ääneen.

33 tykkäystä

Ennakoin itse jo Q1:n jälkeen, että Q2 tulee olemaan todella ruma. Olen itse siinä uskossa myös tällä hetkellä, kun koronatilanteen kehitystä on saatu katsella jo Q2:n ehtoopuolelle. Lisäsin kyllä dipistä Reveniota, mutta nyt en ehkä näillä hinnoilla ostaisi lisää, kun arvostus alkaa olla todella kireä.

Pidemmälle katsottaessa tässä on kyllä mahdollista saada vetoapua HOME-tuotteelle ja ylipäätään Revenion teknologialla (vrt. kilpailevat ja koronaa mahdollisesti levittävät teknologiat). Samoin kysyntä patoutunee siten, että kauppa alkaa kyllä rullata kun livetapaamisiin ja jo myytyjen CV-tuotteiden asennuksiin päästään käsiksi. Siltikin olen siinä uskossa, että Q2 voi olla markkinoille pettymys ja jos näin käy, niin olen kyllä valmiudessa ostaa lisää. Toisaalta nyt mennään kautta linjan aika kovaa ylöspäin, joten mielestäni ei ole oikein aika myydä, vaikka tulospettymyksen mahdollisuus Q2:n osalta hieman roikkuukin ilmassa. Siis jos olisin ylipäätään sellainen sijoittaja, että harrastaisin myyntejä. Sitä en kuitenkaan ole. :slight_smile:

13 tykkäystä

Joo Revenion q1 oli sysisurkea ja vielä surkeampi q2 tulossa. Markkinat kuitenkin katsovat Reveniota pidemmällä tähtäimellä, koska arvostus on kyllä todella kireä suhteessa viimeisimmän kvartterin tulokseen. Itsellä Revenio ylivoimaisesti salkun suurin jo vuodesta 2011, mutta mielessäkään ei ole myydä, vaan jatkaa holdailua. Niin kauan, kun kasvua tulee, pysyn mukana. En niinkään välitä seurata osakkeen päivittäistä arvonkehitystä, vaan yleistä yhtiön suuntaa, joka on tällä hetkellä kuitenkin selkeästi positiivisvoittoinen.

12 tykkäystä

Optomedi porskuttaa hyvää vauhtia. Revenio vois myös laittaa vähän lapaa lattiaan.

2 tykkäystä

Optomedin porskutus johtuu uuden kameran myyntiluvista kiinaan. :slight_smile:

  • Revenion liikevaihto Q2:lla (vrt19) kasvaa
  • … on flatti
  • Laskee -10%
  • Laskee -20%
  • Laskee -30%

0 voters

Centervue konsolidoitiin 1.5.2019 alkaen.

Miksei me saada uutta kameraa ja myyntilupia, mekin halutaan porskuttaa! :grin:

3 tykkäystä

Mitäs mitäs, Onko Joensuun Kauppa ja Kone myynyt kaikki osakkeet? Täsmää 1:1.

image

(Joensuun Kauppa ja Kone omistaa juuri tuon määrän, mutta voinee olla hallintarekisteristä?)

9 tykkäystä

Siis Kyösti Kakkonen myynyt?

Ketähän mahtaa olla ostaja?

Liputusilmoitus odotellessa…siltä vaikuttaa.