Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat

Lumme Energialla pientä pudotusta kiinteissä soppareissa, kaikki kolme (6/12/24 kk) nyt alle yhdeksän sentin. Sähkösopimus ja sähkön hinta 🔌 – Vertaile sopivin sopimus

6 kk sopimus 8,98 snt/kWh + 0 e/kk, mutta tarjous on voimassa vain tänään.

2 tykkäystä

Sähkösopimusten vaihtajille kysymys ja nopeita vastauksia ottaisin vastaan.
Mulla kvartaalisopimus 1.9.2024-31.12.2024 joka jatkuu automaattisesti 1-/3/2025 hinnalla 12,55c/kWh.
Minä päivänä uusi soppari esim pörssisähköön pitää tehdä ettei lankea tuo 3kk määräaikainen päälle?

12,55c on melko kallis.
Lämmitys 100% maalämpö omakotitalo ja sähköauto olisi yölatausta ajatellen

Saman myyjäfirman sisällä vaihto menee nopeammin, riippuen firmasta 1-5 vrk. Myyjän vaihtuessa saa varautua pidempään 14-xxx vrk aikaan.

Juu kyllä tämän tiedän, mutta rupesin pohtimaan että milloin pitää toimia ettei 3kk määräaikaiskvartaali kerkeä alkamaan ja sehän ei sitten katkea kun on määräaikainen. Vai onko tuo sopimus sitten voimassa toistaiseksi…

Tuo soppari ainakin on mallia toistaiseksi, voit vaihttaa toiseen milloin vain, ei pidä odottaa jotain tiettyä päivää, eikä tuo sido mihinkään määräaikaisuuteen. Ainoa mikä tuossa on 3kk jaksoissa, on tuo määritelty hinta.

4 tykkäystä

Sain ekan laskun marraskuulta ja olin iloinen huomatessani, että laskulla käyttövaikutuksen jälkeen energian yksikköhinta oli marraskuussa 6,753 snt/kWh :slight_smile:

5 tykkäystä

Suoralla pörssillä olisi ollut silloin vielä pari senttiä alle, oli meinaan pörssisähkön keskihinta marraskuussa 5.69 snt/kWh ja tuosta lähtisi pois tuo sun kulutusvaikutus pari senttiä. Ihan hyvä kulutusvaikutus ollut :ok_hand:

2 tykkäystä