Tässä linkki käyttämääni Google Sheets -pohjaan, jonka siis poimin aikaisemmin tästä ketjusta. Olen tehnyt siihen itselleni sopivia lisäyksiä. Alkuperäinen tiedosto sekä sen käyttöopastus löytyy osoitteesta The Best Free Stock Tracking Spreadsheet for Google Sheets. Pohjan ensimmäiseltä välilehdeltä löytyy myös opastusta.
-
Käyttö perustuu siihen että täytät Transactions_OSV-välilehdelle tapahtumat, muuta ei oikeastaan tarvitse tehdä. Keltaisiin ruutuihin täytetään tiedot, sinisistä ruuduista pitää vain copy-pastettaa kaavat alaspäin kun tulee tarvetta.
-
Täytä tallentamasi summat Cash-välilehdelle. Käytä kaikissa summissa euroja (talletukset, ostot jne).
-
Mallidatassa on muutama esimerkki. Perustilanteessa taulukko etsii kirjoittamallasi nimellä kurssia. Esim. Nordean kohdalle kirjoitan Nordea, jolloin nimi näkyy fiksusti raportoinnissa. Summary_OSV välilehteen olen käynyt korjaamassa Nordean tickerin. Esimerkeissä on myös datan hakeminen Morningstarista (EUNL, IS3N), harvinaisempien kurssien hakeminen (Faron) sekä USD-kurssien muunto euroiksi (BRK.B).
-
Prosenttilaskut olen tehnyt itselleni sopiviksi. Kaikille ne eivät välttämättä sovi.
-
Käy laittamassa tietojen tallennus päälle etusivun ohjeiden mukaan. Itselläni tallentuu tiedot kerran päivässä History-välilehdelle klo 23-24 välillä.