Salkkujen seuranta: excel-taulukot

Nämä first north osakkeet tuottava näköjään minulle tuskaa saada taulukkoon, Pitäisikö tuon edelleen toimia ja onko muita sivustoja (esim mornigstar, investing) joista nuo saisi? Vaihdoin hipsut ym heittomerkit mutta herja ruutuun “puuttuu”
rahastot olen kyllä onnistunut tuolta mornigstarista saamaan taulukkoon… kiitokset avusta jo etukäteen

fi.investing.com ja avanza.se on käytössä. Investing lagaa pari kertaa vuodessa niin sen varalta käytössä on myös tuo Avanza. En ole jaksanut käyttää kovin paljoa härpäkkeitä, niin luen koko tietorimpsun taulukon loppuun ja sieltä eri komennolla hintatiedoin sopivaan soluun.

Joskus tuo fi-versio lagittaa, niin olen silloin kokeillut esim. Ruotsin versiota ja taas on toiminut. Tai toisinpäin.

Tuolla löytyy tarvittaessa myös first north -yhtiöt.

1 tykkäys

Kaikkien taisteluiden investingin, morningstarin ja blomman jälkeen olen päätynyt käyttämään financial timesin kursseja, toiminut useamman kuukauden hienosti ilman yhtäkään katkoa. Tälläisellä rimpsulla esim remedy pitäisi toimia, desimaalit on pisteinä, jos haluaa pilkuksi niin loppuun joutuu tekemään muutoksia.

=Index(IMPORTXML("https://markets.ft.com/data/equities/tearsheet/summary?s=REMEDY:HEX", "//span[@class='mod-ui-data-list__value']"),1,1)
4 tykkäystä

Iso kiitos! tämä toimii. puolisen vuotta olen “päivitellyt” noita manuaalisesti kun en saanut toimimaan mutta nyt yksi homma vähemmän. Jatkoa vielä, sinulla varmaan olis rimpsu myös päivämuutosriville?

En ole täysin varma, mutta ainakin omassa käytössä vaikuttaa että tämä skripti ei tue yli tuhat rahayksikköä maksavia osakkeita. Ainakaan EVO.ST kurssi ei ole päivittynyt tuhatluvulle hyppäämisen jälkeen. Itsellä Sheetsin kieli/yksiköt on englanniksi.

image

Kumma homma, en pysty toistamaan tuota ongelmaa. Pätkiikö muilla?

image

Evon kurssin saa kätevästi googlefinance toiminnolla sheetsiin: =googlefinance(”sto:evo”)

Muistaakseni näin

Nyt taas toimii. Nämä on näitä, aina välillä tuo Sheets vaan ei suostu lataamaan :+1:. Joka tapauksessa kiitos skriptistä.

2 tykkäystä

Minulla tuossa kaavassa joutuu muuttamaan pilkut puolipisteiksi, mutta muuten toimii.

Rahastokurssit tulevat vielä epävakaasta investing.com -sivulta. Kenelläkään ideaa, että miten saisi TIN Ny Teknik A:n ja PYN Eliten kurssit luettua jostain vakaammasta lähteestä kuin Investing tai Morningstar?

Jos skripti jää jumittamaan ja arvo ei päivity, niin sen pystyy ohittamaan pienellä koodin pätkällä joka päivittää sivua niin kauan että kaikkiin soluihin saadaan luettava arvo.

Tässä tuo koodin pätkä mikä lisätä skriptiin:

// Refresh until all N/A values disappear

var dataArrayRange = portfolioSheet.getRange(1,1,portfolioSheet.getLastRow(),portfolioSheet.getLastColumn());

var dataArray = dataArrayRange.getValues(); // necessary to refresh custom functions

var nanFound = true;

while(nanFound) {

for(var i = 0; i < dataArray.length; i++) {

if(dataArray[i].indexOf(‘#N/A’) >= 0) {

nanFound = true;

dataArray = dataArrayRange.getValues();

break;

} // end if

else if(i == dataArray.length - 1) nanFound = false;

} // end for

} // end while

Mulla toi FT:n kurssitieto bugittaa. Tänäänkin on lähes koko päivän näyttänyt N/A ja virhetietona URL-osoitteen nouto epäonnistui. Vinkkejä bugin korjaamiseen?

Otin pohjaksi @Hurden Osakesalkku pohjan, mutta en saa paria osaketta siinä haettua GOOGLEFINANCE:lla.
SEYE ja EMBRAC-B aiheuttaa nyt suurta tuskaa. Olen testannut mielestäni kaikki mahdolliset ticker nimet, mutta ei tunnu onnistuvan. Testailin myös muita vaihtoehtoja mitä täällä näkyi - en kaikkia - mutta ne eivät edes yrittäneet hakea mitään, vaan tuli heti error. Osaisiko joku auttaa?
Myös GRN:n kanssa jouduin kikkailemaan, mutta sain sen lopulta hakemaan TSE:GRN koodilla, mutta meniköhän tuo nyt ihan oikein?

1 tykkäys

Hakutoiminnolla löytyy aika kätevästi. Toivottavasti toimii vielä.

Ei valitettavasti toiminut minulla. Ei tuo mitään muuta kuin error viestin.

Itse käytän tätä niihin firmoihin, jotka eivät löydy Google Financesta:

Tuohon pohjaan on tullut viime kerrasta hieman päivitystä, pitäisi varmaan päivittää jossain välissä kunhan ehtii.

1 tykkäys

Kiitos, testaan myöhemmin kun työt ei haittaa harrastusta.

Onko tietämystä miten saisi hintaseurannan Voxtur Analytics Corp. (VXTR.V) :sille Google Sheet -palveluun? Yritin tuota @Hurde 'n yllä mainitsemaa tapaa Yahoosta, mutta ERROR tuli. Cheerion onnistuin sentään tallentamaan. Näistähän en mitään itse ymmärrä, joten yritin tehdä mahdollisimman tarkkaan ohjeiden mukaan.

Kokeilin omassa Sheetsissä ja tuo yahoofinance-funktio toimii kyllä itsellä. Jos et sitä saa toimimaan, niin sitten voit vaikka hakea kurssin investing.com-sivustolta koodipätkällä:
=IMPORTXML("https://www.investing.com/equities/ilookabout-corp", "//*[@id=""last_last""]")

Jos et saa sitäkään toimimaan, niin tästä ketjusta löytynee vielä lisää vaihtoehtoja. Muista, että nämä palauttavat summat kanadan dollareina, eli laita perään muunto euroiksi halutessasi (xxx*GOOGLEFINANCE(“CURRENCY:CADEUR”))

1 tykkäys

Foorumin softa ei osaa kopioida lainausmerkkejä oikein. Kokeile kirjoittaa kaava uudelleen lainausmerkkien osalta käsin.

1 tykkäys

Omassa sheetsissä tulee hinta ihan:
=googlefinance(B5;“Price”)
B5-solussa tikkeri VXTR

Päivämuutos: “Price” tilalle “Change”

2 tykkäystä