Salkkujen seuranta: excel-taulukot

Jepp, ei skulaa. Toivottavasti on väliaikainen, ei jaksais taas vaihtaa noita linkkejä…

2 tykkäystä

Aloittelevana sijoittajana en ole enää yhtään kartalla paljon olen tappiolla/voitolla. Nordeasta saa siis ladattua tuon exelin missä näkyy ostot, myynnit ja kurssit. Millä ihmeellä pääsisin kartalle näistä. Tullut tehtyä kiin paljon turhaa veivaamista ja osoitteettomia siirtoja, että taitaa olla minulle parempi ostaa ja unohtaa. Korona pisti kaiken sekaisin.

Eli siis onko jollain joku hyvä systeemi tuohon Nordean exel-tiedostoon vai haluaisiko joku järkyttyä tai pyörtyä ja vastaanottaa minun tiedostoni ja tsekata siitä tämän ja vaikka palauttaa sen semmoisena, että laskee ne :grin:.

Onko kellään tiedossa hyvää sivua, josta saisi kattavasti eri yhtiöiden tunnuslukutiedot pihalle, siten että data olisi suoraan hyödynnettävissä esim Power Bi:ssä ja automaattisesti päivittyvänä? Ajatuksena olisi tehdä jonkinlainen pistetysmalli, jolla saisin arvotettua yhtiöt järjestykseen tiettyjen, useamman tunnusluvun kautta.

Välillä toimii välillä ei.
Skriptit välillä englanniksi välillä suomeksi.
Saattaapi olla kielellä osuutta asiaan, mutta en osaa
kieltä vaihtaa sheetissä.

1 tykkäys

Saisko sieltä Nordealta valmiin 9A-raportin? Nordnetilla saa ainakin. Voin toki vilkaista sun exceliäkin, jos kerrot vähän tarkemmin mitä tietoa siitä haluat itsellesi.

Vaihdoin investing.com:sta tulevan datan ruotsinkieliseen versioon ja ImportHTML toimii sen kautta. Suomen/USA:n versiossa taas ImportHTML ei toimi. Tämä näyttää vaihtelevan silloin tällöin, että minkä maan versio toimii. Ärsyttävää, mutta melko pieni vaiva kun tähän asti on pari kertaa vuodessa vain pätkinyt.

2 tykkäystä

Kiitti vinkistä! Olen samasta ongelmasta kärsinyt, nyt toimii taas kun muutin ruotsinkielieseen versioon! Itsellä on käytössä google sheets ja sinne lähinnä pitää importata noi First North:n ja rahastojen arvot, muutoin saa aikalailla googlen omilla funktiolla kerättyä arvot.

Nyt taas näyttää, ettei ruotsinkielinenkään versio toimi. Tuo bugaa pari kertaa vuodessa, jolloin joutuu vaihtamaan kieliversiota. Pitäisiköhän laittaa porukalla viestiä tuonne että korjaisivat bugin. Tuo on muuten kyllä ollut paras ja vakaasti toimiva.

Itsellä on käytössä Libreoffice ja pyöritän omaa excel-taulukkoa sillä. Kurssit haen VERKKOPALVELU() -funktiolla, jolla voi ladata koko nettisivun sisällön soluun ja hakea solusta tietoa hakusanalla ETSI() - funktiolla, jonka avulla paikallistan kurssidatan ja kopioin sen automaattisesti sijoitusten tietoihin. Tämä toimii aina, ei latausongelmia ja saan kaikki osakkeet ja rahastot ladattua jotka nyt nettiin päivittyy. Samoin haen valuuttakurssit. Kääntöpuolena, noin 40 osaketta/ rahastoa ja lisäksi valuuttakurssit kestää pari minuuttia hakea tiedot, eli nopea tuo funktio ei ole. Ymmärrettävää, koska noin 50 sivun lataaminen kokonaan ottaa sekin aikansa “budjetti”- 10 mbit yhteydelläni. :slightly_smiling_face: Mutta en tarvitsekaan live-seurantaa.

1 tykkäys

Kiitos tämän ketjun, sain luotua vihdoin oman salkunseurantaexcelin Google Sheetsiin. Työkaluna Google Finance -haku.

Suurin osa osakkeista löytyi helposti, mutta alla lueteltuja ei löytynyt (ainakaan oikeassa valuutassa). Luin toki tässä ketjussa mainittuja ohjeita (bloomberg, investing, yahoo…) mutta en osannut soveltaa.

Osaisitteko auttaa miten löytäisin seuraavien (ruotsalaisten/norjalaisten) osakkeiden kurssiseurannan suoraan google sheetsiin?

NEL ASA
Allarity Therapeutics
Embracer Group
Genovis
Smart Eye

1 tykkäys

Smart Eye toimii näköjään taas Investing.se kautta. Laitat soluun kaavan =ImportHTML(“https://se.investing.com/equities/smart-eye-ab";"table”;12) niin saat kurssitiedot. Oikeastaan tuo komento tuo vähän muutakin dataa, niin se kannattaa tuoda eri kohtaan taulukkoa ja sitten sieltä lukea kurssitieto vielä oikeaan soluun.

Samalla tavalla tiedot voi tuoda muualtakin, tablen jälkeen olevaa numeroa tulee vain muuttaa ja kokeilemalla etsiä, mikä on sille sivulle oikea.

1 tykkäys

Laitoin näin ja tuli #error!

1 tykkäys

Microsoftin Office sivuilta löytyy Investment Tracker niminen excel -pohja. Ajattelin mainita kun en löytänyt ketjusta tätä.

Tätä olen jonkin verran käyttänyt. Hyvin yksinkertainen ja ohjeet löytyy myös pohjasta.

2 tykkäystä

Tuossa Smart Eye. GENO:n kun laittaa tilalle niin tulee Genovis.

=Index(IMPORTXML(“Smart Eye AB (publ), SEYE:STO summary - FT.com”, “//span[@class=‘mod-ui-data-list__value’]”),1,1)

Ja muutki tickerit löytyy. NEL:n kohdalla tuo STO myös pois välistä.

1 tykkäys

Tuo Excelin uusi stockdata funktio toimii hyvin ainakin osakkeiden kanssa. Mulla on joku rahasto, jota en ole saanut päivittymään, mutta kaikki osakkeet ja esim. Nordnetin pohjoismaarahastot päivittyy nappia painamalla. Käyttääköhän joku muu tätä ja oletteko saaneet esim. Handelsbankenin USA indeksiä tähän?

1 tykkäys

Olen kokeillut vain osakkeiden seurantaan ja yhden ETF:n osalta.

Mulla toimii. Mitä se ilmoittaa virheeksi?

Virhe on siinä, että tämä foorumi ryssii lainausmerkit jos koodia ei postaa koodina. Tästä pitäisi toimia:

=ImportHTML("https://se.investing.com/equities/smart-eye-ab","table",12)
1 tykkäys

Paitsi minulla kyllä pitää pilkun sijasta olla puolipiste, mutta se varmaan johtuu taulukon asetuksista :thinking:

Täällä toimii molemmat, Sheets englanninkielisenä. Kieliasetuksetkin osaa kyllä usein sotkea asioita