Laitan taas Nordnetin tuottoprosenttini. Ihan kivalta näyttää YTD, mutta kolmen vuoden tuotoissa häviän indeksille, toisaalta viiden vuoden tuotoissa menen hieman edelle (ei näy tässä kuvassa). No, jos ottaa huomioon lisäksi PYN Eliten ja kryptot, niin häviän sitten vertailuindeksille viiden tuotoissa, mutta niukasti.
Tähän vuoteen ei mahdu kai megamokia, mutta toisaalta on ollut hyvää tuuria, eli hyvistä tuotoista tänä vuonna en voi kiittää itseäni. Pitkänkin aikavälin tuotot pitäisi olla huonommat taitoihini nähden, eli ehkä mulla on ollut enemmän hyvää tuuria kuin huonoa.
En usko, että voitan vertailuindeksiäni pitkässä juoksussa ja pääsisin helpommalla sijoittamalla esimerkiksi matalakuluisiin tiettyihin indeksirahastoihin, mutta rakastan osakepoimintaa, joten tällä mennään.
Paljon olen oppinut, mutta paljon olen tehnyt virheitä sekä toistellut niitä, jos pitkässä juoksussa osaisin paremmin välttää helpot megamokat, niin se olisi paljon se. Keskityn perusasioihin ja menen pitkäjänteisesti eteenpäin.
EDIT:
Tässä viestissä tuorein Nordnetin salkkuni koostumus: