Salkkujen tuotto-%

Joo viikossa tullut alas jotain -30% mutta niin paljon voitolla että ei meinaa mitään muuta kuin että lisäyksiä tulossa siihenkin. Tuo lasku on yhden päivä nousun verran jos sen pään ottaa. Ja tämän tuotot katsotaan sitten vasta neljän vuoden kuluttua.

Alko olla aika haastavasti hinnoiteltu 130 dollarissa, niin aloin myymään, sain suurimman osan pois 98-126 dollarissa, omat otin jo alussa ulos.

1 tykkäys

screenshot-investor.nordea.fi-2021.01.01-20_46_13

Koska Nordea niin ei tarkkaa lukua tämän vuoden tuotoista, mutta suurinpiirtein nollaprosenteista lähdin vuoteen liikkeelle. Varmuudella yli 200%+ tuotto kuitenkin. Suurimmat omistukset: Gravity, Remedy, pienemmät: Verkkokauppa, Avidly, Next Games. Marraskuussa (tuurilla) tehdyt lisäostokset pohjaluvuista olivat avain näin hyvään vuoteen.

Rahastosalkku taas “mörnii pohjamudissa”, vaatimaton +16% :sweat_smile:

Hurjaa, kun muistelee että 5 vuotta sitten itselläni ei ollut säästöjä ollenkaan.

21 tykkäystä

Ihan hyvin toimittu noinkin :+1: sulla on jo rahat taskussa. Mulla vasta näytöllä numeroina :grin:. Tää on vähän sama kuin Everfuel samaa tahtia nykinyt ylös alas… arvaa vaan olisiko tehnyt mieli myydä :grin:. Olen malttanut istua käsien päällä ja antanut voittojen juosta… Tää on niitä valintoja mitä tekee :slightly_smiling_face:

4 tykkäystä

Mä kunnioitan tuota rohkeutta antaa hypen omaisessa tilassa osakkeissa voittojen juosta ja kärsivällisyyttä istua käsien päällä. Kuitenkin jo 80-luvulla aloittaneena itse olen kantapään kautta oppinut pätkissä myymisen, kun kopsahdus tulee se voi tulla hetkessä. Kun on kotiuttanut alkuperäiseen sijoitukseen verran moninkertaisen tuoton ja salkkuun jäänyt jämä tippuu lähes nollille, niin vitutusta toki jää, mutta huomattavasti vähemmän kuin olisi ollut koko satsilla.

8 tykkäystä

Tyhmä kysymys, miksi haet treidaamalla 50-100ke tuottoja, kun yli miljoonan salkulla saisit sen keskimäärin ilmankin?

10 tykkäystä

rahatonmies varmaan tarkoittaa kysyä, miksi et osta Sampoa jne. osakkeita salkkua täyteen ja mene golffaamaan… samaa välillä kysyn itseltänikin (vero velat itselläni ainakin estävät, samoin se, että tämä on hauskaa ja myös se että minun portfolioni ei tällä hetkellä kummoisia osinkoja maksa.

Eiköhän se golffauksenkin aika vielä tule. jos kaikke menee mukavasti, niin kyllä kai noista kasvu firmoista saa muutaman vuoden päästä sellaista Valmet osinkoa.

3 tykkäystä

Arvo-osuustilin tuotto ~45%. Kohtalaisen hyvin, kun ottaa huomioon, etten tehnyt vuoden aikaan yhtään kauppaa. Tai tarkemmin ottaen en ole tehnyt kyseisellä tilillä ikinä yhtään kauppaa, edesmennyt pappa kai osasi haistaa Nesteen kurssinousun ja Tikkurilan myynnin jo kaukaa…

Vuoden isoimpana virheenä lienee se, etten tajunnut elvytyspakettejen vaikutuksia riittävän nopeasti.

12 tykkäystä

Pienimuotoisesti sitä viikkotreidausta itsekin, vähemmän huitomista pikkunappuloilla ja raskaampia €-ostoiskuja hyvistä paikoista. Sen verran vähemmän aikaa nyt seurailla markkinoita, että annetaan aktiivisempien rikastua ensiksi. Laskeskelin, että tuossa mökkiprojektissa ois sauma tehdä 35-40%:n bruttomyyntivoitto, joten olkoon se kohtuullinen korvaus käytetystä ajasta ja riittävä askel vaurastumisen polulla tälle vuodelle :slight_smile:

Edit: keskustelu jatkukoon kahvihuoneen puolella…

2 tykkäystä

Nyt, kun vuosi 2020 on saatu päätökseen, tehdään pieni galluppi, miten foorumilaisten tuotot ovat jakautuneet viime vuoden aikana (äänet eivät ole julkisia). Siis paljoko salkkusi tuottoprosentti oli vuoden 2020 aikana?

  • 0-20%
  • 21-40%
  • 41-60%
  • 61-80%
  • 81-100%
  • 101-150%
  • 151-200%
  • 201-300%
  • yli 300%

0 voters

16 tykkäystä

Negatiiviset tuotot jäi äänestyksestä pois, väittäisin sellaisiakin olevan, vaikka tuottoprosenteista mitä tälläkin palstalla on nähnyt niin sitä on vaikea ehkä uskoa :smiley:

20 tykkäystä

Niin jäi, tarkoituksella. Äänestyksen käytettävyys oli niin monella vaihtoehdolla jo huonompi, sillä vaihtoehtoja olisi joutunut jo selaamaan. Nyt tarvitsee laittaa tuohon 0-20% -kohtaan niiden, jotka neg. tuottoa tekivät.

2 tykkäystä

Vielä negatiivisten tuottojen hahmottamiseen gallup yleisön pyynnöstä (äänet yksityisiä) :slightly_smiling_face:

Vuonna 2020 tein
  • Negatiivista tuottoa
  • Positiivista tuottoa

0 voters

4 tykkäystä

Noniin vuosi on taputeltu ja aika katsoa mihin päädyttiin. Oma osakesalkku näyttää +61% ja lapsen rahastosalkku +25%. Pakko olla tyytyväinen tuloksiin varsinkin lapsen hyvin hajautetun rahastosalkun osalta.

Oma salkku on koko vuoden ollut aika tiivis sisältäen maksimissaan 8 eri osaketta/etf:ää. Tällä hetkellä sisältää viisi hyvää yhtiötä joiden tankkausta jatketaan.

5 tykkäystä

Siirsin Elokuussa salkun kokonaisuudessaan Nordnettiin. Op:lla tuotto oli +8%ytd siihen mennessä.
Nordnet 5kk näyttää +36% äärimmäisen hajaututetulle globaalille yhdistelmä salkulle.

Kokonais tuotto on karvan päälle +40% ytd kun Nordnet Smart15 teki reilusti tappiota.

8 tykkäystä

Huikea vuosi ollut. Sijoitusten euromääräinen tuotto oli ensimmäistä kertaa suurempi kuin palkkani eikä palkkanikaan mikään ihan huono ole. Tästä tuskin tulee vielä ihan joka vuotista trendiä, koska euromääräinen tuotto perustui niin suureen suhteelliseen tuottoon. Pääoman merkkittävä kasvu tekee saavutuksesta kyllä jatkossa paljon helpomman. Ei olisi maaliskuussa uskonut. Monttu joka silloin kaivettiin oli kuitenkin aika syvä.

Aikalailla kaikki onnistui, vaikka toki mukana oli myös epäonnistumisia, mutta irtaannuin niistä varsin nopeasti. Se on parantunut vuosien aikana.

image

Tästä ylläolevasta tuottograafista puuttuu Remedy sijoitukseni joka on OP:ssa. Sen kanssa oltaisiin varmaan 75%-80% paikkeilla. Jos en olisi myynyt Teslojani 12/2019 niin voisi olla vielä paljon parempikin tilanne :smiley:.

Kun ajattelee, että kuinka hyvin on omat sijoitukseni mennyt niin ei voi olla vertaamatta muihin. Täälläkin monella mennyt paljonkin paremmin. Koen kuitenkin, että oma tuottoni ovat tulleet markkinoiden myötätuulesta + hyvistä yhtiövalinnoista, jonka luulen pystyväni jatkossakin replikoimaan. Olen pelannut omilla vahvuuksillani.

Erityisen tyytyväinen olen, että olen voittanut käytännössä kaikki indeksit First North 25 lukuunottamatta.

Saa nähdä mitä tämä vuosi tuo tullessaan. Olen H1:stä varsin optimistinen löysän rahapolitiikan ja valtioiden lainanottamisen vuoksi, mutta näin kovat valuaatiot tulevat heikentämään tuottoja ennen pitkään.

16 tykkäystä

Taas näyttää Nordnetin OST punaista vaikka markkinat on kiinni. Onko kukaan saanut näiltä mitään vastauksia viesteihin,että mistä toi johtuu ja tehdäänkö asialle mitään? Mulle ei ainakaan kukaan oo vastannut. Luulisi että laittais vaikka jonkun ilmoituksen nettisivuille tjms jos nää ei jaksa rahvaalle yksi kerrallaan vastata.

2 tykkäystä

Onko sinulla ulkomaisia osakkeita? Valuuttakurssien muutokset saattaa vaikuttaa :thinking:

Sama täällä, eiköhän siellä taas kerran valuuttalaskuri sekoile.

1 tykkäys

Muutaman euron heittelyt ovat normaalia “valuuttakurssit elävät aina”. Ongelmasta pääsee eroon pitämällä salkun puhtaasti EUR-noteeratuissa lapuissa :slight_smile:

Isommat heittelyt niinkuin tuo SEK-ongelma jokin aika sitten ovat sitten Nordnetin kompetenssiongelmia, mutta varmaan korjaavat kunhan sinne kitisee.