Salkkujen tuotto-%

Elokuu oli lyhyen sijoitushistoriani paras kuukausi. Kiitos tästä kuuluu valtaosin Qt:lle ja Sieville. Osakkeita myyty taas pää märkänä ja osakepaino salkussa nyt 58%. Ei tämä nousu voi ikuisesti jatkua.

46 tykkäystä

Oli aika härkäinen elokuu (varsinkin viimeinen viikko). Erityisesti RDHL ja HYZN ansiosta.

8 tykkäystä

mörn märn -3% , yksi salkku oli jo jäänyt nasdaq 100 taakse ytd … se mitä yleensä laitan on +71% ytd ja pääsalkku Qt kanssa mainiosti mennyt. Ei ihan ATh lukemissa olla mutta kuitenkin korkeallavielä toistaiseksi. Tapiota on tullut, mutta ei jätti sijoituksista (paitsi Livechat tuli kyllä alas ja olin lisännyt huipulta, kun ajattelin Q/Q kasvun jatkavan hyvää projektiota… ilman lisäystä olisi ihan ok ollut holdata, mutta kevensin 1/3 osan pois ja se oli isoimpia sijoituksia. Laitoin Harviaan ja Voxturiin, niin ainakin osa on sillä kuitattu jo tässä ihan lyhyellä aikavälillä.
Harvia on nyt jonkinlaisella kaulalla 2. suurin Qt jälkeen ja Qt sijoitusta olen höyläillyt ohuemmaksi…

2 tykkäystä

Tasan 6kk sitten avattu OST. Indeksin kanssa kilpajuoksu ja etumatkaa saatiinkin jo vähän, mutta rintarinnan taas taistellaan. Elokuu ei ollut helppo ja otettin alaspäin -11,92%. Salkun suuriimpiin positioihin Harvia ja Kamux tehtiin lisäyksiä.

AOT:n tilanne 6kk sisältää pelkkiä ETF ja tuotto +8,98%.

10 tykkäystä

Mitään sanomaton elokuu toi salkkuun vain 13% tuoton. Toivotaan että syyskuu on parempi kaikille.

5 tykkäystä

Itselläni meinaa myös hommat sakata, kun ytd +110% enää. Alkaa kuppi vapisemaan kourassa.

20 tykkäystä

Onneksi itellä melkee 200% ja + tietenki

4 tykkäystä

Vuonna 1995 oli pikkuinen yli 10 000 markan salkku ja 60 000 markkaa opintovelkaa 8,5% korolla jyskyttämässä. Nyt salkku on runsas 400 000 euroa, koko ajan on vähän sijoitettu ja osingot aina uudestaan, korkoa korolle on melkoinen masiina.

56 tykkäystä

Microsoftin ja Applen hankinnat oli hyvät vedot ja elokuu meni jopa plussalle jenkkisalkussa :smiley: Tosin se on ollut alkukesästä alkaen lähinnä +/- 0 -mörnijä, kun REIT-paperit ovat lähes kaikki melkein takaisin pre-korona-hinnoissaan. Noh, onneksi balsamia saa keskimäärin 9,34 % osinkotuotoilla noista kaikista :smiley:

5 tykkäystä


Salkusta 22% Harviassa. Osaako joku sanoa käyrältä misäs kohtaa sen kurssi rommasi?

Edit:

Kyseinen salkku on osakesäästötili ja perustettu 31.8.2020. Eli neljältä päivältä pidemmän ajanjakson voisin laittaa.

12 tykkäystä

Laitas vielä Harvian kurssikäyräkuvaaja tuohon kuvaan niin katotaan😂

HARVIA:

4 tykkäystä

Olisiko syytä laittaa vähän vuotta pidempi ajanjakso?

1 tykkäys

Paistaa se aurinko risukasaankin välillä.
Hieno päivä muutenkin, täytyy laittaa saunaan tulet.

kuva

23 tykkäystä

Minun kohdalla se on älyttömän hankalaa eikä tuota kenellekään iloa, kun salkuissa pyörii nytkin 40 osaketta pohjolasta ja rapakon takaa. Ja vaihtuu kuin sukat jalassa.

Tällaista momentumilla ratsastamistahan tämä on minun kohdalla.
Tänään vetää mm. Zaptec, Björn Borg, Norsk Hydro ja tietysti Harvia isolla rahalla.

10 tykkäystä

Onhan minäkin pystynyt avaamaan omaa salkkua jossa on vaikka mitä :blush:. Sinne vaan laitat, toisaalta jos siellä on paljon vaihtuvuutta, onko siitä iloa muille, jos ne ei pysy perässä.

5 tykkäystä

Molemmat teistä pyörittää sellaisia summia, että kaupankäyntikuluilla ei ole mitään merkitystä. Se tekee jo ison eron meihin persaukisiin…

Toki mielellään sitä salkun sisältöä silti katsoo :slightly_smiling_face:

7 tykkäystä

Perehdytkö noiden mainitsemiesi yhtiön fundaan huolella ennen ostoa vai teetkö ostopäätöksen teknisen analyysin perusteella? Harvia droppi oli toki melko selkeä ostopaikka (teknisesti ja uutisten perusteella). Itse olen ihan aloittelija vielä sijoittamisessa ja momentum-strategia rahastojen lisäksi tuntuu kiinnostavalta, siksi kiinnostelee miten eri sijoittajat sitä käytännössä toteuttaa, jos sitä nyt haluaa avata sen tarkemmin.

Heitin salkku ketjuun tilannetta. Siellä on jokunen uusikin avaus, jostain voisi vaikka ketjunkin luoda.

3 tykkäystä

Osakesalkun 3kk tuotto 17% (lähteenä Morningstariin syötetyt toimeksiannot)
Rahastosalkun tuotot: 3kk 8%, YTD 25%, 1v 36%, 3v 20% p.a. ja 5v 18%. p.a.

Olen yo. lukuihin enemmän kuin tyytyväinen. Oma tavoitteeni on 15% vuodessa, joten kurssi sen suhteen on oikea.

1 tykkäys

Joskus näin…
Muutos %, päivä
-3,62 %
Muutos €, päivä
-90962,36
Eiku jäitä hattuun ja saunaan…

64 tykkäystä