Sampo - Vakuuttava vakuuttaja

Ihan normaalia sijoitustoimintaa, jota ei ole tapana sen tarkemmin kommentoida :slight_smile: Mitään merkittäviä allokaatiomuutoksia ei ole alkuvuoden aikana tehty.

4 tykkäystä

saimme juuri tuoretta kuvamateriaalia Nallen kotitoimistolta, eli “setuppi” normipäivänä

37 tykkäystä

Milloinka Sammon osinko pitäisi näkyä aot-tilillä?

11.6. maksupäivä:

4 tykkäystä

Vanhoja papereita pois heittäessä:

Sammon tulosinfo 2013 Q1: “Nordea on lepsusti johdettu”

Jotenkin tuntuu että toimenpiteiden käynnistys tuon havainnon pohjalta kesti noin 6 vuotta !

21 tykkäystä

No torstaina kopsahtaa Sammon osingot ja sitten joskus syksymmällä Nordea heruu lisää. Kyllä näinkin Korona-hintaisen Sampojen kanssa pärjää.

2 tykkäystä

Nordean syksyhän on tosiaan jo selvä (0,4 €), mutta jännä tulee nähdä millaiset osingot Sampo ja Nordea tujauttavat keväällä 2021. Palaako normaaliin, vai onko koronakevättä jyvitetty niinkin kauas :slight_smile:

Mallisalkku-raati pohtii myös Sampo-ostostaan ja Nordean myyntiä…

18 tykkäystä

Niin tässä kuva miten onnistui mun Korona-Sampojen ostaminen, ihan jees.
Nyt vaan torstaina kun osingot tulee niin täytyy laittaa ne takaisin Sampoon kasvamaan…
Vihreä pallukka aina kauppa, kuva Nordean uusi verkkopankki.

21 tykkäystä

Go @Kunhalvallasaa, hyvin sulla osuu ostot! :fire:

3 tykkäystä

Hirvittikö vielä ekan pallukan kohdalla/jälkeen :smile:

Kyllä me kaikki varmaan ihmeteltiin, että mitä tapahtuu kun Sampo meni 25:een, jopa alle.
Toisaalta toukokuukin on yllätänyt.
Kuulin tuossa, että varainhoitajat on laatineet asiakkailleen 4-6kk:n osto-ohjelmia ajallisen hajautuksen
nimeen vannoen… metsään ovat menneet nekin aatokset… yllättävää aikaa.

1 tykkäys

Mä en silloin ihmetellyt yhtään vaan pistin heti ostohousut jalkaan ja ostin 25.9e hintaan. Oli niin selkeä hinnoitteluvirhe kuin olla voi.

2 tykkäystä

Mutta kaikki tekee virheitä, toki täälä netissä kukin kertoo vain onnistumiset värikynän kera

6 tykkäystä

Semisti OT mutta olen oppinut sen että kun avoimesti esim. tänne kertoo virheistään niin niistä oppii paremmin. Tai tämä ainakin oma fiilis.

Vähän sama kuin klassinen ongelmanratkaisu -keino on kirjoittaa ongelma paperille niin helposti sen avulla hahmottaa ratkaisunkin samalla/nopeasti.

Itsellä niitä virheitäkin on tullut rajusti tämän kevään aikana mutta onneksi on pystynyt niitä paikkaamaankin vähän.

3 tykkäystä

Sama täällä. Sellaista tietynlaista “ääneen ajattelua” ja itsensä reflektointia. Siinä kirjoittaessa virheistä, selkiytyy ajatukset paremmin ja huomaa mitä tuli tehtyä väärin. Sen sijaan, että vatvoisi ja voivottelisi mielessään vain: “Voi harmi, miksi olin näin tyhmä ja menin tekemään näin, kun tekemättä jättämisellä voisin olla säästynyt tappioilta/en olisi missannut tulevia tuottoja.”

1 tykkäys

Pakko oli vielä pikku erä ottaa Sampoa “dipistä”… Saas nähdä kestääkö tämä kurssitaso, mutta Sammot on mulla takimmaisessa nurkassa, eli pysyvät lypsylehminä…
Suosittelen näin kokemusasiantuntijana, kyllä Sampo alkaa herua taas 8% osinkoa…

3 tykkäystä

Poimintaa huomisesta (10.6) Kauppalehdestä liittyen vakuutusyhtiöiden kevään matkavakuutusten korvauskuluihin:

Mainintaa myös että jatkossa matkavakuutukset ei enää jatkossa korvaa kaikkia koronasta johtuvia matkavahinkoja yhtä automaattisesti kuin keväällä kriisin alkaessa.

2 tykkäystä

Se mitä ei sanota, on että vakuutuksen ottajat aina lopulta maksavat, kun jatkossa vakuutustuote hinnoitellaan siten, että tämä vakuutustoiminnan ensimmäinen laki toimii aina. Se ensimmäinen laki on, että asiakkaat maksavat aina. Voihan sitä tietysti vakuutuksen kattavuudessakin säätää.

Miten usein olet kuullut vakuutusyhtiöstä, joka meni miinukselle varsinaisessa vakuutustoiminnassaan useamman vuoden ajan peräkanaa? Miksi silti välillä menee viduroilleen, on sijoitusten arvon lasku.

Joo, ei enää muistella viime vuosituhatta, jolloin suomalaiset vakuutusyhtiöt ottivat kovasti takkiin kansainvälisistä “voinhan mä maksaa sun mahdolliset isot tappiot sitten myöhemmin, kun annat mulle muutaman kolikon tässä ja nyt heti -jälleenvakuutuksista”. Onkohan kansainvälistä jälleenvakuutusta esim. Sammolla ollut Catarinan jälkeen? Juurikin tieto perustuu median levittämään luuloon ja hyvään mielikuvitukseen.

Vastuuvapauslauseke: Juurikki omistaa Sampoa, muttei ole vieläkään määräävässä asemassa.

2 tykkäystä

Nallehan mainitsi yhtiökokouspuheessaan juuri tästä matkavakuutuskorvausten piikistä.
Mutta Sampolla oli edelleenvakuutus siten, että yhdestä vakuutuslajista voi tulla enintään 10 miljoonaa miinusta. Tuon avulla vahinko oli rajallinen.

Vastaavasti jatkuvasti voimassa olevien matkavakuutusten osalta huhti-touko-kesä-heinä(?) tulee olemaan korvauksiltaan varmasti ennätyksellisen hyvä vakuutusyhtiön kannalta kun juuri kukaan ei matkusta mihinkään.

7 tykkäystä