Minäkin heitän oman kysymykseni peliin opetusalalla toimivana. En ole kylläkään muutamaan vuoteen seurannut Sanomaa niin opettajana kuin sijoittajanakaan, joten voi olla, että olen missannut jotain.
Eli:
-
Miten Sanoma näkee pelillistämisen roolin osana oppimismateriaalin luontia? Enkä tarkoita mitään yksittäisiä toisitaan irallisia olevia sovelluksia vaan sellaista tarinallista kokonaisavaltaista oppimiskokemusta.
-
Onko esim Duolingo uhka vai mahdollisuus?
-
Tarviiko oppimismateriaalia tehdä vain B2B, eli kouluille vai voisiko suora B2C-markkina olla mahdollisuus?
Itse näen, että esim perinteisellä pelaamisella ja oppimisella on kognition puolesta hyvin paljon yhtäläisyyksiä. Pelit ovat erittäin taitavia optimoimaan pelaajan taitotason ja siihen liittyvät palktisemismekanismit. Oma käsitys on, että oppimisessa - hyvin optimoituna - voi päästä samoihin fiiliksiin ja se on käyttämätön voimavara ruutuajan käytössä suhteessa esim vanhempien intensiiveihin.
Ps. Jos foorumilla on joitain taitavia yrittäjähenkisiä pelintekijöitä, niin saa laittaa viestiä