Sanoma - aliarvostettu osinkokone?

Sanomasta tuli nyt paljon mielenkiintoisempi omistamisen kohde. Aika selkeästi castissa sanottiin, että kaupoilla ollaan, jos ei nyt ihan kassalla niin hyllyillä tutkailemassa joka tapauksessa.

1 tykkäys

@Petri_Aho. Teillä on Sanoman oikea tavoitehinta ilmeisimmin 10e, mutta uusimmassa raportissa lukee myös 9,80e. Voisiko tuon korjata?

Mielenkiintoiset oli osakkeen liikkeet hollannin kaupan jälkeen.
Osa varmaan olisi mieluusti pitänyt hollannin toiminnot, kun ne oli tiedossa mitä ne on.
Jos johtoon nyt luottaa, niin kai täytyy olettaa, että on laskettu että saatu raha saadaan sijoitettua aikaisempaa tuottavammin ja omistaja-arvoa luoden.

Hollannin hommat mukana pitäen nimittäin olisi liikevaihto ja voitto menneet ylöspäin ja arvostus kertoimet noussu, väitän minä.

Kiitos tarkkanäköisyydestä, asia on korjattu.

#Sanoma kertoi uusista segmenttikohtaisista kasvu- ja kannattavuustavoitteista. Learningin osalta tavoitteet ovat hieman ennusteitamme paremmat ja Media Finlandin osalta linjassa ennusteisiimme. Yhtiö järjestää 18.12. analyytikkopäivän, joka livenä InderesTV:ssä: https://t.co/FyS9iepMim pic.twitter.com/L4vnBXDeyl

3 tykkäystä

Sieltäpä napsahti heti miten osto espanjaan

1 tykkäys

Aika pieni yhtiö, pitäisi tulla jotain vähän tuhdimpaa ostoa Hollannin yksikön myynnin tilalle IMO. Hyvä alku, mutta aika mitätön vaikutus (3Me liikevaihto). Huomenna CMD.

1 tykkäys

Juu ehdottomasti. Tiedotteen mukaan täydensi iddink espanjaa

Minkälaisia fiiliksiä CMD:stä tähän saakka? Aika laimeaa, eikä mitään HYPEä nostattavaa itselle. Muutama hassu analyytikko paikalla.

Näemmä liian hyvät fiilikset, kun johti suositusmuutokseen ja kurssin raketointiin sitä kautta. Itse haluaisin ostaa tätä osakesäästötilille, minkä takia Inderes olisi voinut odottaa pari viikkoa ennen tekemäänsä muutosta suositukseen :roll_eyes: Katellaan, josko arvo vielä laskisi Inderes-effektin laantuessa…

2 tykkäystä

Hupaisaa kurssi liikettä, ei ihan osata päättää miten pitää hinnoitella käteistä… Ja muutenkin hinnoitella a ko sanoma siis kuihtuvan lehtibisneksen kertoimilla(joista Hollanti varmaan oli hatarampi) vai vakaan digitaalisen learning bussineksen kertoimilla? Jos learning on jo ollut 45% liikevaihdosta ja 55% voitosta ennen iddinkkiäkö? Jo?

Minä päässäni hinnoittelen skaalautuvammab ja kannattavan pääliinetoiminnan mukanaan jo…

En oo vielä ehtinyt katsomaan, kai siitä on tallenne?
Vähän joulun alus kiireitä firmassa… Loma uhkaavasti lähestyy.

1 tykkäys

Kyllä, mutta tämä laiva ehti jo lähteä, oma ostoyritys eiliseltä jäi muutaman sentin päähän. Tältä osin jää multa väliin toistaiseksi.

2 tykkäystä

Minä tankkasin jo iddink varmistumisen tienoilta laskevilla kursseilla. Kysyinkin jossain vaiheessa teknisessä ketjussa asiasta, kun mietin miten tankkaan.

1 tykkäys

Hyvä ajoitus. Itseä ei CMD vakuuttanut ja sen vuoksi ostotarjous oli vähän alempana kuin mihin se eilen putosi. Tuo Learning-puolen ohjelmistojen hajanaisuus ja maakohtaiset ratkaisut ei oikein itseä miellytä. Selvästi oli tilausta sellaiselle enemmän räätälöitävälle ratkaisulle, josta pystyisi helposti tuottamaan eri kansallisuuksia varten eri painoksia. Nyt ostellaan pala palalta pieninä osina ja yritetään niillä hallita kokonaisuutta. Sijoittajat ei aina näe samalla tavalla kuin softaihmiset - sen vuoksi olenkin huono sijoittamaan softajuttuihin, tahtoo olla liian kriittinen.

2 tykkäystä

Näinkin, mutta jos on isompi toimija niin voihan sitä synergioitakin joskus alkaa ilmetä. Itse olin ajatellut tosiaan, että käännytään liikevoitossa ja vaihdossa kasvuun ja kertoimet alkaa näyttämään hölmöiltä, siihenhän tuo hollannin myynti toi muuttujia tavallaan.

Nythän tämä on taas tavoitehinnassa eli viikon päästä muutos lisää → vähennä ja osake tippuu takaisin 9.20 euroon :smiley:

Meni jo reippaasti ylikin 10euron?