Siili Solutions sijoituskohteena

Go Siili Go! Missä Miksu, siellä Masse ja masse :slight_smile: Siili, Gofo, Qt …

Masse-setä, FA, teknolla massea :ok_hand: :ok_hand: :ok_hand:

Arvostus on kieltämättä matala. Laadun puolesta itseäni arveluttaa yhtiön asema asiakkaan suuntaan ja siten liiketoiminnan jatkuvuus - pelkona on, että yhtiö jää resurssivuokraajaksi jolta on helppo vähentää ostoja tiukan paikan tullen. Toinen vielä todistamatta oleva asia on, että muuttunut organisaatio toimii, uusi toimitusjohtaja on oikea henkilö vetämään sitä ja (kuten ylempänä ketjussa todettiin) strateginen fokus ei katoa. Ei sillä että minulla olisi näitä jokin erityinen syy epäillä, mutta tällaiset muutokset aina saavat tiettyä käymistilaa organisaatioon. Jos näissä asioissa päästään eteenpäin, tässä on mielestäni ihan selkeää nousupotentiaalia.

Hyppäsin itse taas mukaan viime syksyn kurssikuopasta ja lisäilin hiljattain. Haluan kuitenkin vielä lisää todisteita käänteen onnistumisesta ennen kuin olen valmis satsaamaan voimakkaammin. Tilinpäätös tulee olemaan mielenkiintoista luettavaa.

PS. Jos katsoo puhtaasti arvostuskertoimia, kannattaa huomioida, että VALA Group konsolidoidaan kokonaan tulokseen vaikka vähemmistöomistajilla on siitä 40% osuus, eli P/E -kertoimen E-komponentti sisältää myös vähemmistön. Eihän tällä valtavaa vaikutusta ole, mutta jotain kuitenkin.

5 tykkäystä

Siilin asiakkaista ilmeisesti julkinen puoli on pienempi osa verratuna yrityksiin. Onko tästä arvioita kuinka suuren osan se muodostaa Siilin liikevaihdosta?

Mielenkiintoista saada ensi viikolla viime vuoden tilinpäätöstiedot ja kuulla kuluvan vuoden kuulumiset. Jännityksellä odottelen, että mennäänkö kurssissa koilliseen vai kaakkoon.

3 tykkäystä

Siilin tulos ulos Siili Solutions raportoi selvästi parantuneesta kannattavuudesta | Arvopaperi

4 tykkäystä

Hyvä tulos, mutta eiköhän Inderes tuohonkin pety kun ennustukset oli taas kerran yltiöoptimistiset.

2 tykkäystä

Katselin tuon toimitusjohtajan haastattelun ja jäi positiivinen kuva, kiitos vaan Inderes.

Jos lainaa tuolta ylempää keskustelusta niin näyttää toteutuvan nuo kirjoitetut asiat, kassavirta, kannattavuus osinko, jatkuvuus.

Ilmeisesti Siilillä on koodarit ja muut asiantuntijat viihtyneet, mikä varmaankin on se tärkein assetti tällä alalla?

1 tykkäys

Kyllähän nuo ennusteet lupailevat huomiselle jo nousevaa tavoitehintaa :wink:
Mitä itse pyörittelin exceliä niin 2021 jos saavutetaan 10% käyttökatetaso on nykykurssi aika paperia. p/e luku palannee takaisin 15 päälle? Tarkoittaisi 30% vuosituottoa nykyhinnalla.

Toki ennenkin on johdon ennusteet vedetty vessasta alas.

2 tykkäystä

Erittäin edullinen arvostus ja aivan oikeutetusti osta-suositus Inderesiltä :slight_smile:

3 tykkäystä

Eilinen toimarin haastattelu oli mukavaa kuultavaa. Tosin Siili Auton osalta Somerma kyllä väisti Mikaelin suoran kysymyksen. Enää ei puhuttu kasvuprosenteista mitään…

9 tykkäystä

Myöhemmin olisi saanut paremman rahan, mutta ihan hyvä näinkin.

Tulihan tuosta kiva myyntivoitto, reilu 60cnt/osake.

1 tykkäys

Odotan Inderesin päivitystä.

Yleisesti vai toissapäiväisen myyntivoiton suhteen?

myyntivoiton jälkeen. Eikö se oleellisesti muuta ainakin eps ja PEtä ja myös P/B?

Olen samaaa mieltä, mutta ei näytä olevan tulossa.

Pidin itse Robocorpin arvoa suurempana kuin koko Siilin markkina-arvoa. Tämä siis jenkkivaluaatioilla missä ei ole kattoa kunhan on lupaava idea. Yhtä kaikki yksi syy vähemmän omistaa siiliä. Markkinareaktion olisi pitänyt olla negatiivinen tähän omasta mielestä.

Ihmettelen samaa. TJ sitä kehui kovasti viimeisimmässä Siilin pääomamarkkinapäivässä. Luulisi, että siitä olisi saanut vielä suuremman summan muutaman vuoden kuluttua.

1 tykkäys

Hyvä muistaa, että Siilin bisnestä ei ole alkuvaiheen start-upeihin sijoittaminen. Jos siihen peliin isommin lähtisi, niitä kortteja pitäisi olla kädessä 20-30. Lisäksi näissä tulee niin harvoin tilaisuuksia muuttaa sijoitus käteiseksi, että mielestäni ihan fiksua pääoman allokointia yhtiön hallitukselta. Varsinkin tässä tilanteessa kun vahva tase on arvossaan.

15 tykkäystä