Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Miettikää nyt hetki. Antakaa ihmisten kirjoittaa vapaasti
sijoittamiseen liittyvistä asioista.
Tai sulkekaa tämä saitti muilta.

Vapaampaan kirjoittamiseenhan Inderes tarjoaa kahvihuoneen, jossa saat kirjoittaa aikalailla mitä tahansa, hyvän maun rajoissa. Aktiivisena käyttäjänä, jos jokaiseen ketjuun saisi “kirjoittaa vapaasti” en lukisi tätä foorumia. Viestien määrä ei todellakaan korvaa laatua, jota tälle foorumille tuotetaan.

Voi otta, että nappasin jonkinlaisesta trollista nyt kiinni, tai sitten vain mielipiteemme eroavat.

21 tykkäystä

Vapaan kirjoittamisen kylähullufoorumi osakkeista on jo olemassa: kauppalehden keskustelupalsta. Imo turha änkeä samalla tarjoomalle markkinoille, jotta ihmisten valinnanvara lisääntyy.

16 tykkäystä

@alli_Kuikamoinen Kävin hieman läpi viestejäsi, kun kovasti olet harmissasi, että viestejäsi liputetaan. Kun puolet viesteistäsi rikkoo foorumin sääntöjä ja puolet ovat ihan suoraan sanottuna roskapostia, joka pitäisi pystyä suodattamaan automaattisesti tältä palstalta. Jokainen uusi jäsen ei varmastikkaan tiedä sääntöjä, mutta ne kannattaa lukaista läpi. Harvat tällä foorumilla haluaa muuttaa tätä foorumia kauppalehden keskustelupalstaksi, joten olisi mukava jos noudattaisit sääntöjä. Ei täällä kellään muullakaan ole mitään erioikeuksia.

20 tykkäystä

Tässähän meillä on järjestelyt valmiina. @Verneri_Pulkkinen voi keskittyä enemmän yhteisön rakentamiseen, kun lisämoderaattorit palkataan Medifilmin alaisuuteen. Samalla @Johannes_Sippola voi sitten baarissa aina kehuskella että on toimitusjohtaja ja firmassa on monen monta alaista. Mode-työnhakijoita on varmasti jonoksi asti, sillä moni vakkari pyörii tällä palstalla jo niin paljon että siitä pitäisi melkein maksaakin palkkaa :sunglasses:

8 tykkäystä

Masse varmasti saat tällaisesta sisällöstä lippua koska tahansa joka paikassa kahvihuoneen ulkopuolella.

Kysyit pelkästään arvauksia päivän hintaan etukäteen. Pahimmillaan ihmiset alkavat vastata arvauksiaan ja tukkivat ketjun. Sikäli tämä on heikompaa ja sisältää vähemmän kuin edes senhetkisen kurssin postaaminen. Eikä edes meemiä!

12 tykkäystä

https://keskustelut.inderes.fi/t/smart-eye-silmanliiketunnistuksen-eturintamassa/7111/1196?u=tyhma_raha

Myönnän, että oli one-liner - mutta tarkoitukseni oli avata keskustelua siitä, mikä Astonin löydöksen merkitys on SmartEye:lle.
Sitten kun olin lukenut lisää, olin muokkaamassa viestiäni ja toteamassa, että yhteistyö on julkaistu maaliskuussa 2018 ja sikäli ei varsinaisesti uutta, oli postaukseni liputettu.

Rehellisesti sanoen, en ymmärrä tätä poistoa, ainakaan päivänä, jolloin on luettu noin sata viestiä Thunderfulin ketjussa siitä, että “sain vaan 50 kpl” ja “mä en saanu ollenkaan”.

4 tykkäystä

Ei yhdestä liputuksesta tarvitse välittää tai pahoittaa mieltänsä, täällä on aika monella liputusoikeudet. Toki modet näitä liputuksia käyvät läpi, mutta itse ainakin sivuuttaisin asian olankohautuksella.

Tässä tapauksessa voi olla esim. käynyt niin, että joku “SE-aktiivi” on liputtanut viestin, koska kyllähän sinun pitäisi olla lukenut kaikki 1150 viestiä ja tietää kyseinen detaili.

Jos niitä lippuja alkaa näkyä useammassa viestissä, niin sitten on peiliin katsomisen paikka.

7 tykkäystä

Kyllähän se oli ihan turha viesti ja siitä syystä liputus oli varsin selkeästikin ansaittu. Ei noista kannata ottaa liikaa stressiä. Liputuksiin ei vaikuta muokkausaikeet tai toisen ketjun asiat.

4 tykkäystä

Mielestäni on ihan hyvä yleisen sijoitussentimentin ja ajan hengen kuva että 98% IPO-ketjun viesteistä on itse IPO:n informaatioarvolta nollaa halaavia “sain x” tai “Kun kerran tämä on arvopaperivälittäjäni aspa niin kysyisin täältä lukematta aiempia viestejä että miksi tapahtumaa ei näy?” -viestejä.

Tilanteen koko kauheus ei välittyisi foorumille ja jälkipolville jos kaikki tämä siivottaisiin pois.

4 tykkäystä

17.12.2020 08:09:33 - PLX.AI Trader News Wartsila Reinstated With Underperform at Bank of America (PLX AI) – Price target EUR 5.50.

Miksi BoA tavoitehintatieto on liputettu, jos on oikeaa tietoa niin ainakin minua kiinnostaa vaikka olisinkin sitä mieltä että liian alhainen kun odottelen pientä nousua paremminkin?

18 tykkäystä

Samaa minäkin ihmettelen. Ilmeisesti Wärtsilä-foorumilla ollaan erityisen herkkiä liputtamaan asiallisia viestejä. En ole muualla törmännyt vastaavaan. Eli: kiitos @seredni kiinnostavan tiedon jakamisesta.

9 tykkäystä

Bank of america perustelee 5.50€ tavoitehintaansa mm. osingon leikkaamisella ehkä yli puolella, eihän tuo ihan oikealta hinnalta kuulosta vrt. Inderes tavoite 8.00€ mutta se on heidän näkemys Wärtsilän osakkeesta ja ajattelin jakaa heidän näkemyksen mutta jos se on liputuksen arvoinen niin pitää jatkossa jättää omaksi tiedoksi tuoreet tavoitehinta päivitykset.

23 tykkäystä

Näyttää siltä, että joku liputtaa viestit jotka ovat Wärtsilälle tavalla tai toisella kielteisiä. Kyllä minäkin toivon kurssinousua, mutta tuskin se asiallista keskustelua rajoittamalla toteutuu.

14 tykkäystä

Keskustelu jostain moderaatiolinjasta voisi ihan hyvin kuulua jonnekin aivan toiseen alueeseen. Mikään ei ole maailmassa rasittavampaa, kuin internet-moderaatiosta valittaminen, ehkä jotkut BoAn suositukset meidän periferia-osakkeista.

En tehnyt tuota liputusta, mutta olisihan se kiva, että viesteissä olis muutakin kuin onelinereita, joissa on pastettu joku uutisticker-sisältö.

5 tykkäystä

Liputuksista voidaan jutella täällä :slight_smile:

4 tykkäystä

En sen kummemmin postaillut mitään, joten en ole suuremmin ollut tekemissä liputuksen kanssa itse.
Luen yleensä myös liputetut viestit ja olen huomannut että aika pienellä kynnyksellä liputetaan myös minusta ihan ajankohtaisia kysymyksiä ja mielipiteitä.

Välistä tuntuu että ihmiset on unohtaneet että keskusteluun kuuluu myös mielipiteet ja foorumille tullaan vain lukemaan koostetusti yhtiötä koskevat uutiset, kun ollaan liian laiskoja itse käymään läpi uutissivustoja.

Ilmeisesti närästystä aiheuttaa etenkin mielipiteitä koskevat kysymykset ja se että “Juntit menee vielä vastaamaan ja tukkimaan viestiketjun”
Voisiko kyseistä sydänsurua helpottaa esim kannustamalla ihmisiä käyttämään pol postauksia. (En ole tosin varma, että tukeeko keskustelut moisia)

Puoltoääni tälle.

@Verneri_Pulkkinen, @Johannes_Sippola

20 tykkäystä

Salaliittoteorioiden kieltäminen taitaa olla paras tapa edistää näitä uskomuksia :thinking:

Lisäksi foorumin moderaattorit tuskin haluavat vastuulleen linjanvetoa siitä mikä on salaliittoteoria.

Paras tapa suhtautua näihin lienee olla vastaamatta viesteihin mutta siinä on epäonnistuttu kyllä erinomaisesti tuolla pressavaalilangassa :smiley:

6 tykkäystä

Puolto. Tuo keskustelu ei ole koskaan johtanut mihinkään ainakaan näillä palstoilla. Joka asiaan löytyy mitä hämmentävimpiä selityksiä, joissa on puhtaasti laillisuuden ym kannaltakin suuria ongelmia. Nyt niitä on ollut vähän, mutta tuollainen leviää äkkiä.

2 tykkäystä