Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Itselleni tämä liputus-ketju on aina aamun huumoripläjäys. Kovaa on valitus “perusteettomista” liputuksista ja omassa toiminnassa ei hevin nähdä moitteen sijaa. Toisaalta taas jotkut liputetut ovat selvästi skarpanneet ja tuottaneet jatkossa ihan hyvää sisältöä foorumille. Ikuisuusaihe varmaan netin keskustelufoorumeilla, mutta kyllä ns. turhien viestien osuus on selvästi kasvanut täällä lähinnä varmaan foorumin käyttäjien määrän lisääntyessä. Eräs asia, jota kuitenkin toivoisin, että ei liputettaisi koskaan käyttäjän ensimmäistä viestiä foorumilla, toki viestin puutteista ja foorumin säännöistä voi aina ystävällisesti huomauttaa. Tarkoitus ei kuitenkaan ole ketään pelotella pois heti kättelyssä.

Kiitos myös minun puolestani @Johannes_Sippola :lle hyvästä työstä muiden tehtävien ohella mahdollisesti hieman epäkiitollisessa tehtävässä :slight_smile:

23 tykkäystä

Kiitos @Markakorva todella kattavasta palautteesta :heart: En nyt ala erikseen lainaamaan viestistä kohtia mihin viittaan, koska se tekee tän vastauksen lukemisesta varmaankin vähän raskasta kun on sitaattia toisensa perään.

Mutta ymmärrän täysin pointtisi Foorumin suunnan tietynlaisesta kääntymisestä, jota kuvasit, ja en voi kieltää ettenkö minä olisi huomannut samaa, tai ettenkö olisi huolissani asiasta. Mulla itselle tuli suoraan mieleen (ping: @Verneri_Pulkkinen), että yks tapa miten moderaattorit vois koittaa tätä puuroutumista yms. hillitsemään, on ihan yksinkertasesti se, että selkeesti nollakontenttipostauksia poistetaan ylläpidon toimesta herkemmin, vaikkei niitä olisi liputettu. Tällä tavallahan esim. Twitchissä isommilla streamaajilla homma toimii: On tietyt moderaattorit, jotka siivoa chattia vähä väliä kun siellä homma lähtee tai on lähtemässä käsistä, tai on vaan täynnä nollakontenttia esim. tiettyjen nimimerkkien kirjoittelun toimesta. Mulle itelle se on ihan ok, että mä rupean siivoomaan aktiivisemmin ketjuja nollakontentista, oon tätä joskus miettinytkin. Silloin pitää vaan pitää huolta siitä, että sitä tekee systemaattisesti ja johdonmukaisesti, ja se vaatii myös kaikilta Foorumilaisilta tiettyä vastuunkantoa ja ymmärrystä siitä mikä on sallittua/suotavaa ja mikä ei.

Tää oli hyvä kuvaus mun mielestä tosta “sisäänrakennetusta” pienestä epätasa-arvosta liputuksien kanssa, josta oon samaa mieltä, ja se johtuu varmaan pitkälti myös siitä, ettei käyttäjät kaikki edes jaksa/viitsi liputtaa montaa viestiä putkeen samasta aiheesta (?).

Voi olla, mutta mä kyllä teen parhaani, että pärjätään nykyisellä porukalla :3

6 tykkäystä

Kiitos @NukkeNukuttaja, mutta oon tehnyt epäkiitollisempiakin juttuja joskus :heart: :slight_smile: Foorumilla olo ja moderointi on kivaa hommaa!

3 tykkäystä

Toi on @viljo joo myös julkista, mutta viittasin itseasiassa ns. “Valvoja-aktiivisuuteen”, johon vaan ylläpito pääsee käsiksi, ja sieltä näkee jokaisen päivän Foorumin lukuajan esimerkiksi erikseen :slight_smile: Nykyiseltä viikolta näyttää mulla toistaiseksi 13 tuntia (ma-la).

1 tykkäys

Offtopic eli liputus varmaan tiedossa, mutta nytkun paljon täällä ollut keskustelua tästä moderoinnista yms. Ja Johannes olet myös aktiivisena tässä (hyvä niin :+1:t2:) en tiedä onko minulta mennyt jossain vaiheessa jotain ohi, mutta oletko siis töissä Inderesillä foorumi moderaattorina tms.? Vai ihan vapaa-ajan harrastuksena moderoit?

3 tykkäystä

Puollan Johannekselle valtakunnankanslerin oikeuksia. Nopea poisto nollapostaukseen tai provoiluun estää sitten sen turhan jatko purnauksen. Itse en ainakaan jaksa paheksua jos postejani katoilee koska suollan aika paljon sitä itseään.

3 tykkäystä

Jos poistetut nollapostaukset menisivät erilliseen wall/hall of shame ketjuun. Sieltä voi halukkaat käydä niitä tarvittaessa lukemassa. Täysin asiattomat voisi poistella sitten normaalisti.

1 tykkäys

Ihan ymmärrettävää jos on mennyt ohi, mutta moderoin siis Inderesin Foorumia kyllä, ja yhtiölläni (Medifilm Oy) ja Inderesillä on alihankintasopimus moderoinnista :slight_smile:

6 tykkäystä

Miettikää nyt hetki. Antakaa ihmisten kirjoittaa vapaasti
sijoittamiseen liittyvistä asioista.
Tai sulkekaa tämä saitti muilta.

Vapaampaan kirjoittamiseenhan Inderes tarjoaa kahvihuoneen, jossa saat kirjoittaa aikalailla mitä tahansa, hyvän maun rajoissa. Aktiivisena käyttäjänä, jos jokaiseen ketjuun saisi “kirjoittaa vapaasti” en lukisi tätä foorumia. Viestien määrä ei todellakaan korvaa laatua, jota tälle foorumille tuotetaan.

Voi otta, että nappasin jonkinlaisesta trollista nyt kiinni, tai sitten vain mielipiteemme eroavat.

21 tykkäystä

Vapaan kirjoittamisen kylähullufoorumi osakkeista on jo olemassa: kauppalehden keskustelupalsta. Imo turha änkeä samalla tarjoomalle markkinoille, jotta ihmisten valinnanvara lisääntyy.

16 tykkäystä

@alli_Kuikamoinen Kävin hieman läpi viestejäsi, kun kovasti olet harmissasi, että viestejäsi liputetaan. Kun puolet viesteistäsi rikkoo foorumin sääntöjä ja puolet ovat ihan suoraan sanottuna roskapostia, joka pitäisi pystyä suodattamaan automaattisesti tältä palstalta. Jokainen uusi jäsen ei varmastikkaan tiedä sääntöjä, mutta ne kannattaa lukaista läpi. Harvat tällä foorumilla haluaa muuttaa tätä foorumia kauppalehden keskustelupalstaksi, joten olisi mukava jos noudattaisit sääntöjä. Ei täällä kellään muullakaan ole mitään erioikeuksia.

20 tykkäystä

Tässähän meillä on järjestelyt valmiina. @Verneri_Pulkkinen voi keskittyä enemmän yhteisön rakentamiseen, kun lisämoderaattorit palkataan Medifilmin alaisuuteen. Samalla @Johannes_Sippola voi sitten baarissa aina kehuskella että on toimitusjohtaja ja firmassa on monen monta alaista. Mode-työnhakijoita on varmasti jonoksi asti, sillä moni vakkari pyörii tällä palstalla jo niin paljon että siitä pitäisi melkein maksaakin palkkaa :sunglasses:

8 tykkäystä

Masse varmasti saat tällaisesta sisällöstä lippua koska tahansa joka paikassa kahvihuoneen ulkopuolella.

Kysyit pelkästään arvauksia päivän hintaan etukäteen. Pahimmillaan ihmiset alkavat vastata arvauksiaan ja tukkivat ketjun. Sikäli tämä on heikompaa ja sisältää vähemmän kuin edes senhetkisen kurssin postaaminen. Eikä edes meemiä!

12 tykkäystä

https://keskustelut.inderes.fi/t/smart-eye-silmanliiketunnistuksen-eturintamassa/7111/1196?u=tyhma_raha

Myönnän, että oli one-liner - mutta tarkoitukseni oli avata keskustelua siitä, mikä Astonin löydöksen merkitys on SmartEye:lle.
Sitten kun olin lukenut lisää, olin muokkaamassa viestiäni ja toteamassa, että yhteistyö on julkaistu maaliskuussa 2018 ja sikäli ei varsinaisesti uutta, oli postaukseni liputettu.

Rehellisesti sanoen, en ymmärrä tätä poistoa, ainakaan päivänä, jolloin on luettu noin sata viestiä Thunderfulin ketjussa siitä, että “sain vaan 50 kpl” ja “mä en saanu ollenkaan”.

4 tykkäystä

Ei yhdestä liputuksesta tarvitse välittää tai pahoittaa mieltänsä, täällä on aika monella liputusoikeudet. Toki modet näitä liputuksia käyvät läpi, mutta itse ainakin sivuuttaisin asian olankohautuksella.

Tässä tapauksessa voi olla esim. käynyt niin, että joku “SE-aktiivi” on liputtanut viestin, koska kyllähän sinun pitäisi olla lukenut kaikki 1150 viestiä ja tietää kyseinen detaili.

Jos niitä lippuja alkaa näkyä useammassa viestissä, niin sitten on peiliin katsomisen paikka.

7 tykkäystä

Kyllähän se oli ihan turha viesti ja siitä syystä liputus oli varsin selkeästikin ansaittu. Ei noista kannata ottaa liikaa stressiä. Liputuksiin ei vaikuta muokkausaikeet tai toisen ketjun asiat.

4 tykkäystä

Mielestäni on ihan hyvä yleisen sijoitussentimentin ja ajan hengen kuva että 98% IPO-ketjun viesteistä on itse IPO:n informaatioarvolta nollaa halaavia “sain x” tai “Kun kerran tämä on arvopaperivälittäjäni aspa niin kysyisin täältä lukematta aiempia viestejä että miksi tapahtumaa ei näy?” -viestejä.

Tilanteen koko kauheus ei välittyisi foorumille ja jälkipolville jos kaikki tämä siivottaisiin pois.

4 tykkäystä

17.12.2020 08:09:33 - PLX.AI Trader News Wartsila Reinstated With Underperform at Bank of America (PLX AI) – Price target EUR 5.50.

Miksi BoA tavoitehintatieto on liputettu, jos on oikeaa tietoa niin ainakin minua kiinnostaa vaikka olisinkin sitä mieltä että liian alhainen kun odottelen pientä nousua paremminkin?

18 tykkäystä

Samaa minäkin ihmettelen. Ilmeisesti Wärtsilä-foorumilla ollaan erityisen herkkiä liputtamaan asiallisia viestejä. En ole muualla törmännyt vastaavaan. Eli: kiitos @seredni kiinnostavan tiedon jakamisesta.

9 tykkäystä