Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Kiinnitin tuossa ylläpidon huomion Sampo- ja Nordea- ketjuihin, joissa on virinnyt paikoitellen ihan ansiokastakin keskustelua Op-bonuksista. Edellämainittuihin yhtiöihin näillä lienee kuitenkin aika pieni vaikutus, joten finanssisektori-ketju voisi olla niille parempi paikka. Yhtiökohtaiset ketjut spämmääntyvät kovin helposti, jos niihin työntää kaiken yleisen sisällön kilpailijoiden toimista. Lisäksi, joka kerta, kun joku kirjoittaa Sampo-ketjuun, niin ainakin minulle tulee siitä ilmoitus kuten mahdollisesti sadoille/tuhansille muille. En siis yritä millään tavoin rajoittaa keskustelua vaan harras toive olisi, että sitä käydään oikean nimikkeen alla olevassa ketjussa. Kaikkihan eivät välttämättä ole huomanneet finanssisektori-ketjun olemassaoloa.

20 tykkäystä

Miten pääsee näkemään liputetut viestit? En ole niin herkkä, että kaipaisin moderointia keskusteluun.

4 tykkäystä

Et pääse. Ennen ne pystyi katsomaan, vaikka liputettu, mutta palstalla taisi tulla päivitys, eikä ole enää mahdollista.

Eikös yksityisviestin avulla pystyisi kysymään, että mitä tuli sanottua että piti päästä liputettavaksi?
Viikon sisällä minullekkin on yritetty vastata sillä viisiin, että lippu jäi vain mulle käteen.

Kommenttini Euroopan turvallisuustilanne ketjuun, joka myöhemmin poistettiin, kohdistui siis itsevaltaisiin johtajiin eikä lainaamaani kirjoittajaan.

Mistäs minä pääsen liputtamaan vastavuoroisesti?

Vaikuttaa, että eräiden “keskustelijoiden” taktiikkaa on haastaa - ja kun heitä haastaa takaisin samoilla sanoilla ja logiikkalla, niin sitten lippu liehuu.

Mielestäni lipun pitäisi sitten liehua kaikille. Varsinkin “asuntojen arvostustasot” ja Lehto-keskustelussa tuntuu olevan aika tunteellista vedätystä. Meneppä olemaan eri mieltä jostain: lippu liehuu heti.

1 tykkäys

Painat tuota kolmea pistettä, ja lipun kuvaa jonkun viestissä. Ei nyt turhaan kannata sitten mennä liputtelemaan kuitenkaan.

1 tykkäys

Ei toki turhaa liputella, mutta kun ketjussa on minun viestejäni tietylla logiikalla liputeltu, niin pitäisihän ne kriteerit olla jotakuinkin samanlaisia sitten muihinkin viesteihin?

Jostain syystä näen kolme pistetä vain omissa viesteissäni? Lienen jotain paaria luokkaa…

2 tykkäystä

Jep, nyypät eivät pääse liputtamaan koska muuten joku voisi tehdä uusia tunnareita liukuhihnalta ja spammata lippua. Moderaattori suuttuisi.

Joten pitää olla luottamustaso korkeampi että voi liputella. Sitä saa kirjoittamalla tavaraa joka ei ota lippua ja muutenkin olemalla aktiivinen foorumilla.

6 tykkäystä

Käsittääkseni luottamustasot pohjautuvat edelleen näihin kriteereihin.

Olet tällä hetkellä tasolla 1 eli Basic, suomeksi Haastaja. Seuraava taso 2 on Member, suomeksi Konkari.

Kun katson sivuasi, ainakaan äkkiseltään en näe muita esteitä tälle kakkostasolle kuin vierailtujen päivien määrän. Voi olla että nouset tälle viikonloppuna.

Tiedät monista asioista, mutta olen havainnut että tyylisi on joskus hieman kulmikas ja otat herkästi lämpöä jos muut keskustelijat ovat eri mieltä. Ota rennosti. Tekstimuodossa kaikki live-kohtaamisten pehmentävät eleet jäävät pois. Kun kärsivällisesti ja ystävällisesti avaat ajatteluasi ja annat tarvittaessa krediittiä muille kun heillä on hyviä ajatuksia, saat viestiäsi paremmin perille eikä niitä liputuksiakaan juuri enää tule. Ei niitä ihan kiusallaan ja aiheetta voi määräänsä enempää jaella, siitä joutuu liputtelija itse jäähylle. Ja lopulta vain moderaattorit päättävät, mitkä viestit poistetaan ja mistä liputus perutaan.

25 tykkäystä

Otan lämpöä vain siitä, että minut blokataan (liputetaan) piiloon kun uskalsin olla eri mieltä. Minusta sellainen ei ole reilua. Ei se kaikkia ketjuja toki koske, mutta tietysti oma vika kun menoo noihin uskovaisten ketjuihin kirjoittamaan: Lest…ehto ja asuntojenikuinenarvonnousuevankeliumi.

Samaan aikaan kyseisessä ketjussa varsinkin nimimerkki @Santtu3 kettuilee minkä kerkiää. Varmaan liputtaakin.

Niin kuin @Kale-possu tuossa toteaa, sinulle kettuiluksi riittää, kun on eri mieltä. No, minä olin ja sen jälkeen aloitit henkilökohtaisen ajojahdin vääristelemällä mustaa valkoiseksi. Rauhoitu hyvä ihminen.
Ehdotan, että jatkat tätä henkilökohtaista ajojahtiasi yksityisviesteillä, älä tuo sitä tänne yleiselle puolelle.
Peace!:heart:
Ai niin, en ole kuuna päivänä sinun viestejäsi liputellut, vaikka aihetta olisi ollut.

18 tykkäystä

Olen samaa mieltä lähes kaikessa mitä Lehdosta kirjoitat. Ei siellä blokata sinua millään tavalla. Tulkitset asian täysin väärin ja tämäkin viestisi läikkyy yli kun vihjailet uskovaisuuksien vaikuttavan asiaan. Jos viestit alkavat eksymään aiheesta tai niihin eksyy tällaisia lestadiolaisjuttuja ynnä muita rähinöitä niin kyllä niillä on tapana päätyä liputetuiksi ihan sama onko kyseessä Lehtoa puolustava vai kritisoiva kommentti. Asialliset viestisi löytyvät edelleen ketjusta, kuten kuuluukin.

14 tykkäystä

Mihin tuo kommentti perustuu?

Et sinä näe niitä viestejä mitkä sieltä on blokattu. Sieltä on lähtenyt ihan asiaakin sisältäviä kirjoituksia kun seurakunta ei tykkää, että faktoja esitellään.

PS. Sen ainoan kerran kun olen käyttänyt lesta-sanaa on tässä ketjussa. Ei niitä sen L-sanan vuoksi ainakaan ole voitu Lehto kettingistä poistaa…

Seuraan ketjua ja olen nähnyt monia poistettuja viestejä. Minun silmiin on osunut paljon enemmän muiden kuin sinun viestejä poistettujen osalta. Kysymys ei ole mistään seurakunnasta. Jos jossain firmassa ei ole mitään puolustelijaporukkaa enää mukana niin se on nimenomaan Lehto. Se on pettänyt sijoittajansa jokaisella osa-alueella ja puolestapuhujat ovat vähissä. Siitä ei ole kysymys.

Se oli vain esimerkki. Se kommentti saatetaan ihan hyvin liputtaa tästäkin ketjusta. Minun tulkinta asiasta on se, että et nyt kunnolla hoksaa minkä takia viestejäsi on poistettu. Liputuksilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa oletko jossain asiassa Lehdon puolella vai sitä vastaan. Jos asiaa haluaa ylipäätään tarkastella enemmän niin edes yksi liputettu viesti olisi pitänyt saada lainattua tänne. Sieltä on kuitenkin lähtenyt jonkin verran juupas eipäs- väittelyä, käyttäjien keskinäistä offtopic- rähinää ja yhden rivin heittoja. Jos viestit keskittyvät asiallisesti yhtiöön eikä toisiin käyttäjiin niin mitään liputuksen vaaraa ei ole.

Lisätään vielä, että viestin piilotukseen tarvitaan useampi liputus ja tämän lisäksi mode päättää poistosta. On siis erittäin epätodennäköistä, että nämä kaikki henkilöt olisivat vaan sitä mieltä, että kirjoittaja oli ihan asiallisesti eri mieltä jostain asiasta ja viesti päätyi piiloon sekä poistoon pelkästään sen takia.

13 tykkäystä

Kokeilin äsken ja ihan yhdellä lipulla näky lähtevän uskovaisleirin viesti.

(Ja ennenkuin ehdit kyseenalaistamaan: oli ihan asiallinen liputus - noita nollapostaus onelinereitä mitä on suoltaneet asuntoliturgian täyteen, niistä yhden merkkasin - jostain syystä niitä ei kukaan ole aiemmin nähnyt tarpeellisiksi liputtaa koska ovat ilmeisesti oikean arvopohjan omaavan postaamia?)

Eiköhän tämä nyt riitä keskusteluksi tästä.

1 tykkäys

Siellä vaan on ollut muita lippuja pohjalla ja sinun lippusi veti kokonaismäärän yli rajan jossa homma menee modejen pöydälle.

6 tykkäystä

Minultakin liputettiin hämmästyksekseni lyhyt viesti tahi kommentti jonka olisi pitänyt Venäjän ja P-Korean johtajien lukea. Siis ei mitään väärää sanaa Foorumilaisille.

Ja tämän viestin sisällöllinen arvo sijoitusfoorumilla oli?

4 tykkäystä

Kempower-ketjussa kirjoitin viestin, jossa ihmettelin että heidän Youtube-kanavallaan olevalla videolla, joka kertoo Amerikan-tehtaan vaiheista on vain 94 katselukertaa. Ihan aiheellinen huomio, vai kui?

Ja tämä meni poistoon?!

Mitä fiddua. Toinko ketjuun jotain lisäarvoa. Mielestäni kyllä. Ihmettelin miljardiluokan firman Youtube- näkyvyyden heikkoutta. Toiset pohtivat tj:n englanninkielisien sanan lausumista, mutta tämä on ok ? (Mulle yks ja sama, vaikkei tuokaa keskusteluun lisäarvoa.)

9 tykkäystä