Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Luulin otsikon perusteella, että ketjussa keskustellaan pörssiyhtiöiden omistusliputusilmoituksista.

6 tykkäystä

Hyvä huomio! Selkeytin otsikkoa.

3 tykkäystä

Täytyy nyt kommentoida tätäkin ketjua koska jäi melko huono maku FuelCell-Ketjusta. :disappointed:

Ymmärrän kyllä että ketjuissa tulisi olla asiaakin mutta en ymmärrä miksi kommentteja tarvitsee liputella jos viesti ei ole loukkaava/asiaton/tai muuten turha.

Tietääkseni Inderesin foorumi on KESKUSTELU-Foorumi eikä Uutisten-linkkaus foorumi?

Itse en jaksa kaikkia linkkejä klikkailla ja lukea mitä eteen osuu,mutta mieluusti luen ja osallistun niihin keskusteluihin jotka omaa silmää miellyttää.
Ne kommentit mitkä ei minua miellytä niin jätän huomioimatta.Ei ole mitään tarvetta alkaa liputtamaan keskusteluja vain offtopicin takia…Yleensä KESKUSTELUISSA ei olla muutenkaan koko ajan siinä yhdessä ja ainoassa aiheessa :thinking:

Yleisesti ottaen Foorumilla on ollut hyvä boogie mutta lähiaikoina jatkuvat liputukset alkaa jo vaikuttaa siltä että voin käyttää aikaani muuhunkin kun klikkailla liputettuja viestejä auki.

Olisko tuohon liputus-vimmaan jotain rakentavaa työkalua millä moderaattorit voisi tsekkata miten paljon kukakin liputtaa ja siitä sitten sanktioida jos liputtelu on jatkuvaa???

Kiitos kuitenkin aktiiviselle porukalle jotka jaksaa jakaa omia mielipiteitään ja linkata uutisia.

Varmaan samoja keloja on monellakin meistä “hiljaisemmista”,mutta ei viitsi tai jaksa laittaa viestiä aiheeseen.

Yritetään nyt hillitä sitä lippunappia ne kenellä se on herkässä että ei tehdä hyvästä forkasta hiljaista :smiley:

Aurinkoista päivää ja vihreitä salkkuja! :sunglasses:

15 tykkäystä
  • Foorumin liputustapa ON tällä hetkellä sopivalla tasolla
  • Foorumin liputustapa EI OLE tällä hetkellä sopiva, vaan sitä pitäisi karsia

0 voters

Pikainen tsekkaus yleisestä mielipiteestä.

4 tykkäystä

Tämä on Sijoitusfoorumi, missä sijoittajat auttavat sijoittajia
Tervetullutta on sijoittamisesta perusteltu ja hyvin argumentoitu keskustelu.
Ryhmän säännöt lyhyesti suomeksi:
I) Ketään ei saa mollata eikä mennä henkilökohtaisuuksiin
II) Keskustelu asialinjalla: älä kommentoi, jos et pysty tuomaan keskusteluun uutta sisältöä. Huumori kuitenkin suotavaa
III) Ei sijoitusneuvontaa, ideoiden jakaminen tervetullutta!
IV) Keskustelu tsemppaavaa. Annetaan kaikille, myös aloittelijoille, hyviä vastauksia
Foorumista tulee juuri sellainen, kuin keskustelijat siitä tekevät. Tue rakentavaa keskustelukulttuuria foorumilla. Meitä on täällä paljon ja keskustelut puuroutuvat herkästi. Pohdi ennen kuin lähetät vastauksesi, tekeekö se keskustelusta laadukkaamman ja mielekkäämmän myös muille lukea.

Mikäli nämä säännöt ei ole kirjoittajan mieleen, pitäisi miettiä onko tämä se oikea foorumi jossa kirjoitella. Aina voi antaa palautetta ja kehitysehdotuksia, mutta ei niitä varmaan jokaisen mielen mukaan muuteta, silloin sellainen henkilö joka on kokoajan äänessä ja “uskaltaa” heittää ehdotuksiaan saisi kaikki tahtonsa läpi, vaikka 1000 muuta käyttäjää olisi eri mieltä mutta olisivat vain sitä hiljaisempaa sorttia.

Ja eilen homma oli ihan ok siellä F-cell keskustelussa, Meri kysyi asiallisen kysymyksen, mutta siihen vastanneet eivät pysyneet asiassa. Mutta tästähän se EILEN alkoi ja tällä kertaaa, jälkipuinti paisunut.

3 tykkäystä

Tulikin jo tällainen uusi ketju. Heitetään sedän tuore ehdotus siis tännekin:


Masse
Foorumin aatelinen

Verneri_Pulkkinen

7 min

Masse-setä on katsellut tätä tuoreita nuorison temmellystä vähän huolestuneena ja toistaakin kyläpoliisille aiemman ehdotuksensa:

Poistetaan koko liputussysteemi turhana ja tilalle vanha kunnon yläpeukku-alapeukku järjestelmä :slight_smile: Jokainen saa siinä esittää mielipiteensä kirjoituksesta ja jos alapeukkuja tulee selvästi enemmän kuin yläpeukkuja (esim. 70%), niin kyläpoliisi ottaa ao. kirjoituksen käsittelyynsä ja antaa kirjoittajalle ensin varoituksen, sitten toisen varoituksen ja sitten ohjaa kirjoittajan tutustumaan Inden kerrokseen 000. Ainakin hetkeksi.

Näin menetellen kukaan yksittäinen henkilö ei torppaa toista ja kukaan ei suutu yksittäisestä liputuksesta, mutta yhteisö päättää, oliko kirjoitus alle riman.

Masse-setä, FA, ikä tuo viisautta ja turha kiihkeyskin jo katoaa :ok_hand: :ok_hand: :ok_hand:

18 tykkäystä

Ei tuota kannata noin muuttaa varmaan, koska täällä on jo tykkäysjärjestelmä. Jos sitä tuohon suuntaan halutaan muuttaa, niin varmaan kannattaisi laittaa suoraan että vaatii x-määrän liputtajia, jotta liputus toteutuu. Vaatii se jo nytkin, mutta kait sitä voinee muokata.

3 tykkäystä

Tässä kannattaa huomioida että liputtajien määrä muuttuu foorumin koon kasvaessa ja keskusteluketjun koosta riippuen. Suosituimmissa ketjuissa liput tulee helpommin kasaan kuin jossain pienyhtiöketjuissa joita lukee 10 ihmista :wink:

Hyvin vaikeaa optimoida systeemiä vaadittujen lippujen määrällä sopimaan kaikille

1 tykkäys

Kyllä Antti ja Verneri pidä huolen, ettei täällä liputella huvin vuoksi. Kun yhteisön koko kasvaa, ei voida tiettyjen henkilöiden viestejä katsoa "läpi sormien’ - vaan kyllä se seulan on oltava tasavertainen. (Säännöt) Jos viestisi liputetaan, pitäisi siinävaiheessa miettiä itsekriittisesti että miksi näin? Ei siitä nyt herneitä tarvi nenään vetää. Minulla ei ole muuta lisättävää.

11 tykkäystä

Jos tuon FuelCell ketjun käy nyt lukemassa tuosta Merin ensimmäisestä viestistä siihen pisteseen kun keskustelu siirtyi kokonaan liputukseen, mutta ei lue liputettuja viestejä niin mitään tärkeää sisältöä FuelCelliin liittyen ei menetä. Eikö tuo liputus systeemi siis toimi tässä tilanteessa juuri kuten sen pitääkin, eli poistaa turhanpäiväiset viestit näkyvistä ja pitää foorumin enemmän asiapitoisena.

5 tykkäystä

Itseäni kiinnostaa että montako liputtajaa oikeasti tarvitaan että viesti merkataan liputetuksi?Mistään säännöistä en ainakaan tätä dataa löytänyt vai olenko vain keski-ikäinen puusilmä :roll_eyes:

Myönnän kyllä omasta puolestani että osa viesteistäni ei FuelCell foorumilla tuottanut varmastikaan suurta uutta sisältöä,mutta vilpittömin tarkoitus oli pitää yleensäottaen keskustelua yllä aiheen tiimoilla.

Ottaen huomioon että ko.Keskustelussa ei ollut 12päivään yhtäkään postausta niin en nähnyt myöskään syytä pitää radiohiljaisuutta yllä.

5 tykkäystä

Hei @NEA,

Tällainen ominaisuus on palvelussa. Voit henkilön profiilista käydä sivuuttamassa tai vaientamassa profiilin:

12 tykkäystä

Löytyy myös asetuksista. Täällä on yllättävän paljon hyviä ominaisuuksia mitä ei välttämättä tule huomattua jos ei erikseen käy tutkimassa. Mielestäni tämä ei sinänsä ole liputusta korvaava toiminto, sillä liputuksella teet palstasta paremman paikan kaikille siinä missä estolistaa käyttämällä parannat vain omaan kokemustasi.

6 tykkäystä

Juu, mutta jos vastaisuudessakin on edessä tällainen paskamyrsky, niin mielummin alan käyttämään ignore-toimintoa.

3 tykkäystä

Minäpäs kerron, miten itse päädyin liputtajaksi. :sweat_smile: Sanottakoon alkuun, että en itse puolla liputuskäytäntöä. Liputuskäytäntö pitää heti lopettaa tai uudistaa. Olen kuitenkin huomannut, että liputtaminen on tärkeä osa forkan työkalupakettia, jolla voit rivikäyttäjänä hallita ja käyttää valtaa.

Aikaisemmin en liputtanut ollenkaan, enkä oikeastaan edes tiennyt tästä mahdollisuudesta. Eräänä päivänä eräs ansioitunut käyttäjämme tuli kertomaan, että oli painanut ensimmäisen liputuksen menemään ja siitä oli sit palkittu ansiomerkillä. :wink: Itselläni oli ennen tuota yksi vihainen lippu kontolla ja tuosta velvollisuudentuntoisena ihmisenä suuri syyllisyyden tunne. Alkoholilla oli tuolloin hivenen osuutta asiaan.

Eikä aikaakaan, kun oli jo ensimmäinen lippu toimestani viuhunut uudelle tulokkaalle ja uusi kunniamerkki vaivanpalkkiona minulle. Olo oli voimaantunut. Omaksuin toiminta-ajatuksen: Liputa tai tule liputetuksi.

Aiemmin osallistuin keskusteluihin osaamiseni ja kiinnostuksieni mukaan. Lähinnä lueskelin uutisvirtaa uusiutuvista ja linkkailin joitain uutisia lyhyillä perusteluilla. Muutamia tipsejäkin postailin koronakuopasta jne. Kiitos kaikille loistavista postauksista. On ollut kiva lueskella keskusteluja ja oppia itse paljon uusia asioita sijoituspäätöksiini jne. Useamman kerran nykyään osallistuessani keskusteluun on pitänyt pyydellä anteeksi nollapostausta esimerkiksi lisäkysymystä asiaan tai spekulaatiota kurssinousulle tai laskulle. Olen myöskin poistanut viestin jälkeen päin välttyäkseni lipulta. Joskus vaan haluaisi kysyä asiantuntijoilta nollapostauksen joka on minulle tärkeä, mut forkka rupeaa riehumaan nollapostista.

Liputtamiset ei ole koskaan riippumattomia. Minulla on täällä forkalla onneksi frendejä, joita en koskaan liputa vaan käyn painaa peukkua. :heart: He ovat tärkeä sisäpiiri minulle tiedonhankintaan. Olen heille lojaali.

Arvoisat gurut, mietipäs saatko täältä sinulle kuuluvan kunnioituksen pyyteettömästä työstäsi. Väitän, että et tule koskaan saamaan. Vapaaehtoista panostasi ei täällä arvosteta. Naljaillaan vaan, jos joskus heität hieman kevyempää kommenttia. Forkan puolesta, kiitos ja anteeksi. Lopetetaan tämä liputuspelleily heti. :smiley:

Minä olen sitä mieltä, että arvoisat vety/uusiutuvien gurut irtaudutaan omaksi soluksi! Avataan uusi Suomen ensimmäinen foorumi juuri tuolle aiheelle, jossa kunniotetaan toinen toisiamme ja luotetaan ryhmänjäseniin ja keskustelu on kuitenkin rentoa ja vapaampaa. Tehdään rahaa yhdessä hyvillä sijoitusideoilla. En usko, että mainos, rahoitus ja osaamispuolesta ainakaan asia jää kiinni. :cowboy_hat_face:

13 tykkäystä

Kai kysymyksiä saa kysyä ilman liputuksen pelkoa?

3 tykkäystä

Kysymyksiä saa kysyä varsin lämpimästikin ja niille on tehty oma ketjukin.

1 tykkäys

Itseäni ihmetyttää tämä jatkuva keskustelu siitä mitä foorumin pitäisi tarjota, minkälaista sisältöä sinne pitäisi hyväksyä ja miten käyttäjien toimintaa pitäisi / olisi suotavaa kontrolloida, jos lainkaan.

Toki kehitysehdotuksia otetaan vastaan varmasti mielelläänkin, mutta viimeaikojen valittava, hyökkäävä ja vaativa sävy on mielestäni täysin sopimaton.

Kirjoitin tästä samasta aiheesta jo eilen.

Tämä ei ole sinun hiekkalaatikkosi, eikä minun hiekkalaatikkoni. Tämä ei ole Ylilauta, Suomi24, 4chan eikä Riemurasia. Tämä on kotimaisen yrityksen, Inderesin, meille tarjoama täysin ilmainen palvelu.

Mikäli olet kykenemätön tai haluton noudattamaan sen käyttämiselle annettuja reunaehtoja, olet väärässä paikassa.

Oli syysi sitten huomionkipeys, herkkänahkaisuus, ylimielisyys tai mitä tahansa muuta, mikäli et kykene pelaamaan annetuilla säännöillä, yritä saada itsestäsi irti sen verran, ettet pilaa muiden peliä.

23 tykkäystä

Viittaat varmaan jo täältä poistettuihin runkkurinki ja poistukaa foorumilta keskustelemasta osakkeista jne liputtajista, jotka tosiaan häiritsevät keskusteluja eikä nähdä edes keskustelun lopputulosta.

Onko sinulla siis jotain ehdotusta tai haluatko sinä kertoa konkreettisesti mitä halut?

Useimmat kyllä hyvin ymmärtävät, että tämä on keskustelufoorumi sijoittamisesta. Juuri sijoittamista keskustelemmekin, emme mieluusti liput tai keskustele liputtamisesta.

Äänestyksen tuloskin yllä kertoo hyvin, että yli puolet pitää turhaa liputtamista häiritsevänä ja vaikka vain 20% olisi sitä mieltä kannattaisi siitäkin tehdä johtopäätöksiä.

5 tykkäystä

Liputtamiskäytännön vastustajina näyttää olevan paljon niitä, joiden viestejä näkee jatkuvasti liputettuina. Kyllä tuossa olisi minun mielestä enemmän syytä katsoa peiliin kuin kritisoida muita liputtamisesta.

Nykyään näkee jonkin verran sitäkin, että selkeään off topic- viestiin kirjoitetaan jo valmiiksi, että: “joku varmaan tämänkin liputtaa”. Sitten perään valitetaan siitä, että joku liputti kyseisen viestin. Pieni jäähy olis välillä paikallaan jos ei millään opi noudattamaan foorumin sääntöjä. Parempi kun keskittyy hetken aikaa pelkkään lukemiseen.

13 tykkäystä