Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Hei come on, porukka haaveilee jostai ev sales 100 ja tekee 40% tappiota ja tarjoilen idean erinomaista käännettä tekevästä suomalaisesta uusiutuviin suuntautuneesta vuosia seuraamastani käänne yhtiöstä, niin heti liputetaan.eiköa se ole ihan ok laittaa disclamer, että itse on oma nahka pelissä…?

Toki ärsyttää, että sellaiset viestit liputetaan, josta olisi hyötyä kanssa sijoittajille…?
Se ehkä näkyi nyt kuittauksen, että kannattaako liputtaa?

Noh, voin koittaa tarjoilla kultaisella tarjottimella kattavan analyysin?

Ehkäpä vaan en kirjoittele hetkeen.

5 tykkäystä

Tämä on hyvä valinta silloin tällöin. Joskus on hyvä hillitä kirjoitusintoa ja keskittyä lukemiseen. Varsinkin kaikki “saa liputtaa”- viestit voi vain pyyhkiä pois ennen lähetysnapin painamista.

15 tykkäystä

Minkähän takia ei liputtajan nimeä ole nähtävissä. Vaikuttaa siltä että jos jollakin hampaankolossa jotain niin kostetaan liputuksella. Play the game fair n square ja astukoot liputtaja esille.
Onko tämä liputussääntö normaali käytäntö muissa foorumeissa?
Huomio, kysymykseeni ei koske yhtä määrättyä postausta vaan kysymys on yleiskattava.
Ja eikö olisi parempi että ensin PM,ä. Näin asia voitaisiin ehkä ratkaista tyylillä ja antaa mahdollisuuden muokata postausta.

Foorumilla >90 % liputuksista on täysin asiallisia, ainakin ylläpidon vinkkelistä.

Suurin osa liputetuista katsoo liputuksen jälkeen peiliin, mutta joillakin on tapana kritisoida voimakkaasti liputtamista. Jos liputtajat olisi julkisia, voisi liputtajille nousta kynnys liputtaa. Koska he tekevät hyvää työtä foorumilla, tätä kynnystä ei haluta nostaa. :slight_smile:

17 tykkäystä

Viestiä voi muokata 10min sisällä liputuksesta.

" Viesti piilotettiin yhteisön liputuksien vuoksi, joten harkitse miten voisit muokata viestiä palautteen pohjalta. Voit muokata viestiä kun 10 minuuttia on kulunut, mikä palauttaa automaattisesti sen näkyville."

1 tykkäys

Nyt ei oikeastaan ollut siitä kysymys vaan enemmänkin että liputtaja astukoot esille. Minun maailmassa aika raukkamaista liputtaa “toisen selän takana”. Rehti asenne tähän asiaan, jokainen vastatkoon tekemisistään.

Varmasti näin on ja minun näkökulmasta olisi hyvä asia :hugs:
Onko teillä tosiaan tilasto tästä 90% ? Toisaalta näkemys mikä on liputusarvoinen posti niin on aika vaikea määritellä, eikö niin.
Jos vielä saan lisätä, jos joillakin vaikea suvaita jotain postausta niin miksi ei vaan jättää asia sikseen ja mennä eteenpäin, ja jos oikeasta ahdistuu jonkun postauksista niin luulen että on “ignore”-toiminta täällä foorumissa (eikö niin).

Otan esimerkin; jos kirjoitan että mistä johtuu että osake nn nousee niin paljon tänään luulen että se liputetaan aika välittömästi.
Mutta jos kirjoitan että miksi laskee tänään niin jää liputtamatta.
NB, tämän on täysin minun oma mutu kun olen selaillut toisten postauksia ja liputuksia.

Mulle rehti asenne on sitä että jos usea lukija liputtaa viestisi ja mode katsoo että joo nää lähtee nyt täältä bittiavaruuteen niin kirjoittaja toteaa itse että okei tää ei tuonut keskusteluun mitään lisää. Eihän noi nyt mitään henkilökohtaisia loukkauksia ole kenellekkään. Itseäni on liputettu jokusen kerran ja ihan aiheesta.

Jos luet jotain muita sijoitusforumeita niin varmaan huomaat että siellä saa kelata melkoisen kasan nollapostauksia että löydät mitään relevanttia kyseiseen lafkaan liittyvää, parhaimmillaan jopa vaarallista mutuilua vailla mitään faktoja. Tämä tekee sivustojen lukemisesta hyvin raskasta ja aikaa vievää. Ei siis ole kenenkään etujen mukaista että viestit jätetään paikalleen ja ne pitäisi sitten vaan sivuuttaa koska kyllä sä ne aina ensin luet läpi joka tapauksessa jos kyseisen lafkan ketjua tutkit.

Se miksi kaikkea offtopiccia tms ei liputeta on ihan satunnaista. Joskus sitä ihmiset katsoo ja plärää niiden ohi ja joskus taas sitä katsoo että ompa täällä taas kasa viestejä mitkä ei liity aiheeseen ja painaa lippua.

Kaikenkaikkiaan liputus on myöhemmin paikalletulevia kanssalukijoita auttava ja helpottava toimenpide sekä kädenpuristus modeille, eikä liputettavalle kohteelle/kirjoittajalle tarkoitettu kettuilu/mielenosoitus. Tuskin täällä rauhan ja rakkauden tyyssijassa kukaan on kenellekkään henk koht katkera. Korkeintaan joku Biden vs Trump ketju ja max Tesla on vähän sellaisia tunteita herättäviä vääntöjä.

27 tykkäystä

Ehkä olen ymmärtänyt väärin;
Luulin että yksi ainut liputusintoilija riittää postauksen piilottamiseen. (Korjatkaa jos olen väärässä - kiitos)

Ja minulla ei aavistustakaan miten toisissa foorumeissa kun en käytä pienintäkään muuta ja ehkä voisi katsoa mielipiteeni siitä näkökulmasta että ei ole taakkana “miten muualla” :wink: olen vain hämmästynyt ettei astuta esille jos on jotain sanottavana. Kai olen vanhanaikainen…hehe

Olet oikeassa. Yksi liputtaja riittää, niin viesti piilotetaan.

Mitä tulee “selän takana” liputteluun, itse kannan aina vastuun omista liputuksista, ja jos joku niistä intoutuu kysymään, mielelläni selitän miksi näin olen tehnyt. Sanottakoon, että jos olen 100 liputusta tehnyt, niistä ehkä 2-3 on kysytty. Eli jo tämän arvion perusteella sanoisin, että liputukset usein ovat täysin aiheellisia, ja niistä on alkuperäisenkin viestin kirjoittaja saattanut jotain oppia :slight_smile:

Toivotaan, että kellään ei mene kahvit ja pullat väärään kurkkuun vertaispalautteesta, jota arvon kanssaforumistit tarjoilevat! Paremman sijoitusyhteisön takiahan täällä aikalailla kaikki ovat.

11 tykkäystä

Tämän kaltaiset viestit (riippumatta kurssikehityksestä) liputetaan toivottavasti kaikissa muissa ketjuissa, kuin juuri tätä koskevassa ketjussa.

Itse olen siinä käsityksessä, että postaus menee piiloon vasta kahden liputuksen jälkeen. Lisäksi totean, että foorumipoliisi(t) @Verneri_Pulkkinen johdolla tämän liputuksen perusteella joko a) poistavat liputuksen, b) poistavat viestin tai c) jättävät lipun paikalleen. Oonko ymmärtänyt oikein?

1 tykkäys

Käytännössä kyllä! :hugs:

Kysyn täällä vaikka ei koske liputusta mutta en löytänyt muutakaan threadiä missä kysymyksen voisi esittää.
Kenellä ja millä verukkeella on valtuuksia kirjautua foorumilaisen käyttäjätilille?
Huomasin tämän sattumalta kun zekkasin omaa tiliäni.

Tästä tuli mieleen, että liputuksen voisi kumota. Joko tietyille käyttäjille mahdollisuus tai muuten. Joskus kun jollain on vähän liian herkässä se sormi.

2 tykkäystä

Modethan voi palauttaa viestin jos kokevat liputuksen aiheettomaksi.

Tottakai. Mutta vois tämmöinen ominaisuus olla myös joillain luotto käyttäjillä. Vähentäis moderaattorien työtä. En tiedä kuinka paljon niitä “epäliputetaan” tällä hetkellä.

1 tykkäys

Joo, ymmärrän pointin, eipä modet koko ajan täällä voi roikkua, ainakin @Johannes_Sippola taitaa olla pienoinen kouluprojektikin tuossa ohella :grin: Tosin muistelisin täällä mainitun että valtaosa jää voimaan, olisiko joku reilu 90%.

1 tykkäys

Mä itseasiassa kyseisen liputuksen “sivuutin” :slight_smile: Modella on siis aika monta vaihtoehtoa liputuksen kanssa, mutta tärkeimmät on käytännössä:

  1. Hyväksyä liputus (“Ole samaa mieltä”)
  2. Sivuuttaa liputus (käytännössä EOS)
  3. Hylätä liputus (“Ole eri mieltä”)
2 tykkäystä

Onko 1 ja 2 käytännössä sama asia, vai jääkö 2. jälkeen toiselle modelle pallo?

1 tykkäys

Mä oon ymmärtäny, että 1 ja 2 on käytännössä sama asia sen kannalta, että meneekö viesti piiloon vai ei (tai vaihtoehtoisesti, että kerryttääkö se liputuksia, ekasta liputuksestahan ei viestit mene aina heti piiloon). Discoursen tää järjestelmähän “tekee rankingin” eri käyttäjien liputuksista sen mukaan, että miten hyvin modet on hyväksyneet liputuksia tai hylänneet niitä. Tää ei siis vaikuta mitenkään käyttäjän päässä, järjestelmähän laskee yksinkertasesti jonkun prosenttiosuuden mun ymmärryksen mukaan, että kuinka monta käyttäjän liputuksista on hyväksytty/hylätty/sivuutettu suhteessa käyttäjän liputusten kokonaismäärään. Mitä korkeampi prosentti käyttäjällä on (0-100%), niin sitä “paremmin” liputukset on osuneet hänen kohdalla (toistaiseksi) oikeaan.

Henkilökohtaisesti en kyllä modena paljoa noita prosenttiosuuksia katso, koska joskus ne voi näyttää puuta heinää, vaan arvioin luonnollisesti jokaista liputusta erikseen omana yksittäistapauksenaan. Muut Valvojat toki voi antaa näkemyksensä tähän, jos haluavat :slight_smile: (ping: @Verneri_Pulkkinen, @Yu_Gong, @Antti_Jarvenpaa)

Vielä tosta erikseen, että toi “sivuuttaminen” käytännössä ei siis tee mitään, mutta jos ko. viesti vaikka liputetaan uudestaan, niin toinen mode näkee mikä mun “tuomio” on ekan liputuksen kohdalla ollut. Jos oon sivuuttanut lipun, niin silloin toinen moderaattori tulkitsee todennäköisesti niin, että liputuksen arviointi oli vähän haastavaa :slight_smile:

6 tykkäystä