Sijoituskirjallisuus - osta, myy, anna, vaihda

Vasta aloittelevana sijoittajana törmäsin haasteeseen sijoituskirjallisuuteen liittyen - intoa ostaa ja lukea sijoituskirjallisuutta kyllä olisi, mutta käytetyn kirjallisuuden löytäminen tuntuu vaikealta ja kirjojen uutena ostaminen syövyttäisi käteiskassaa tehokkaasti. Toisaalta tilanne voisi olla myös se, että kirjahyllyssä olisi jo useamman vuoden ajan pyörinyt sijoituskirjallisuutta, jonka on jo itse lukenut useasti ja jota ei enää koe tarvitsevansa.

Esimerkiksi näiden kahden tyyppiseen tilanteeseen ajattelin luoda uuden ketjun sijoituskirjallisuuden ostamista, myymistä, vaihtamista ja antamista varten.

Voit siis ilmoittaa tähän ketjuun, jos etsit jotain sijoituskirjallisuutta tai jos haluaisit luopua jostain omastasi.

Koetaanko tällainen tarpeelliseksi ja forumille sopivaksi? Ylläpito poistakoon, jos vaikuttaa tänne sopimattomalta.

14 tykkäystä

Kyllä mä tälle ketjulle voisin kuvitella tilausta olevan ja itsekin olen sijoituskirjoja ostanut käytettynä viimeksi viime viikolla.
Semmoinen vinkki muillekin aloitteleville että ainakin Helmetillä on yllättävänkin laaja kattaus sijoituskirjoja jos tietää mitä etsiä.

5 tykkäystä

Eipä olisi muuten huono idea myöskään se, että täällä voisi myös muille vinkata mistä jotain jonkun toisen etsimää kirjaa sattuisi löytymään tai mahdollisista kampanjoista tai alennusmyynneistä jos ei itseltä kyseistä kirjallisuutta löydy. Kokisin itsekin että tällaiselle ketjulle voisi olla tarve, mutta katsotaan mihin tämä tästä kehittyy.

5 tykkäystä

Totta tosiaan Helmet on todella kattava ja kannattaa myös ottaa Helmetin E- ja Äänikirja palvelu Libby käyttöön esim. puhelimeen. Olen käyttänyt sitä koronan aikana kun kirjastot ovat olleet vähän huonosti auki. Paljon hyviä kirjoja, myös sijoituskirjoja. Olin juuri viime viikolla näkevinäni, että sinne oli lisätty Aswath Damodarranin Narrative and Numbers.

8 tykkäystä

Vinkkinä, itse yllätyin Nextory-palvelun e- ja äänikirjavalikoimasta. Ainakin alkutaipaleella voisi sopia Saarion Pörssiraamattu, Sijoittajaksi 7 päivässä, Lynchin One up on Wall sateet, Earn to learn ja Beating the street ym.

30pv ilmainen kokeilu.

7 tykkäystä

Kiitoksia vinkeistä!

Saarion kirjoja olenkin koittanut etsiä ihan fyysisenä painoksena, mutta ne ovat varmastikin semmoisia jotka menisivät kuuntelemallakin. Pikaisella selauksella en tosin löytänyt Pörssiraamattua BookBeatista, mutta kyllähän tuon kokeilujakson aikana kuuntelisi.

2 tykkäystä

Yhtenä vinkkinä myös PK seudulla asuville Aalto-yliopiston kirjasto, sinne saa myös kuka tahansa tehtyä kirjastokortin (tai muu oman paikkakunnan tiedekirjasto). Tieteellisempää tavaraa toki, mutta löytyy myös klassikoita alkaen Intelligent investorista jne.

Edit. Kiitokset tuosta Helmetin Libby-kannasta, @Tyhjatasku oli uusi tuttavuus.

5 tykkäystä

Alma Talentista löytyy pörssiraamattu äänikirjanakin, Näkyy olevan 14pv ilmainen kokeilujaksokin.

2 tykkäystä

Aivan, kiitos vinkistä! Minäpä laitan kokeiluun ja kuunteluun.

Laitetaampa tämä ketju kokeiluun!

Etsinnässä olisi Bhimani ym. Management and Cost Accounting -kirja, mieluiten 6. tai 7. versio. Jos joltakulta sattuu löytymään se nurkista pyörimästä, olisin valmis ostamaan sen pois.

Hakusessa ”Rikas isä köyhä isä” suomeksi.

3 tykkäystä

Mulla olisi Tampereella tarjolla 50 vaarallisinta yhtiötä-kirja jos joku haluaa ostaa tai vaihtaa toiseen tämän aiheen kirjaan.

Tarjolla olisi myytäväksi alla olevat kirjat. Kaikki englanniksi.

Common stocks and uncommon profits - Philip Fisher

Principles - Ray Dalio

Richer, Wiser, happier - William Green

Outsiders - William Thorndike

Psychology of money - Morgan Housel

Rich dad poor dad - Robert Kiyosaki

Secrets for profiting in Bull and Bear markets - Stan Weinstein

4 tykkäystä

Ostaisin “Rikas isä köyhä isä” suomeksi, jos joltain vain löytyisi.