Siltronic AG-ketju

https://www.cnbc.com/2019/08/06/smic-chinas-biggest-chipmaker-is-still-years-behind-its-rivals.html

2 tykkäystä

Ei mikään järisyttävän suuri, mutta investoinnit on kyllä kovaa luokkaa… P/E 75, mutta ei taida olla kauheasti suuntaa antava, kun voitto on mini ja investoinnit jätti.

Jos Kiina satsaa ja saavat sieltä paljon kauppaa, niin ei välttämättä muuta tarvitse pahemmin.

Kauhee nousu yhtäkkiä… Onko se tuo arvio 200 milj. 2020 5g puhelimille ja 450 milj. Kpl 2021

Ei sen kummempaa kuin että nousi muiden mukana, kun SPX otti spurtin ylös (semiconien mukana).
Volatiliteetti kasvaa…

4 tykkäystä

Aikamoinen osake tää siltronic. Ostettu takas 65 eurossa myydyt n. 57,5 hinnalla keskimäärin.

Mahtaako kukaan muu olla vielä tässä siltronic junassa kyydissä. Kohta olisin taas omillani. Potentiaali ylös hyvässä suhdanteessa ilman poliittista riskejä jo nähtiin kun korkein kurssi oli 162

1 tykkäys

Ollaan pomppuisessa kyydissä ja ei näitä uskalla ulkonakaan käyttää kun heiluu kuin se hullun ***

1 tykkäys

Minä oon uskaltanut nyt 4 kertaa onnistuneesti. Hullu osake kyllä. Kiva kuulla, että joku muukin vielä tätä jaksaa.

Kyydissä ollaan vielä. Pomppuista on kyyti ollut kieltämättä.

Minä päätin jossain vaiheessa että 25% siltronic omistuksesta on spekuloitavissa, eli 75% on pysynyt kuitenkin kiinni.
Muuten olisikin jo hulppeasti plussalla… Mutta voi se mennä toisinkin päin

No niin plussalla ollaan taas jo ihan mukava sun a, tosin % mielessä vielä kohtuu pieni. Aika hiljaiseksi meni siltronic ketju, kun kurssi tippui 150 paikkeilta 50 euroon… Vuosi sitten jos joku olisi antanut mulle 610 kpl siltronic osaketta ostaa keskihinnalla 64, niin sehän olisi ollut minulle mieleen.
Toivotaan, että ollaan kestävämmällä pohjalla kohta ja että osinko vähintään pidetään 5 eur /osake! Siitähän tulisi jo ihan mukavaa kassavirtaa.

Vinkkinä, että massiiviset investoinnit saadaan maaliin nyt ja 2020 Capex huomattavasti maltillisempi!
Assetteja n.+ 800 milj? 5 eur osinko maksaa 150 milj. Ei velkaa.

1 tykkäys

Jatkan vielä yksinpuhelua. Ajureita on ihan hyvin, kunhan pahimmat poliittiset kuohunnat hellittää, investoinnit tulossa maaliin ja kassavirrat vuolastuu. Piikiekkovalmistajia vain vähän ja alalle tuskin uusia tulijoita on, kun se on niin älyttömän kallista ja hankalaa tehdä hyviä piikiekkoja!

Mietin silloin tällöin, että kun ja jos palataan esin tuonne 12-13 eur eps, niin tuskinpa ollaan enää näissä hinnoissa. Mulle se tekis kivan n. 50-60k eur arvonnousun ja toivottavasti vuolasta osinkoa? En nyt kuitenkaan ole ihan äsken lisännyt, viimeiset 57 paikkeilla. Osuin myös 50 eur hintaan, mutta harmillisesti pidätteli itseäni…

1 tykkäys

Heikkous jatkuu chippiemarkkinalla. Micronilta Q4 ulos:

Micron (NASDAQ:MU) -5.7% reports Q4 beats with revenue down 42% Y/Y. Peer Western Digital (NASDAQ:WDC) -2.3% also dropping after the report.

Q4 operating cash flow was $2.23B, down from $2.71B in Q3 and $5.16B in last year’s quarter.

Q1 guidance sees upside revenue of $4.8-5.2B (consensus: $4.78B) and in-line EPS of $0.39-0.53 (consensus: $0.49). The company expects gross margin of 25-28% and capex of $7-8B for FY20.

Huawei impact: Sales to Huawei declined sequentially and were “down meaningfully” from what MU predicted before the U.S. ban. The company has applied for waivers with the government. If those aren’t granted, the sales will worsen in subsequent quarters.

DRAM outlook: CY19 bit supply growth slightly below the industry demand of mid-teens growth. For CY20, bit supply close to market demand. For FY20, cost reductions to moderate to high-single-digit percentage compared to CY19.

NAND outlook: CY20 bit growth significantly below industry demand due to inventory supplies. Minimal cost reductions expected in FY20 with meaningful reductions expected in FY21.

Lisäys:

sektoria painanee Huawein bannin jatkuminen siihen päälle:

" Bloomberg sources say the U.S. isn’t likely to extend a waiver allowing domestic companies to supply Huawei.

The Philadelphia Semiconductor Index is down 0.3% compared to the 0.1% for the tech sector (NYSEARCA:XLK).

Top semi movers include Huawei-exposed companies Qualcomm (QCOM -0.2%), Xilinx (XLNX -0.5%), Intel (INTC -0.5%), and Micron (MU -2.4%), which reports earnings after the bell"

1 tykkäys

Menin myymään about 1/4osan siltronic positiosta ja eikä kurssi heti pompannut ylös, mulle sopii sekin, harmittaa vaan kun en vähentänyt lomalla ollessa 74 euron paikkeilla vähän. Silloin olisinkin ollut jo osto puolella, ehkäpä joku muu teki niin kuin minä en tehnyt…

No näinhän tässä kävi, että ollaan noustu 7-8% juuri siitä kun möin osan… Noh… Ei kai siinä mitäön

Hankala kohde. On niin altis noille kauppasotatapahtumille. Jos niistä tulee negatiivinen lopputulos, niin pudotus alaspäin on nopea.

Joo on hankala, mutta olin kyllä tyytyväinen 65 euron keskihintaan, jonka olin saanut veivailluksi, siksi ei olisi ehkä ollut välttämätöntä myydä, jos tulee negatiivinen kauppasota keskustelu, niin ostamma takaisin sitten, tai jos pysyvämmin aletaan nousta, ehkä myös ostan takas. 3/4 osa positiosta on säilytetty, niin kyllä se nousu silläkin kelpaa… Kiva nähdä miten tuo tulos tuossa kehittyy, jos marginaaleja ei suuresti ole jouduttu laskemaan, niin oletan, että alan keskittynyt tuotanto auttaa valmistajia olemaan kilpailematta itseään henkihieveriin… jolloin tehtäisiin ihan kohtuullista tulosta. 2020 alkaa kassavirrat sitten olemaan oikein vuolaat, jos markkina yhtään kestää ja oletan, että tullaan kuitenkin pitämään tuo 5 euron osinko, kun tulos siihen pitöisi riittää ja ensi vuonna tosiaan ei massiivisia investointeja tule.

Jossain vaiheessa saattaa sitten olla tilanne taas käsillä, että poliittisia haiitoja ei niinkään olisi ja saataisiin hommat rullaamaan ja ajurit ennallaan, niin sitten saatettaisiin kolkutella taas 130+ euroa / osake tasoja. tässä voi tietysti aikaa välissä mennä, mutta jos sinä aikana saa sen 5 eur osingon, niin 65,00 € keskihinta on siihen nähden varsin kohtuullinen… 7,7 % osinko olisi se. jos tuota samaa saa vaikka Sammosta, joka maksaa koko tuloksen ulos ja ennen investointi vaihetta parhaana vuonna tehtiin 12,5 euroa tulosta, niin vaikka siihen ei ihan päästäisikään, niin kuitenkin hyvässä tilanteessa nousuvaraa kyllä mielestäni olisi.

Samalla Siltronic on taloudellisesti erinomaisessa kunnossa!

1 tykkäys

Ehdottomasti houkutteleva kohde. Sentimentti on vaan niin häilyvä, etten ole itse ostanut. Tämä on kuitenkin vielä viikkotasolla laskevassa trendissä, jos ei tuota 49.14 piikkiä ota huomioon.

1 tykkäys

kaduttaa varmaan ikuisesti kun ostin vaan 80 kpl hintaan 50 eur… siinä ois pitäny kunnolla panostaa.

1 tykkäys