Smart Eye - King of automotive’s Interior Sensing AI?

Kaiken lisäksi Smart johtaa myös SOP mitattuna, eikö toki julkistetut BMW mallit (neljä eri mallia?) ole olleet jo jonkin aikaa tuotannossa :sweat_smile:

5 tykkäystä

2017, juttua BMW FAAR (UKL) ja CLAR-alustoista. Oliskohan tässä dual sourcing, eli FAAR menee Seeingille ja CLAR Smartille?

UKL on lower class alusta.

Jatkossa on syytä seurata jakaantuuko Smartin ja Seeingin välillä mallijulkaisut näiden alustojen mukaan.

16 tykkäystä

Keskustelu käy kuumana! Kumpi voittaakaan?

Ps. Täällä hyvä paikka pöyhiä informaatiota Seeingistä Seeing Machines Limited Share Chat - Chat About SEE Shares - SEE

8 tykkäystä

Silmäilin läpi tuon SEE-ketjun joulukuun osalta. Ainakin muutamaa seuraajaa tuntuu turhauttavan ja epäilyttävän se, että Smart Eye ja pienemmässä määrin Eyesight ovat viime aikoina voittaneet DW:itä siinä missä SEE on ollut kovin hiljainen niistä. Löytyi sieltä toki härkämäisempiäkin näkemyksiä SEE:n suhteen. Joka tapauksessa rohkaisevaa Smart-omistajan näkökulmasta, että kilpailevan firman seuraajien keskuudessa ilmenee selvää turhautumista Smartin valta-asemaan Design Winneissä.

25 tykkäystä

Ja myös sellainen huomio tuolta foorumilta jonka myös Smartin tj teki; Seeing tuntuu olevan vähän joka paikassa. Pystytäänkö mihinkäön keskittymään täysillä. Smartilla tuntuisi ainakin oleva selkeä suunta johon resurssit allokoidaan.

5 tykkäystä

Samalta foorumilta tämä osui silmään: ”Download Telegram App and search for “Seeing Machines Share chat” to join. … And on that group ex CEO KK has stated that Supercruise latest version is SEYE not SEE and they have won a substantial contract. Never in my trading days have I seen an ex CEO give out company sensitive information in such a manner. Once again, I question whether to continue holding or not. I am uncomfortable with the company allowing such an ex-employee current information that he divulges in a public group”

Tuon telegramin-ketjunkin voisi käydä lukaisemassa, mutta hurjaa jos SEE menettää osan GM:stä…

31 tykkäystä

Luin telegramista viimeisen kuukauden viestit. Ei maksa vaivaa ko. keskustelua seurata.

Lähinnä puhuvat osakekurssista, colinin postauksista ja arvuuttelevat mitä see:n sometilien motivaatiopostaukset vihjaavat :slight_smile:

Luultavasti tuo ex-tj ”kommentti” on joku trollaus…

9 tykkäystä

Itsekin kävin penkomassa tuon viestiryhmän haun kanssa, ei erityisen informatiivinen SEElieversien pöhinäketju. Ex-TJ:n viestiä ei löytynyt.

Erän käyttäjä kiitteli miten tuo ryhmä on vähemmän toksinen kuin jokin aiempi paikka. Kyllä tämä selkeästi ainakin tunteita herättää :smile:

1 tykkäys

Onko smart tietäjillä näkemystä tästä yhtiöstä? Onko jalansijaa näille samoille markkinoille?

Jonkin sortin hypetyksen kohteena ollut viimeviikkoina erilaisten huhujen vuoksi. Tikkeri: FRSX

https://www.foresightauto.com/

Ei mielestäni jalansijaa DMS:n koska näyttää olevan auton ulkopuolelle tarkoitettu ”tutka” eli eri asiasta kyse.

5 tykkäystä

Voidaan sitä kameran avulla myös helpottaa asioita ajajan kannalta, eli kohti avustettua itsenäistä ajamista kameroiden avulla :blush:
Kuski ei vaikuta ainakaan kovin tyytymättömältä.

1 tykkäys

Breaking news! Smartin laatu sutta ja sekundaa?

Tuolla Telegrammissakin pitävät Smartin laatua huonona. :face_with_raised_eyebrow:

Fake news. Haha.
Nopealla lukemisella haukuttiin bemarin ulkokameroihin perustuvaa “semiautonumous” ajojärjestelmää, mutta sisäkameran toiminnasta ei ollut mitään pahaa sanottavaa. Mutta toki se on smartin vika jos auto muuten on arvostelijan mielestä huono :grin:

E: “The system also regularly shut itself down, even in the stop-and-go conditions for which it’s supposed to be programmed”

Tuossa oikeastaan ainoa kohta, joka voisi liittyä sisäkameran toimintaan osana järjestelmää. Vaikea tosin sanoa, koska kyllähän sen pitääkin mennä pois päältä, jos kuljettaja ei kiinnitä tarpeeksi huomiota liikenteeseen, sehän siinä on ajatuskin.

11 tykkäystä

Siis eihän tuossa jutussa ollut mitään sisäkamerasta kertovaa? Pelkästään tuosta ruuhka-ajon toiminnasta kertoi, että se ei ole sulavaa. Ja nimenomaan mainitsi ettei hän uskaltanut kokeilla, että mitä tapahtuu jos hän on huomioimatta pyynnöt koskea rattiin. Tuohan on se Smartin tehtävä, jos kuski nukkuu niin pysäytetään auto, eikö? Ei se mikään hemmetin ruuhka-avustin ole

7 tykkäystä

Colin heittää jerryä. Seeing on paras mutta Smartti hyvänä kakkosena.

Saattaahaan noissa jotain perääkin olla. Ainahan niistä muutoksista on ensimmäisiä viitteitä… Voishan se toimia myös hedgenä laittaa vähän Seeingiä. Näyttänyt keulivan 20% viikon aikana. Liekkö nämä uutiset boostannut, en tiedä yhtään.

1 tykkäys

Juttu on kirjoitettu elokuussa 2019? Hmm

11 tykkäystä

Pakko kysyä että mikä kaveri tämä Troy (@t__royw), jonka twiittejä tänne linkkaillaan? Tyypillä on kokonaiset 4 seuraajaa ja niistäki 2 jotaki feikkitilejä, ei varmaan mikään kovin vakavasti otettava taho arvioimaan Smarttia?

32 tykkäystä

Nojuu, ehkä vähän turhaa herran twiittejä tänne retostella. Ei liene Seeing-puolen Alhanko tai Aston kuitenkaan.

Luin tuota Seeing-sijoittajien telegramia parin kk ajalta, ja vahvisti entisestään halua olla mukana Smart-junassa. Lähinnä Colinin juttujen hypettämistä ja SE:n design winnien väheksyntää.

3 tykkäystä

Hmm. ”Limitations of a hardware agnostic solution…”

kuva

Saan kohta slaagin…

En ihmettele miksi kilin-Colinin valittu näkökulma on tuo jos Seeing ei ole aikaisemmin pystynyt tarjoamaan HW-riippumatonta softaa. Juuri tuon takiahan sekä Smartin että Redin arvioiden mukaan Smart menestyy… OEM ei halua mitään yhden hardwaren skeidaa vaan vapaata muokattavuutta tier-1:n tarjoamista vaihtoehdoista…

Wtf

Kaiken perehtymisen pohjalta Colinin tekstistä on vaikea löytää mitään muuta logiikkaa, kuin että kyseessä on maksettu näkökulma. Jos kuka tahansa keksii logiikan Colinin näkökulmaan niin kuulen sen enemmän kuin mielelläni. Olen myös aina valmis vaihtamaan mielipidettäni jos esitetään riittävän vankat perusteet vastapuolen näkökulmalle.

27 tykkäystä