Smart Eye - King of automotive’s Interior Sensing AI?

Hankala päätellä noista teksteistä, yritin kaivella tuota “jong e” käyttöliittymää, mutta aika vähälle tiedolle jäin.
Jos nvidian ja smartin yhteistyöstä voi jotain ajatella niin tämä on tietysti hyvä juttu:

Btw. On muuten makean näköinen auto, tulee mieleen vanha kunnon lancia delta…

5 tykkäystä

Mihin kellonaikaan tuo SEYE:n Q4 tulee huomenna?

7 tykkäystä

Todennäköisesti klo 9.30

11 tykkäystä

Millaista tulosta,näkymiä tai kasvua odotetaan foorumin tahi analyytikoiden toimesta? Jotenkin vaikea löytää se punainen lanka satunnaisella foorumin lukemisella kun tietoa ja päivityksiä on näinkin paljon…

Edit: aloituspostauksesta löytyikin mukavasti tietoa, mutta olisi kuitenkin mielenkiintoinen kuulla asiaa tarkemmin tutkineiden näkemyksiä…

Huomiselta odotetaan tiivistetysti hyvin neutraalia raporttia. Pääasia ettei nähdä mitään negatiivisia yllätyksiä, koska katse on jo pidemmällä 2021, jolloin nähdään toivottavasti kasvavissa määrin uusia DW:jä. Tuloksia odotetaan ulosmitattavaksi vasta lähivuosina.

6 tykkäystä

Hakevat ilmeisesti useita managereita, koska paljon tiimejä työstämässä optimointeja eri asiakkaille. Kannattaa lukaista ilmoitus. Siinä mm. avataan hieman organisoitumista asiakkaisiin päin. Ihan hyvä kuva tuosta välittyy.

Poimintoja: monikkomuoto

Algoritmi:

26 tykkäystä

Ei sinänsä täysin uutta tietoa tuo työpaikkailmoitus, mutta sitäkin loistavampi indikaatio kuinka ohjelmistomarkkinassa laadunvarmistus hoidetaan.

Käytännössä järkevin keino on fokusoida ja allokoida tarpeeksi resursseja (kokonaisia tiimejä) tärkeisiin projekteihin tärkeitä asiakkuuksia ajatellen.

Itselleni ainakin tärkeä signaali nähdä, että sisäiset prosessit ovat kunnossa. :smiling_face_with_three_hearts:

10 tykkäystä

Joku tuossa aiemmin kyseli, että mitä odotetaan huomiselta ja vastauksiakin jo tuli (mennyt ei merkitse vaan tuleva). Tästä ajatuksena pyörittelin hieman lukuja ja käppyröitä, siitä miten design winnit pitäisi näkyä alkuperäisten ilmoitusten mukaan liikevaihdossa nyt ja tulevina vuosina (pikakelauksella loppuun: Smart on alkuperäisestä aikataulusta myöhässä, mutta tämähän on ollut jo hyvin tiedossa eikä tätä graafia sinänsä tarvitse asiaa todistamaan).

Smart on siis ilmoittanut jokaiselle design winnille oletetun tuotannon aloituksen ajankohdan ja 17 ensimmäistä dw:tä lukuunottamatta myös oletetun arvon. Tosin 17 ensimmäisen yhteisarvo on tiedossa (375 MSEK).

Seuraavat huomiot ennen itse asiaa.

  • Osa malleista on myöhässä alkuperäisestä aikataulusta, mutta en ole näitä oikaissut (vaikea sanoa mitkä ja kuinka paljon).

  • Mukana siis vain ilmoitettujen voittojen arvo, ei mahdollista lisäpotentiaalia tai asiakkaiden mahdollisesti maksamia NRE hyvityksiä (jotka osa Automotive liikevaihtoa Smartin raporteissa)

  • Jaksotin dw:n arvon 7, 8 tai 9 vuodelle riippuen dw määrästä (jos useampi dw, niin kaikilla tuotannon aloitus tuskin ensimmäisenä vuotena)

Lähtödata

Alakulman maalattu osuus vielä graafina. Redeyen liikevaihdon ennuste sisältää siis kaiken, ei pelkästään automotivea tai niiden design winnejä. Ja Smartin Automotive turnover sisältää myös siis mahdolliset NRE hyvitykset.

image

Johtopäätös: Smart (tai Smartin useat asiakkaat) on alkuperäisestä aikataulusta myöhässä, mutta tämähän on ollut jo hyvin tiedossa eikä tätä graafia sinänsä tarvitse asiaa todistamaan. Mutta jos yhtiöön luottaa, niin luvut lähtevät varsin pian rivakkaan nousuun.

46 tykkäystä

Onks noihin myöhästymisiin saatu firmalta mitään kommenttia?

Oma veikkaus on et dms -tekniikkaa ei ole haluttu laittaa, kun se on aiemmin ollut vain yksi menoerä lisää. Autofirmat on kuitenkin listattuja börsäfirmoja, joita ei kiinnosta ihmisten turvallisuus, vaan omistajien tuottojen kasvu. Karua, mutta näin se on.

Plus tietty korona yksi syy

Nyt toki tulee onneksi pakolliseksi. Onneksi.

2 tykkäystä

No korona on se helppo vastaus, mutta koskee vain viime vuotta. En osaa sanoa, mitä on tapahtunut 2018-2019, kun liikevaihtoa ei ole kertynyt oletetusti.

Mutta arvauksia:Teknologia myöhässä? Mallit myöhässä? DMS optioiden määrä on arvioitu liian optimistisesti (jos se ei olisi siis vakiona)?

Käsittääkseni Smart ei ole kuitenkaan koskaan korjannut tuota dw arvon kokonaispottia alaspäin. Tämä antaisi olettaa, että mallit/volyymit sieltä lopulta tulevat.

E: muistaakseni @Aston_Livingstone on joskus, jos ei nyt antanut faktaa, niin ainakin mutuillut aiheesta

1 tykkäys

Huomasin tuosta Tiger Woodsin kolarijutusta että Genesis (ex Hyundai) GV80:ssa on kuljettajan väsymystilaa tarkkaileva kamera. Auto on vuosimallia 2021. Kenen tuo kamera on, Smart eye vai Seeing vai joku muu? Kyllä näitä siis on jo tuotannossa.

Smartilla on joku näistä KIA/hyundai/genesis (14mallia)

Muistelisin, että jotain kautta oli tullut ilmi, että smart eye. En mene satavarmaksi sanomaan kuitenkaan.

ps. Suositellaan käytettäväksi foorumin hyvää ja helppoa hakutoimintoa.

3 tykkäystä

Smart on ilmoittanut kahteen kertaan eteläkorealaisen autonvalmistajan voitoista. Ensimmäiset 14 dw sop 2020, seuraavat 2dw sop “late 2021”.

Periaatteessa mahdollista, että koronan takia ei ole vielä edes yhtään mallia ulkona (täyttä arvailua).

1 tykkäys

Katsotaan tiedot mielummin tuosta Astonin setistä alempaa, niin Redin pojat saa kunnian alkuperäisestä lähteestä.

6 tykkäystä

Tässä nuo Redin ennusteet. Mutta tosiaan 2020 luvut on ihan sivuosassa. Taitavat tuossa marketscreenerissä olla myös redin ennusteista luvut, koska on ainut analyytikko joka seuraa

image

14 tykkäystä

Comments from the CEO

The fourth quarter was for Smart Eye one where the pieces of the puzzle are starting coming into place. After three quarters with the pandemic in focus we could step by step return to our main task: building the world’s best technology for saving lives and improve the user experience inside cars. We saw during the quarter increasing volumes on series production of cars with Smart Eyes software, entirely according to plan. Another one of our OEMs have started production so that two of our thirteen customer are up and running. Soon more of them will start series production. Furthermore we managed to win a new OEM in January 2021, this time one of China’s biggest car manufacturers, which have further cemented our already strong foothold in China.

In the beginning of the quarter we secured a financing round. We have lowered our costs compared to a year ago. We have ample cash reserves. We have created the manouvering space that we need. It’s important for our customers, the largest car OEMs in the world, that we are succesful. They need to know that their suppliers are stable over time. This is resulting in strategic advantatges for us. Which in makes us attractive for partner discussions. Never before have we had so many great discussions around cooperation inside the DMS ecosystem regarding sensors, optics, AI-platforms, processors, software and more. There are a lot of exciting innovations knocking on the door to get to the market. Count on that tomorrow’s cars are even smarter than today. Thanks to Smart Eyes sucesses in DMS we have an advantage in terms of developing the next generation of technology, which we now use.

Automotive Solutions
The work is ongoing recruiting necessary staff for all the projects we have won and will deliver in a few years time. At the same time we see large procurements towering on all major markets. Our focus is to do as well as we can on all these possibilities.

Aftermarket - AIS
At last, we have come to the point that we see the end of the hardware development phase, that were delayed due to Corona. The plan is to launch the new product during the first quarter this year. Stay tuned!

Research Instruments
It is a sign of strength that we have managed to hold the fort during a raging pandemic. In spite of the fact that many laboratories have postponed their investments Research Instruments manages to deliver the same sales level as the year before but with lower costs. We have seen that many labs have started to buy equipment again by the end of last year, a trend that seems to continue into this year. There are all reasons to be optimistic for the business unit this year

Final remark
We are looking forward to a very exciting 2021. There are many large procurements in play and we are working full speed to win as many as possible. We have many exciting partner discussions where we explore the possibilities of synergies and fruitful cooperations. But above all we have many lives to save with our world leading technology.

124 tykkäystä

Kun Aston ymmärrät nämä asiat paremmin, niin voitko tiivistää - hyviä, neutraaleja vai huonoja näkemyksiä?

4 tykkäystä

Näyttää todella hyvältä, koska projekteja on toteutuksessa ja on tulossa lähiaikoina kuten pitääkin design winnien kommunikoinnissa kerrotun aikataulun mukaan.

Timppa ja Arimatti:

97 tykkäystä