Voin varmuudella sanoa, et smartin taulukossa ei ole kaikki tier1 oikein. Siten mielestäni koko taulukon luotettavuus on kyseenalainen, vaikka voi siellä olla asioita oikeinkin.
Totta että esim F-150 on todella isovolyyminen winni, mutta ei tietääkseni DMS ole siinäkään vakiovaruste (?).
Ford said Wednesday that BlueCruise software, activated through an over-the-air-update, will cost $600 for a three-year subscription, on top of the price of the hardware that varies by vehicle.
In addition to the $600 subscription, vehicles must have a driver-facing camera to use the system. The necessary hardware is standard on the F-150 Limited. F-150 Lariat, King Ranch and Platinum models need the $995 Ford Co-Pilot 360 Active 2.0 package for a total $1,595 including the subscription charge. Owners of lower trims cannot use BlueCruise.
https://www.autonews.com/mobility-report/fords-bluecruise-hands-free-system-cost-600-3-years
En minä itse näe tässä toistaiseksi kauheaa eroa smartin ja seeingin välillä. Smart ei ole ainakaan winnien mielessä mennyt yhtään Seeingiä huonommin viimeisen parin vuoden aikana. Korona iski kaikkiin samalla tavalla kuten tuossa sähköpostissa todettiin jne.
Sama asia todettiin sitä EU-raporttia myöten: OEM sisäiset haasteet ja korona vaikuttavat aikatauluun, ei niinkään Tier1/2 toimijat. Eli ei tämä ole seeingistä tai smartista itsestään johtuvaa.
Seeingillä automallit tulevat ulos 2023 mennessä, mutta yhtiö ei ole pitkään aikaan kertonut sen jälkeisestä pipelinesta?
Smartti ainakin itse on sanonut automalleja tulevan lisää ”alkaen 2021 mutta erityisesti 2022 sekä jonkun verran 2023”. Tätähän tässä tietysti odotetaan ensi kesän winnien ohella… mun mielestä eri toimijoiden kommentit ovat niin positiivisia RfQ osalta, että on mielestäni sama istuuko smartin vai seeingin kyydissä. Nämä ovat pääpelurit ja samaa mieltä tästä ovat firmat itse kuin heidän pienemmät kilpailijansakin…
Itse valitsin Smartin tietyistä syistä jotka eivät näy suoraan osavuosikatsauksissa jne 
Lisäys: ensi vuonna nähdään volvoja, nissaneita, ehkä hyundaita jne. jossa Smartin softa on vakio. Tästä olen suht vakuuttunut. Tuskin Smartille tekee huonoa jos ensi vuonna pääsee kertomaan Volvo EV:stä kahdella kameralla toteutettuna.