Viralan ja Purmon merger kyllä ihan mielenkiintoinen seurattava. Toistaiseksi itse sivusta seuraillen, mutta näköjään liikkeet on ihan vanhaan ameriikan malliin.
Jatkossa jos Nordnetin kautta jos meinaa kauppaa käydä SPACeilla, niin pitää jatkossa osoittaa tietämystä asian osalta. Saattaa tulla muillekin välittäjille jatkossa.
Meni muuten testit kerralla läpi
CTAC / KORE Wireless oli näköjään jonkin maininnan saanut keväällä. Sen jälkeen ollut hiljaiseloa - kuten monen muunkin kohdalla. Omaan makuun osuva tapaus, voitollinen, vakaa ja kasvava IoT toimija.
Investor Prese:
Merger päivä 16.9. - minimipääomat tulossa ainakin lainoituksen kautta, joten läpimeno käytännössä varmaa.
Jos joku on seurannut, niin OPAD (ex SPNV), TMC (SOAC) ja Ironnet IRNT ainakin ottaneet isoja liikkeitä ylös-alas johtuen isoista redemption -osuuksista, yli 90%. Tällöin free float on nopeasti pienempi kuin shorttien määrä ja kurssiliikkeet sen mukaisia. Itsellä tuossa oli Offerpad ja sain sieltä kohtuu hyvät tuotot lyhyellä aikavälillä. Pieni positio vielä jäljellä odottamassa liikkeitä tai PIPEn vapautumista.
CTAC / Kore Wireless on potentiaalinen tuohon samaan liikkeeseen, jos lunastusosuudet on suuret. Ajattelin itse lähteä katsomaan uutta täkyä nopeaan svingiin. Mutta tässä siis myös fundaa takana, ehkä hieman kireällä arvotuksella 10$ NAV hinnoilla, mutta jos sopivasti putoaa 7-8$ alkuisiin, niin omaan salkkuun löytää kyllä pidempäänkin pitoon.
Edit: Ja ei tietenkään suositus suuntaan ja toiseen. Short squeezet on ison riskin tapauksia ja varsinkin liian myöhään mukaan lähteneelle jää helposti turska käteen.
Edit2: here we go again - ex-SOAC eli TMC lähtee liikkeelle. Itse en tähän koske, funda taustalla aivan liian heikko.