Suomen Hoivatilat sijoituskohteena

Juuri kun olin ajatellut ostavani tätä osaketta, niin uutinen pärähti, noh onnea omistajille :slight_smile:

1 tykkäys

Veronmaksajien rahat lypsetään tulevina vuosina Belgiaan. Siitä hyvästä voittoa 600€. Jippii. Kuoharit kylmään.

7 tykkäystä

Huom vain 20 % hyväksynyt… Tämä on sen verran kansanomisteinen osake et mielenkiintoista nähdä, saavatko 90 %:ia rikki.

7 tykkäystä

Toivottavasti ei hyväksytä. Itse ainakin jätän salkkuun mahdollisimman pitkäksi aikaa. Kun yhtiö heittelee vuosittain 30% kasvulukuja niin 16% preemio ei paljoa lämmitä

5 tykkäystä

Mielelläni näkisin itsekin omistuksen pysyvän Suomessa. Olisikohan Solidiumilla, Sitralla yms. kiinnostusta kilpailevaan ostotarjoukseen kansallisesta näkökulmasta? Jos jollain osakkeen omistajalla löytyy hyvää argumentointitaitoa, niin ei olisi pahitteeksi laittaa sähköpostia esimerkiksi edellä mainituille tahoille.

10 tykkäystä

Toki osake on noussut aiemmin melko paljon ja +80 % preemio NAViin :wink: Tätä harvemmin näkee kiinteistöpuolella.

5 tykkäystä

Gallup: Mikä on mielestäsi oikea tapa arvottaa Hoivatilojen ostotarjouksen preemion määrää?

  • Edeltävä päätöskurssi
  • 3kk historiallinen keskikurssi
  • 6kk historiallinen keskikurssi
  • EPRA NAV

0 voters

Miten on jos nyt ostaa hoivatiloja, niin eikö tuon kaupan toteutuessa saisi ihan hyvin voittoa? Joku joka tuosta ostotarjouksesta paremmin ymmärtää voisi kommentoida, että kannattasko nyt ostaa pörssin auetessa?

Ensin nokialta huonoja uutisia ja sitten vielä tämä :-1:t2: Tätä olis ollut mukava omistaa pitkään.

Jos saat jostain ostettua sillä hintaa, mihin perjantaina jäi, niin kyllä. Mikäli markkinat uskovat ostotarjouksen läpimenoon, niin hinta tulee aukeamaan aamulla ostotarjoushintaan. Mitä enemmän hinta jää tästä, niin sen vähemmän markkinat uskovat tarjouksen läpimenoon. Veikkaan, että tulee aukeamaan aika lähelle tuota 14,75 €:tä.

1 tykkäys

Näitä defensiivisiä kasvajia kun ei helsingissä ole liiaksi, niin alkaa taas korostua tarve saada inderes-tason analyysiä muista pohjoismaista… ei vaan varmasti ole helppoa toteuttaa käytännössä :S

2 tykkäystä

Ei vaikuta kovin herkulliselta preemiosta, tietysti vanhoille helppo tapa päästä ottamaan rahat kerralla pois…

1 tykkäys

7,98 tasosta mukana vaihtelevasti, tällä hetkellä 8000 eur vaan kiinni

Itselläkin oli tarkoitus pitää tämä siihen asti, että itse olen kyseisissä tiloissa :frowning: nyt harmittaa

5 tykkäystä

Anteeksi kun kyselen nyt vähän ehkä tyhmiä, mutta eihän osakkeiden myymisestä vs. ostotarjouksen hyväksymisestä (-> jonkinlaatuinen lunastusmenettely) ole mitään erilaisia verotuksellisia seuraamuksia toisiinsa verrattuna? Itse vaan pohdin sellaista skenaariota, että jos kurssi nousee nopeasti ostotarjouksen mukaiseen hintaan, niin hyvä tapa minimoida riskiä, ettei ostotarjous mene läpi ja kurssi laskee, olisi myydä osakkeet. Mutta onko tällaisessa menettelyssä joku koira haudattuna, itse en ole koskaan tällaista tilannetta kohdannut omien omistusteni kanssa?

2 tykkäystä

Voi myös nousta yli 14.75€ jos markkinat uskovat kilpailevaan ostotarjoukseen. :slightly_smiling_face:

6 tykkäystä

Ei ole eroa veroseuraamuksissa.

4 tykkäystä

Oikeassa olet. Vaan tuo 80% napataan kiinni reilussa parissa vuodessa joista ensi vuoden sopimukset melkolailla jo tehtynä. Harmittaa päästää tämmönen kasvutarina pois :sweat_smile::sob:

Nonnero myy vaikka viiden pinnan preemiolla :roll_eyes:

Nyt voin kyllä jo harkita myyntiä

5 tykkäystä