Suomen Hoivatilat sijoituskohteena

En viitsi lähteä kommentoimaan tätä rakentamista ja siihen liittyviä juttuja, mutta sanompahan vaan, että luulisi rakentamisen hiotuvan kokoajan laadukkaammaksi kun vuodet vierivät eteenpäin, olen kuitenkin päinvastaista mieltä (tosin olen toiveikas viime aikaisen keskustelun johtavan yhtenäisempiin ja laadukkaampiin käytäntöihin), tämä ei siis nyt ole kohdistettu hoivatiloihin vaan yleisemmin.

Uskallan jopa arvata,että hoivatiloilla tämä puoli voisi olla hiukan keskimääräsitä paremmassa jamassa!

1 tykkäys

jos aletaan kunnolla sohimaan, niin pitää laittaa toinen ketju, siitä voisi kyllä tulla mielenkiintoista.
-olen myös osittain samaa mieltä kanssasi tuosta mitä sinä kommentoit.

1 tykkäys

Sanoisin, että hoivatilojen kannattaisi olla nyt hyvin tarkkana millaisia ratkaisuja tekevät noissa isommissa koulukohteissa, jos siellä on ylläpidot yms. heidän vastuullaan kuten elinkaarikohteissa.

Kyllä maailmaan keskustelua mahtuu. Ja onhan sisäilmaongelmien kokemisesta paljon vääntöä suuntaan ja toiseen. Ja tiedän, että niin on myös niiden ihmisten keskuudessa, jotka oletetuissa homekouluissa opiskelee ja työskentelee. Onko tutkimustulokset julkisia? Silloin ne voisi tänne linkittää? Muutoin olen kiinnostunut privana.

Sinänsä tämä on vain yksi pieni draiveri Hoivan tarinassa (kuten edellisessä viestissäni kirjoitinkin) eikä siten vaikuta isomman mun suhtautumiseen kyseiseen yhtiöön.

mehän voitaisiin saada hyvä privaatti ryhmä aikaiseksi! Jos jollakulla olisi vaikutusvaltainen asema vaikuttaa rakentamisen käytäntöihin mulla saattaisi olla muutamia ideoita :smiley:

Yritän etsiä viitteet tutkimuksiin ja voin lähettää ne. Pubmedin kautta varmaan saa ainakin tilattua jos ei ole julkisia.

2 tykkäystä

Juu… Nyt kun Masse-setä ja seurakunta ovat mukana Hoivatiloissa ja hoivabisneksessä, niin olisi varsin tuottoisaa, että kaikki Suomen vähäkään vanhat koulut, päiväkodit ja vanhainkodit laitettaisiin uusiksi. Jussi vaan töihin… Samalla ratkeaisi oikeat ja luullut sisätilaongelmat :slight_smile:

Masse-setä, FA, haistaa massen aina kun siihen on tilaisuus :heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign:

1 tykkäys

Tässä hyvä artikkeli, jossa käsitellään myös patofysiologiaa ja kattavasti tutkimuksia löytyy lähteistä. Ainakin 46-52 on tutkittu oletetulle patogeenille ja placebolle altistamista.

1 tykkäys

Onko jollain käsitystä miksi Hoivatilat ovat olleet viime päivät laskussa? Oliskohan oston paikka?

1 tykkäys

Myyjien välittäjä tietojen perusteella kansakielellä ns. bulleropaniikki? Osake myydään, koska “noussut liikaa” ja “ehkä laskee”.

5 tykkäystä

Käteistarjous kaikista osakkeista :scream:

14,75e/osake, riittääköhän preemio että menee läpi?

3 tykkäystä

Voi helvetin helvetti! Jotain tällaista olen pelännyt. Harmittaa.

3 tykkäystä

Hallitus suosittelee ja suurimmat omistajat meges:

" Yhteenveto Ostotarjouksesta

  • Tarjottava vastike on 14,75 euroa käteisenä jokaisesta Hoivatilojen osakkeesta, jonka osalta Ostotarjous on pätevästi hyväksytty (" Tarjousvastike ").
  • Tarjousvastike sisältää preemion, joka on noin:
    • 16,1 % verrattuna Hoivatilojen osakkeen päätöskurssiin Nasdaq Helsinki Oy:ssä (" Nasdaq Helsinki ") 1.11.2019 eli viimeisenä kaupankäyntipäivänä ennen Ostotarjouksen julkistamista;
    • 25,7 % verrattuna kaupankäyntimäärillä painotettuun Hoivatilojen osakkeen keskikurssiin Nasdaq Helsingissä Ostotarjouksen julkistamispäivää edeltävällä kolmen (3) kuukauden ajanjaksolla;
    • 33,2 % verrattuna kaupankäyntimäärillä painotettuun Hoivatilojen osakkeen keskikurssiin Nasdaq Helsingissä Ostotarjouksen julkistamispäivää edeltävällä kuuden (6) kuukauden ajanjaksolla; ja
    • 83,2 % verrattuna EPRA nettovarallisuuteen (NAV) perustuen 30.9.2019 päättyneeltä yhdeksän (9) kuukauden ajanjaksolta laadittuun Hoivatilojen tilintarkastamattomaan konserniliiketoimintakatsaukseen.
  • Hoivatilojen hallitus on yksimielisesti päättänyt suositella Hoivatilojen osakkeenomistajille Ostotarjouksen hyväksymistä.
  • Hoivatilojen merkittävät osakkeenomistajat 2Care Capital Ab, Timo Pekkarinen ja Kusinkapital Ab ovat sitoutuneet peruuttamattomasti hyväksymään Ostotarjouksen. Suuret osakkeenomistajat edustavat noin 19,7 % kaikista Hoivatilojen ulkona olevista osakkeista ja äänistä. Lisäksi Hoivatilojen toimiva johto on ilmaissut suhtautuvansa Ostotarjoukseen positiivisesti."
3 tykkäystä

Kun @Yu_Gong nosti tän salkkunsa isoimmaksi niin pitihän se arvata :wink: Aikamoinen kultasormi.

27 tykkäystä

Onnittelut kaikille Hoivatilojen omistajille! Itse en valitettavasti ollut tässä tarinassa mukana, mutta iloitsen teidän puolestanne! :slight_smile:

5 tykkäystä

Yu:n salkun voisi nostaa Inden sivuille toiseksi mallisalkuksi :slight_smile:

7 tykkäystä

Vähän tuntuu halvalla lähtevän. Keskiviikkona sitten superhyvä osari, niin harmittaa vielä vähän lisää. I alla fall, onneksi ostin tämän takaisin n. viikko sitten. Katsellaan…

5 tykkäystä

Minulla Hoivatiloja 24,7% salkusta, mutten heti koe oloani onniteltavaksi. Mielelläni olisin omistanut tätä jatkossakin ja pitkään.

9 tykkäystä

No voi höh. Hirveällä munkilla ylipainotin salkkuun alkuvuodesta, eli ajoitus on kyllä onnistunut ja on ylikompensoinut kaikki pieleen menneet sijoitukset. Vaikka ei voi valittaa, niin olisin kyllä mielelläni omistanut tätä vielä vaikka 10 vuotta.

5 tykkäystä

Olisin ollut halukas holdaamaan 2040-luvulle… noh olihan tämä vain ajan kysymys…

5 tykkäystä