Suomi Natossa

Huonosti hommaan soveltuva kone. Kyllä siellä ilmavoimilla on kuljetuskonetta joka soveltuu tämmöiseen tärkeiden papereiden ja ukkojen kuskaamiseen paremmin. Mutta joo, tämä on kuitenkin Turkin hommia, eiköhän ne osaa paperit toimittaa perille.

1 tykkäys

Ei taida onnistua ellei sitten yhden miehen delegaatio Turkista otettaisi kaksipaikkaisen Hornet F-18D kyytiin asiakirjoineen. Eihän noita liittymis asiakirjoja voi toimittaa suomalaisin voimin vaan turkkilaisten pitää tuo tehdä aivan itse, tosin ehdottamani kyyti voisi ajaa asian mutta todellisuudessa ei varmaankaan, eihän tässä nyt jäniksen selässä olla kun on kyse enää päivistä.

Suomalaiset Hornetit voisi valvoa ettei Turkin papereita kuljettava kone päätä tehdä jotain tyhmää eli esim kääntyä takaisin :saluting_face::sweat_smile:

2 tykkäystä

Minä en usko että mitään sota lentokonetta käytetään sen kuljettamiseen. Se vasta herättäisi reaktiota USA:ssa jos tulisi Turkki sotalentokone, mutta ei ehkä sellainen reaktio mitä toivotaan.

Minä pysyn minun optimistinen toiveissa vielä että Suomi ehkä jäsen jo tiistai iltana. Jos ne lähettää sen siviili kuljetuksen esim. maanantaina. En nyt itke jos se menee keskiviikkoon. Sitten voidaan puhua hidastelusta jos Suomi ei ole NATO jäsen ennen Pääsiäistä.

1 tykkäys

En usko että vielä alkuviikosta ollaan jäseniä. Ennen maanataita paperi nyt ei ainakaan liiku, mutta turkin pitää itse kuljettaa paperi mihin nyt jonkun verran aikaa uppoaa. Sitten suomelle lähetetään liittymis kutsu missä menee taas jonkun verran aikaa, sitten suomen pitää se allekirjoittaa ja viedä itse holviin. Loppu viikkoon taitaa mennä jos hyvin käy. Jopa ens vko puolelle mahdollisesti. Mutta eipä tässä nyt enää kiire ole. Maali on jo näkyvissä

1 tykkäys

Käsittääkseni usein käytetään kopioita. Alkuperäinen toimitetaan sitten kun ehditään. Näin toimittiin esim Suomen jäsenyyshakemuksen kanssa.

Ja minä olen saanut muuta tietoa. Toimittaminen ehkä Turkki ei sitä lentäen vie minnekään. Se ehkä toimitetaan USA lähetystöön Embassy. USA toimittaa itse kotimaansa jos viedään to USA Embassy. Miten tässä tehdään niin en tiedä sellaista tietoa minulla ei ole.

USA:lla on kyllä noin muutama Embassy in Turkey. Luultavasti vain kerrotaan kun se on saapunut Washington USA ja ei kerrota miten se on toimitettu sinne.

Palataanpa vielä tähän. Eli NATOa vastaan/tyhjää äänestäneille kävi vaaleissa näin:

Veronika Honkasalo (vas)-> JATKAA
Anna Kontula (vas) → JATKAA

Markus Mustajärvi (vas) → EI EHDOLLA

Katja Hänninen (vas) → PUTOSI
Matti Semi (vas) → PUTOSI
Johannes Yrttiaho (vas) → PUTOSI
Ano Turtiainen (vkk) → PUTOSI
Mika Niikko (ps) → PUTOSI

48 tykkäystä

Samppanjat kylmään!

37 tykkäystä

Siis kopion oikeaksi todistava onkin se virallinen allekirjoittaja, jonka nimi ratkaisee :slight_smile: :laughing: :joy:

37 tykkäystä

Kannattaa odotella vielä rauhassa. Turkki ei ole toimittanut asiakirjoja, paperitöissä voi mennä pidempään vielä. Ei sinänsä ole päivistä kiinni, jos vuosi odoteltu :slight_smile:

Stoltenbergin mukaan huomenna ollaan Natossa. Eiköhän tuohon uskalla luottaa.

16 tykkäystä
43 tykkäystä

Stoltenberg totesi juuri, että huomenna Tiistaina Suomi toivotetaan historiallisesti Naton 31. jäseneksi. Eli huomenna korkataan!

20 tykkäystä

Pessimisti ei pety. Varmasti aika korkeat kertoimet olisi väitteelle, ettei tapahdu huomenna, mutta kaikki on mahdollista. Turkin allekirjoittama asiakirja ei ole vielä kassakaapissa, eikä Suomen hyväksymiskirje, eikä kutsu Natoon. Huomenna voi olla tervetuliaistilaisuus, mutta virallisesti kaikki varmistuu, kun asiakirjat ovat kassakaapissa, silloin voi korkata. Lätkää paljon seuranneena, aika usein peliä ollaan jo ilmoittamassa jommankumman osapuolen voittamaksi ja viimeisen 10 sekunnin aikana tuleekin maali. Varmaa on vasta, kun kaikki asiakirjat ovat kassakaapissa Washingtonissa ja kaappi kiinni. Silloin alkavat turvatakuut, ennen sitä olemme vielä harmaalla alueella :slight_smile:

Valetta.

“Ulkoministeri Pekka Haavisto (vihr) lentää Brysseliin. Mukanaan hänellä on Suomen valtionjohdon allekirjoittama Suomen liittymispäätös. Haavisto antaa tämän liittymispäätöksen Yhdysvaltain ulkoministerille Antony Blinkenille Naton päämajassa. Näin Suomi tekee niin sanotun talletuksen, jonka ottaa vastaan State Departmentia johtava Blinken. Suomesta tulee Naton täysjäsen sillä hetkellä, kun Blinken on ottanut vastaan Suomen talletuksen. Näin on täytetty vuonna 1949 laaditun Washingtonin sopimuksen velvoite Yhdysvaltain hallitukselle tehtävästä talletuksesta.”

Riittää, kun huomenna tarvittavat paperit ojennetaan Blinkenille. Näin on kaikki velvoitteet suoritettu ja Suomi on NATOssa de facto.

21 tykkäystä

Kannattaa sitä näköjään aika ajoin puhallella tuuleenkin, etenkin jos sattuu olemaan myötäistä. :wind_face: :v::sunglasses::v:

14 tykkäystä

Eli tiistaina 4.4.2023 Nato viimein tallettaa Suomen, vaikka kuinka joitakin harmittaisi. :grin:

kuva
Lähde: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009405879.html

27 tykkäystä

Onko Turkin paperi jo kassakaapissa, tästä en ole nähnyt mainintaa ?