Suuri IPO / kaupankäynnin ketju: tekniset kysymykset

Aina onnistunut sekä Evlin että tytäryhtiö Alexanderin järjestämät annit hyvin.

1 tykkäys

Voitko vääntää vielä rautalangasta?:grin: Entä jos ne käytettävät varat on Nordnetin tilillä, onnistuuko merkitsemiseen silti Dansken kautta?

1 tykkäys

Ei onnistu, maksu pitää tulla pankkitililtä. Eli joudut nostamaan rahat ulos Nordnetista.

2 tykkäystä

Ok, hyvä tietää, kiitos tästä👍

Ilmeisesti aikanakin suurimpien pankkien/nordnetin tileille osakkeet jo tulleet, joten esteitä tuskin on (Inderes tämänkin vaiheen IPOsta luultavasti haluaa hoitaa mallikkaasti, jonka vuoksi kaupankäynti ei alkanut jo Perjantaina :smiley:)?

Mikähän mahtaa olla listautumisissa hankintapäivä?
Otetaan nyt vaikka tämä Inderesin ipo esimerkiksi eli mikä on se päivä määrä jolla verottaja laskee tähän antiin osallistuneiden hankintapäivän jos joskus tulee vaikka käytettyä hankintameno olettamaa?

1 tykkäys

Onko muita Nordnetin käyttäjiä, joilla ei vielä näy Inderesin lippulaput salkussa? :slight_smile: Onneksi lisää saanee ostettua, vaikka vanhat eivät ole saapuneet :sweat_smile:

2 tykkäystä

Ei näy mullakaan nordnetis muijanomat näkyi nordea jo perjantaina

Okei. Eiköhän ne sieltä pikkuhiljaa tipahtele salkkuun, saattaa olla hieman näpyteltävää, tai miten ikinä jakavatkaan ne. :slight_smile:

Itsellä ei vieläkään näy salkussa. Näkyykö jo kaikilla muilla?

:thinking: Kuinka mahtaa verottaja tulkita fifoa, kun olen tässä ehtinyt ostamaan ja myymän Inderesin osaketta ennen kuin annista merkitsemäni osakkeet on saapuneet arvo-osuustililleni? Oma tulkintani on, että en ole voinut myydä antiosakkeita, koska eivät ole tilillä vielä näkyvissä, vaikka ne olikin ensin hankittu.

1 tykkäys

Kieltämättä erikoista, että kaikki eivät saa osakkeita tilillensä siiheksi, kun kaupankäynti alkaa. Onkohan “ongelma” Evlin päässä, vai Nordnetissa.

Kyllä mieleni niin pahoitin.

4 tykkäystä

Jaa-a, omat tuli Nordnettiin ihan ajallaan, ja samalta näyttää tuo välittäjätilasto, suurin osa kaupasta Nordnettiä, joten eiköhän suurin osa ole lappunsa saaneet. Kannattanee kiusata Evliä?

2 tykkäystä

Antiosakkeet kirjattu tilille 11:35 eli aamun oston (klo 10:09) ja myynnin (klo 10:15) jälkeen. Fifo on selvä. En siten myynyt antiosakkeitani ja vältin 100% myyntivoiton toistaiseksi. Tämähän meni hyvin. Kiitos hitaan Evlin/Mandatumin. :sweat_smile:

4 tykkäystä

Nordnet näyttää Inderesin hankintahinnaksi 0€ joten koko arvo näkyy tuottona. Korjaantuukohan tuo automaattisesti? En ole aiemmin listautumisissa nähnyt tuota käytöstä.

2 tykkäystä

Voit päivittää ostohinnan itse tuohon 25€ painamalla keskikurssin arvoa 0,00

7 tykkäystä

Aiemmin on kyllä toiminut IPOissa muualtakin kuin Nordnetin kautta merkittynä, että hankintahinta tulee Nordnetin salkkuun oikein.

Ehkä ne tulevat viiveellä.

Vautsi. En tiennytkään. Kiitos tästä :smiley:

Tässä kannattaa muistaa sellainen, että vaikka sen hinnan siihen itse päivittää ei se päivity myynnin yhteydessä verottajalle. Nordnet ei siis lähetä itse muutettuja kursseja verottajalle mikä nyt on ihan loogista.

7 tykkäystä

Siirrän tänne parempaan paikkaan: