Suuri IPO / kaupankäynnin ketju: tekniset kysymykset

Todennäköisesti kaupankäynnin alkuun mennessä.

1 tykkäys

Näkyykö teillä IPO:sta saadut Inderes-osakkeet jo Nordnetin (kenellä AOT on Nordnetissä) arvo-osuustilillä? Itsellä ei näy. Kunhan tässä vaan kyselen :slight_smile: Kiitos tiedosta!

1 tykkäys

Ei vielä näy, mutta eiköhän ne ajallaan sinne ilmesty kun hetken malttaa odottaa.

5 tykkäystä

Nordeassa anneista saatujen osakkeiden alkuperäinen hankintahinta ts. ‘‘merkintähinta’’ ei päivity, ellei pankki itse ole mukana järjestämässä merkintää/listautumista. Tämä tarkistettu pankilta viime viikolla Modun kohdalla.

50 merkattu, 12 saatu, fyrkat palautettu, ja Nordean AOT:llä näkyy jo osakkeet. Ei mitään ongelmia tai viiveitä täällä!

2 tykkäystä

Rahat palautuivat kyllä hienosti Nordeaan, mutta eipä näy vielä Nordnetin AOT:lla laput.

2 tykkäystä

Tarkoitat siis ettei onnistu verkkopalvelussa? Niinhän tuolla tosiaan kerrotaan. Eli yhteisön (yrityksen) nimiin merkitseminen vaatii Dansken konttorilla käynnin mutta pitäisi kyllä onnistua.

Ei näy Op:ssä rahojen palautusta eikä Nordnetin AOT:lläni osakkeita. Milloin tullenavat.?

1 tykkäys

Ei lukenut silloin kun merkitsin, soitin vielä sijoitusasiantuntijakeskukseen varmistin etten maksa tilisiirtoa turhaan. Ohjeiden muikaan turhaan silti maksoin :rage:

Mulla palautui rahat OP tilille eilen 7.10.

3 tykkäystä

Tuo oli siis kuvakaappaus virallisesta esitteestä, joka on se “virallinen totuuden lähde”. Sitä on tiedoston aikaleiman mukaan muokattu viimeksi 5.10.2021 aamulla eli ennen merkintäannin avautumista. Mahdollisen nettisivujen versioista en ole tietoinen, pyrin itse käyttämään virallista esitettä lähteenä.

4 tykkäystä

Moi viisaat! Kysymys joka käsittääkseni kuuluu tänne, mutta noviisina en ole siitäkään varma:

Haluaisin osallistua Lifeline SPAC:in IPOon Nordnetin AOT/OST:llä (mikäli mahdollista) ja olen tehnyt itse firmasta taustatyön mutta vieläkin on hämärän peitossa miten kaupankäynti tapahtuu ”SPAC-kauppapaikalla”?
Miten tämän firman osakkeilla käytävä kauppa tai sen osakkeiden antiin osallistuminen poikkeaa vaikka modulightin samanmoisista?
Kiitos ja vihertävää perjantaita Allihopa!

2 tykkäystä

Mä myös pyrin varmistamaan asiantuntikakeskuksesta kun olin epävarma :grinning:

Danske toimii Lifeline SPACin merkintäpaikkana, joten käytettävät varat tulee olla käyttötilillä, josta merkintämaksu tehdään. Nordnetin AOT:lle voi ohjata osakkeet, tarvitset merkintään Nordnetin AOT-tilinumeron, joka puolestaan löytyy tilin asetuksista

image

Annissa merkitään Lifeline SPAC A-sarjan osakkeita, joilla käydään kauppaa pörssissä niin kauan kunnes kohdeyritys on löytynyt ja yhtiökokouksessa on yhdistyminen hyväksytty sekä osakemuunto tehty. Tässä yhteydessä siis Lifeline A -sarjan osakkeet muuntuvat uuden yhtiön osakkeiksi ellet niitä lunasta myöhemmin annettavan ohjeistuksen mukaan 10€ hintaan omistuksiasi SPACin rahastosta.

8 tykkäystä

Onko täällä mandatumin asiakkaita, jotka olis merkkaillu indeä tai muuten aikaisempaa kokemusta mandatumilla merkitsemisestä? Näkyykö teillä laput tilillä vielä?

Merkkasin Mandatumin tilille, eikä näy vielä. Kannattaa varautua siihen, ettei välttämättä näy ekana - eikä vielä tokanakaan kaupankäyntipäivinä. Spinnovan kohdalla omat laput näkyi vasta useita päiviä myöhemmin.

Ei niitä näy Nordnetissakaan, odotelkaa ihan rauhassa.

3 tykkäystä

Nyt näkyy Nordnetissa Inderes. :partying_face:

Ainaki mulla :smiling_face_with_three_hearts:

9 tykkäystä

Näinpä näkyy. Yritän painaa epätoivoisesti “osta”-nappulaa mutta se ei toimi vielä :sob:

No, ehkä maanantaina paremmalla onnella.

4 tykkäystä

Näyttää olevan merkatut Inderekset tänään kirjautuneet Nordnetin arvo-osuustilille. Eli onnistuu Evlin järjestelmän annin osakkeiden kirjaus Nordnetiin.

4 tykkäystä