Taaleri sijoituskohteena

Vihdoin sain kuunneltua Taalerin tuoreen tj:n yhtiökokouskatsauksen. Yleisesti ottaen voi todeta, että katsaus on todella selkeä ja suosittelen sitä lämpimästi kaikille Taalerin omistajille (laitan linkin alle). Ohessa vielä omia sekalaisia havaintoja:

Garantia roolia osana konsernia perusteltiin pariinkin otteeseen sen tuomalla vakaudella. Tämän vakauden johdosta muualla konsernissa voidaan ottaa enemmän riskiä. En ainakaan itse muista, että Garantian roolia olisi aiemmin viestitty tällä tavalla. Tästä oli puhe 3min ja 23min kohdilla.

15min kohdalla puhutaan eri tuottolähteiden tasapainosta. Ainakin itselle tuli tästä aika vahvasti se käsitys, että tuottopalkkioiden odotetaan olevan pitkässä juoksussa merkittävä tuloskontribuuttori ja selkeä tukijalka tulokselle.

Kanadan biohiilihankkeesta puhuttiin useampi kerta ja tämän perusteella jäi itselle fiilis, että siellä oltaisi hankkeen osalta pidemmällä kun itse olin ajatellut. Tarkoitan tällä siis sitä, että itse en ole ollut varma lähdetäänkö tuota hanketta edes tekemään, mutta yk esityksestä sain ainakin itse käsityksen, että hanke tullaan suurehkolla todennäköisyydellä toteuttamaan.

Tossa vielä tj-katsaus: Taalerin yhtiökokous | Toimitusjohtajan katsaus 2.4.2025 - Inderes

Huomenna myös Q1-tulos aamusta ja meidän ennakkokommentti: Taaleri Q1’25 -ennakko: Odottavissa tunnelmissa ennen syksyn strategiapäivitystä - Inderes

23 tykkäystä