Tecnotree sijoituskohteena

Trendi näyttää jatkuvan :sunglasses: :ok_hand:

image

image

image

image

image

image

9 tykkäystä

Uusien tilauksien puuttumisen ongelma tulee esiin viimeistään 2021 alussa. Liikevaihto 2019 Q4, 2020 Q2, Q3 lähes samat.
Osakkeen kurssi ei erityisesti tykännyt Q3:sta, vaikka nykytilanne on hyvä tuloksen osalta. Kurssi näyttää valuvan läpi 0,60 eurosta.
Itse olen edelleen miinuksella Tecnotreestä, kun en myynyt tulosjulkistuksen nousupiikkiin. Katsotaan harjoitusta vielä hetken aikaa.

2 tykkäystä

Tilauskanta kuitenkin kasvoi 2% 2019 q3 verrattuna. Selkeästi q1 on ollutkin heikoin kvartaali viimeiset kolme vuotta.

3 tykkäystä
8 tykkäystä

Ai että kattelin äske salkkua ja aattelin että jos vähä keventäs mut katoin uudestaan ton rapsa. Onha tää älyttömän kova! Paljon kovempi mitä odotti. Tuo että saadaa kvartaalilta 47% liikevoittoa eli 6,9 miltsiä. Tää näitten toimialue mitä jengi dissaa on musta nimen omaan heidän vahvuus koska saa toimia rauhassa ja vetää hyvällä katteella kilpailun ollessa pienempää…

Ostin sit taas lisää :sunglasses::beer:

9 tykkäystä

MA20 tuki pitänyt hyvin, olisiko tekemässä breikkiä tuosta tiukkenevasta kolmiosta?

6 tykkäystä

Lisää pitäis ostaa mut limitissä ollaan käteisvarojen suhteen.

4 tykkäystä

Lisäsin 5 kg eilen 0.66 kurssiin. Saa nähdä milloin joku analyytikko rohkenee tai viitsii ottaa kantaa yhtiöön…on se niin ihmeellistä ettei kukaan ole vielä minkäänlaista kommenttia antanut. Ja luvut ovat karkeasti Admicomin tasoa. Voitto 47 pros. vielä vähän suurempi!
Qt on yli miljardin firma ja tekee 26,5 pros voittoa ja Lv suunnilleen sama. Rohkenen väittää, ettäEuro menee rikki ennen Joulua.

5 tykkäystä

Otetaan vaikka vertailuun Revenio, joka teki voittoa Q3: llä 3.6 milj ja Lv. 14-15 milj. Ja markkina -arvo on yli mrd. Tecnotree teki 6.9 milj voittoa samalla liikevaihdolla ja m- arvo 180 milj. Lukujen valossa Tecnotree on raskaasti aliarvostettu Revenioon verrattuna… Idea on se, että näin firmoja vertaamalla etsin aliarvostuksia. Tecnotreen maine on huono hirvittävän historian perusteella, mutta siitä se korjaantuu ajan myötä, koska luulen hyvän kehityksen jatkuvan…ensi vuonna kurssi voi aivan hyvin olla 2€-3€ välissä. Seppo Saario on sanonut: lukuja pitää uskoa.

4 tykkäystä

Lukujen valossa kyllä, mutta Tecnotreellä liikevaihto tulee muutaman asiakkaan kautta. Yksikin pois, niin kusessa ollaan. Lisäksi yhtiö on äskettäin ollut konkurssin partaalla ja on vielä yrityssaneerauksessa, mikä ei ainakaan lisää yrityksen houkuttelevuutta. Vallihaudatkaan eivät taida olla ihan yhtä syviä kuin Reveniolla tai Quutilla.

Tästä huolimatta Tecnotree on mielenkiintoinen keissi. Ostin sitä jostain 0,3 pintaan ja myin pois kun kurssi lähti laukalle. Olen miettinyt palaamista kyytiin, mutta suurin pelkoni liittyy tuohon asiakkaiden kokoon suhteessa myyntiin. Yksikin menetys ja osakkeen hinta on puolet tästä.

6 tykkäystä

Tecnotreen tuotteet taitavat olla parhaasta päästä, niillä voi pitää hyvää hintaa. Asiakkaille ne tuo säästöjä ja digitalisointi auttaa pysymään mukana busineksessa. 47 pros voitto kertoo erittäin hyvästä hinnoittelu voimasta! En tiedä toista firmaa joka tekisi noin paljon voittoa… Olin mukana jo Tecnomen holdingin aikaan 2001 ja myin kaikki pois tappiolla joskus 6 v. Sitten kun näytti konkka tulevan. Mutta 5 G :n tulo pelasti ihmeekseni firman ja tulin mukaan alkukesästä taas ja ain lisätä vielä jatkossakin.
Qt on suurin salkussani, en vaihda niitä tähän edes osittain pois koska luulen siitä tulevan aiemmin ostotarjouksen kuin Tecnotreestä. Sen jälkeen siirrän lisää reippaasti paukkuja tähän…:slight_smile:

5 tykkäystä

Tulin mukaan alkukesästä kuten sinäkin, ja palstalle liityin tänään.
Olen kahlannut palstaa läpi, ja aikalailla samoilla aatoksilla menen kuin ns.palstakonsensus.
Asia, joka kuitenkin alkanut itseäni vaivaamaan, on uusien tilausten puute. Viimeisin ilmoitusrajan ylittävä tilaus on saatu 30.06! Paniikiin ei vatmaankaan ole vielä syytä, mutta joka päivä ilman tilausta lisää pientä epävarmuutta jatkosta. Mikäli tilinpäätökseen asti mennään ilman uusia ilmoituksia, tulen kyllä keventämään omistustani ennen q4 lukujen julkaisua. Onko muilla mietteitä/näkemyksiä näistä tilauksista tai niiden puutteesta?
Vielä kysymys itse palstasta. Minulla uusimmat viestit tulee aina ketjun hännille viimeisenä. Voikohan järjestystä muuttaa siten, että uusimmat viestit olisi näkyvissä aina ensimmäisenä?

3 tykkäystä

En osaa sanoa tuohon viestiasiaan.
Hyvä pointti tuo tilauskehitys. Itse tässä mietin myös, että onko tämä todennäköinen riippuvuus muutamasta isosta asiakkaasta se, mikä nyt jarruttaa kurssinousua? Hyvistä uutisista huolimatta…

2 tykkäystä

Itse odottelen lähinnä uutisia yrityssaneerauksesta. Nyt menee niin hyvin, että pidän lisämaksuja jopa todennäköisenä. Ei tykkäisi kurssi sellaisesta ei.

4 tykkäystä

Nuo mahdolliset lisämaksut voi tietty nähdä myös toisinpäin. Sehän olisi osoitus vain siitä, että yhtiöllä pikeasti pyyhkii nyt hyvin.
Eikös tuo maksuvelvoite kuitenkin pääty jo 31.12.2020.

3 tykkäystä

Tuo riippuvuus kahdesta isosta asiakkaasta on toisaalta ollut jo kauan tiedossa. Tämä vuosikin menee vielä mukavasti ”vanhoilla” tilauksilla, mutta miten jatkossa? Mikä mahtaa olla tiedotekynnyksen raja uusissa tilauksissa? Tottahan siellä kuitenkin kokoajan jotain pienempää kauppaa tehdään,…

3 tykkäystä

Mikäli nyt oikein muistan, niin ei yrityksemme tänäkään vuonna kovin monesta isosta kaupasta ole tiedottanut ja silti on tulokset nousseet. Eli kai siellä tosiaan tehdään pienempiä ja enemmän nytkin!

2 tykkäystä

18.3.3 Lisäjako-osuuden määräytyminen
Lisäjako-osuuden määräytymisen tarkastelujaksot ovat seuraavat:
Tarkastelujakso 1: 1.1.2016–31.12.2017
Tarkastelujakso 2:1.1.2018–31.12.2019
Tarkastelujakso 3:1.1.2019–31.12.2020

Mikäli tarkastelujakson aikana Yhtiön käyttökate ylittää sille liitteessä 14.2 ilmenevän ennustetun käyttökatteen, maksetaan kyseiseltä tarkastelujaksolta lisäjako-osuutta. Lisäjako-osuutena maksetaan tällöin 50 prosenttia siitä määrästä jolla toteutunut käyttökate tarkastelujaksolla on ylittänyt kyseiselle
tarkastelu-jaksolle liitteestä 14.2 ilmenevän ennustetun käyttökatteen.
Lisäjako-osuutta ei kuitenkaan jaeta, mikäli budjetoidun käyttökatteen ylitys tarkastelujaksolla ei ole vähintään 10 prosenttia

EDIT
image

6 tykkäystä

Mistään en tiedä onko nuo voimassa :man_shrugging:
Mutta jos noita vertailee Q3 lukuihin niin luulisin leikkurin iskevän.
Sen jälkeen olisikin sitten latu auki. Minusta tämä on hyvin mielenkiintoinen “Hans Rosling”- osake, eli toimii ja kasvaa siellä missä maailman talouskin enimmäkseen ja nimenomaan paikalliseen tapaan.

4 tykkäystä

Kiitos tästä! Oli minulle uutta, että tarkastelujaksot ovat aina kahden vuoden mittaisia. Olin tietämättömyyttäni ajatellut, että asiaa tarkasteltaisiin aina kvartaaleittain, korkeintaan vuosittain.
Varmaan on niin kuten mainitsit, että leikkuri heilahtaa, mutta en kuitenkaan olisi siitä huolissani. Sehän on toisaalta vain hyvä signaali jos niin käy, ja kuten sanoit, sitten on tie avoin.

3 tykkäystä