Tecnotree sijoituskohteena

Katsoit oikein, ei kannata KL:n artikkeleita faktoina ottaa :smiley: se median laatu on ajansaatossa kyllä todettu jo hieman vaihtelevaksi

3 tykkäystä

Jeps, kyllä näillä kelpaa :smile:. Liikevaihto kasvoi mukavasti yli omien odotusten ja tuloksenteko säilyi myös. Aasia, Tyynimeri ja Eurooppa jos vielä saatais kunnolla kasvuun niin avot!

lv 11,2milj. (+13,7%)
liikevoitto 3,1milj (+168%)
nettotulos 1,8milj (+287%)
eps.0,01

6 tykkäystä

Ennusteista reilusti yli:

Liikevaihdon lisäksi myös tilauskanta ennätysvahva:

Kyllä tästä on tulossa väkevä 2021 :muscle: :partying_face:

37 tykkäystä

Mikä olisi neutraali P/E foorumin mielestä?

1 tykkäys

Hyvä meininki tosiaan! Toivottavasti riittää merkittävään tavoitehinnan nostoon ja siten “osta” suosituksen jatkoon.

3 tykkäystä

Tässä näkyy hyvin tämä korkean myyntikatteen tuoma vipuvaikutus. Liikevaihdon kasvu rullautuu hyvin voimakkaasti tulokseen! Todella hyvältä näyttää!

Tämän vuoksi melkein toivoisin, että yritys käyttäisi kasvavan kassan myynnin kasvattamiseen saneerausvelkojen ennenaikaisen poismaksamisen sijaan. Tällä tuloksen kasvulla saneerausvelkojen maksuerät jäävät nopeasti pieniksi. Toki edellytyksenä on, että yritys pystyy skaalaamaan liiketoimintaansa kohtuukustannuksin, ja käyttöpääoma pidetään kasvun vaatimalla tasolla.

15 tykkäystä

Tilauskanta ennätystasolla. Korkein tilauskanta kuuteen vuoteen! Mikä on se päivä kun Tecnotree nousee mallisalkkuun?

6 tykkäystä

Jaa-a. Todella hankala mun mielestä hinnoitella tällaista. Toisaalta kasvu on kovaa ja näyttää todella hyvältä, mutta toisaalta vielä hetki sitten oltiin kriisissä, eli en minä tätä samalla tavalla osaisi arvottaa, kuin firmaa, joka olisi takonut kasvavaa tulosta useamman vuoden putkeen. Sen lisäksi tämä on vähävaihtoinen small cap ja toimii kehittyvillä markkinoilla, eli pari syytä lisää, miksi kertoimia ei voi laskea ihan samalla logiikalla, kuin jollekin Nesteelle.

16-18, ehkä? Minä kyllä arvotan tällaiset aina systemaattisesti alakanttiin verrattuna markkinoihin.

8 tykkäystä

Nettovelkaantuminen vuosi sitten 146,6 %, nyt vain 13 %.

10 tykkäystä

Hienosti lähti vuosi käyntiin Tecnotreeltä. Erityisen mukavaa luettavaa oli tuo saatujen tilausten vahva kasvu ja todella vahva tilauskanta. Tuo kasvun vipuvaikutus on kyllä oiva ominaisuus, ei tarvitse investoida kannattavuuden kustannuksella.

43 tykkäystä

Näitä verrokkeja on Inderesin rapsassa aika niukasti, mutta tuosta voi jotain lähteä haarukoimaan.
Varsinkin nykymarkkinatilanteessa kertoimissa on kyllä selkeästi venymisen varaa kunhan tuo “saneerausale” alkaa lähteä kurssista pois (Tecnotreen P/E tietysti jo noussut rapsan julkaisun jälkeen kurssinousun myötä)

6 tykkäystä

Paremmin lähti kuin vuosi sitten, mutta en voi olla huomioimatta sitä, että viime vuonna ainoastaan q1 oli tätä huonompi. Q2, Q3 ja Q4 olivat vahvempia liki kaikilla mittareilla. Mentiikö tassä nyt etee- vai taaksepäin, siitä en ole aivan varma.

3 tykkäystä

Tästä on keskusteltu ketjussa aiemminkin ja kuten noista edellisten vuosien liikevaihtokäppyröistä näkyy niin liiketoiminnassa on selkeästi kausivaihtelua ja Q1 on aina heikoin liikevaihdon osalta. On siis paljon mielekkäämpää vertailla eri vuosien samoja kvartaaleja kuin peräkkäsiä kvartaaleja. Eiköhän tällä ennätyssuurella tilauskannalla ole tulossa kaikkien aikojen Q2

16 tykkäystä

Ainut asia mitä toivon hartaasti on, että saadaan villapaita videolle.

8 tykkäystä

Tietääkö kukaan Moneltako haastis tulossa tänään?

Moro Fanfaari!

12.00 aloitetaan purkittaminen, joten iltapäivään mennessä pitäisi olla kuulumiset maailmalla.

Sään armoillahan täällä pohjoisessa ollaan! Toimitusjohtajan haastatteluun en taida tohtia tuota kotikutoista tekelettä niskaan vetäistä, mutta ehkä sitten mahdollisessa analyytikkohaastattelussa!

22 tykkäystä

Olen aina puhunut itselleni, että käänteisiin pitäisi uskaltaa hypätä kyytiin. Sitten vuoden päästä manailen, että en lähtenyt vaikka olisi pitänyt (huomaa sarkasmi). Nyt lähden tähän mukaan. Omat perustelut ovat selkeät käänteen merkit, vahva tilauskertymä ja uskon tämän kumuloituvan tulevilla kvartaaleilla selvästi. Lisäksi liikevaihdon kasvu valuu ainakin tällä tietoa hyvin kohti viimeisiä rivejä. Laitetaan pisteeksi I:n päälle vielä se, että saanpa vähän kehittyviä markkinoita salkkuun myös.

Hyvää vappua kaikille!

16 tykkäystä

Olen tätä ketjua selannut nyt mielenkiinnolla pidemmän tovin, niin voisiko joku tiivistetysti kertoa, että mikä tekee tecnotreestä paremman verrokkeihin verrattuna ja keitä verrokit ovat. Itseä kiinnostaisi IT-sektoriin sijoittaminen, mutta tuntuu tai ainakin kuulostaa, että kaikki nämä IT-talot tekevät samoja juttuja, joten kysyisinkin vielä toistamiseen, että millä Tecnotree peittoaa kilpailijat.
Kiitos jos joku viitsii avata hieman, koska olen erittäin kiinnostunut tästä firmasta sen vähän ymmärtämisen kautta, mitä olen lukenut.

Lippua uhmaten.

3 tykkäystä

Ilmanmuuta ensisijaisesti tulee verrata edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan, mutta ei hieman laajempi vilkaisukaan pahasta liene:) Nähtäväksi nää, toteutuuko tuo ennustamasi ennätysvahva q2 vaiko ei. Kyllä tässä mielestäni ilmeinen vaara sillekkin on, ette se ei toteudu.

Tällä tilauskannalla on vaara on pikemminkin siinä että loppuvuosi tulee menemään hyvin :smiley: .

7 tykkäystä