Tecnotree sijoituskohteena

Ensimmäistä kertaa uskaltaudun forumille kirjoittaan. Mistä Seppo tämmöisiä hienoja käppyröitä saa hommattua? TT omistaja täältä löytyy kans, hienoa katseltavaa nämä kurssien liikkeet ollut, me like. Saa liputtaa

3 tykkäystä

Alennus oli reilu 10% siitä, millä kuka tahansa muukin olisi saanut osaketta pörssitiedotteen tulopäivänä ostaa. Tuota varmaan tullaan jauhamaan maailman tappiin saakka, että hyvähän se noin on K2:sen rahansa tehdä. Mutta reilut 10%, ei enempää. Jos ei sillon itse ostanut, niin turha jälkikäteen kauhistella usean kymmenen tai sadan % tuottoja. Ne oli tarjolla kaikille muillekin (-10%). Ja mun mielestä tuossa maksuehdossa ei ole mitään ihmeellistä :slightly_smiling_face:

8 tykkäystä

Kaikki näyttävät täällä miettivän menneitä lukuja, mutta eikö olennaista ole kuitenkin miettiä tulevia kasvulukuja tässä kohtaa? Kyseessähän on aivan eri firma kuin vuosi sitten. Kaiken järjen mukaan kasvulukujen pitäisi mennä uusiksi tarinan vahvistuessa ja pääomituksen lisääntyessä. Kyseessä ei enää ole kriisifirma vaan kasvava teknofirma. Onko joku tehnyt laskelmia, paljonko kasvua pitäisi tulla per annum, että firman miljardin tavoitteisiin päästäisiin?

5 tykkäystä

En minä suinkaan sellaista väitä :slightly_smiling_face:

Edit. Aah, taisin olla hieman epäselvä viestissäni. Tuo (-10%) tarkoitti vain sitä erotusta mistä aiemmin viestissä puhuin. En tarkoittanut, että muutkin olisi sillä 10% alennuksella saanut.

1 tykkäys

Sorry, kyllä se olin nyt minä joka kirjoitti epäselvästi, tai jopa väärin.
Tarkoitus oli luonnollisestikkin kysyä, että väitätkö kenen tahansa olleen tuolloin mahdollista ostaa osakkeita n.30milj kappaletta +10% tuohon antihintaan nähden?
Kuten kysymyksestäni jo arvaatkin, niin minusta tuo anti oli ehdottoman väärin vanhoja omistajia kohtaan.
Tässä tuskin kuitenkaan kummankaan pää kääntyy, joten eiköhän tämä ole tässä:)

Vanhat omistajat joiden pinot ovat +50% sen jälkeen eivät taida olla ihan hirveän kiinnostuneita kun on liian kiire laskea saalispinoa :smiley:

Tärkeämpää oli että firma pääsi irti saneerausveloistaan.

8 tykkäystä

Onneksi meillä on objektiivinen mittari tälle väittelylle, nimittäin osakkeen kurssi. Sitä kun katsoo niin huomaa, että ei se kovin väärin vanhoja omistajia kohtaan näytä olleen.

2 tykkäystä

En oikein ymmärrä tuota logiikkaasi. Väittämäsi sisältää olettamuksen siitä, että kurssinousua ei olisi tullut, mikäli osakemyynti olisi suunattu vanhoille omistajille. Tuosta ei kuitenkaan ole mitään näyttöä.
Minun osalta tämä oli nyt tässä.

Tämä oli Padman ja yhtiön olettama. Voin myös omasta puolestani sanoa, että myyntiin olisi mennyt saman tien jos kukkarolle oltaisiin tultu – kärjistäen; se on varma roskayhtiön merkki. Kurssireaktiosta voitaneen päätellä myös se, että en ollut ainoa joka ajatteli näin ja piti Padman ja yhtiön päätöstä oikeana.

3 tykkäystä

Kerta kiellon päälle:)
Kurssinousu kertoo siitä, että yhtiö pääsi irti saneerauksesta, sekä sen myötä auenneista uusista tulevaisuudennäkymistä joista Padma kertoi.
Kakkosen nimi ei nousua aiheuttanut, vaan 22milj euroa.
Sinusta en tiedä, mutta itse olisin mielellään 0.72 tehtyjen lisäostojen myötä tätä nousua seurannut.

11 tykkäystä

Anteeksi, jos ruokin trollia tai jatkan vääntöä turhan pitkään.

Jos suunnattu anti edelleen harmittaa, niin suosittelen lämpimästi kuuntelemaan taannoisen haastattelun InderesTV:llä, jossa annin taustoja avataan tai selaamaan haastattelun referaatit ylempää tästä ketjusta.

Faktat:

  • Tecnotreellä oli aiempaa huono kokemus epäonnistuneesta merkintäoikeusannista, jonka seurauksena omistaja-arvoa tuhoutui merkittävästi
  • Ennen suunnattua antia kysyivät isoimmilta omistajilta, merkkaisivatko annissa, ja vastaus oli ei.
    → Ainoa järkevä vaihtoehto rahoituksen keräämiseen oli suunnattu anti
  • Ja toteutuneen kurssikehityksen pohjalta on ilmeistä, että tämä järjestely loi omistaja-arvoa merkittävästi ja oli kaikkien osakkeenomistajien etu.

Todennäköisesti ei olisi tullut kurssinousua, koska ei olisi mennyt anti läpi eikä päästy ulos saneerauksesta. Jollain piensijoittajien miljoonalla ei paljoa kuuhun mennä, jos tarve on 22 miljoonaa. Eikä se, että sinä olisit osallistunut antiin, tarkoita, että kaikki muutkin olisivat osallistuneet :wink:

30 tykkäystä

Eikös muuten P/B putoa aika paljon annin seurauksena? Puolittuu kaiketi suurinpiirtein.

Sikäli omistajille edullinen veto

“ICT-alan osaajien kokonaistarve voi lähivuosina nousta jopa 20 000 työtekijään”

Hmm🤔

4 tykkäystä

TT:ltä ei juuri oo kuulunu mitään uutisia. Minkäslainen tiedotuspolitiikka heillä on ollu kauppojen julkasujen kanssa?

30 päivän “hiljainen aika” on aina ennen osavuosituloksia.

3 tykkäystä

Joo mut meinasin, että mitkä kaupat ylittää julkasukynnyksen yleisesti.

Tällaiset asiat kerrotaan pörssiyhtiöiden webbisivuilla.

5 tykkäystä

Siitä ennakko torstain koitokseen.

38 tykkäystä

image

Otin Qt palstalta SaaS-yhtiöiden arvostuskuvan ja lisäsin tecnotreen sinne. 2021e - 2023e inderesin IMO konservatiivisilla ennusteilla Tecnotreen arvostus ei näytä hurjalta. En usko, että se saavuttaa tuota reggressioviivaa aivan heti, mutta onko tämä nyt kovin kallis näillä näkymillä? Eli onko tuo viimeaikainen kurssinousu ylilyöntiä vai arvon purkautumista lähemmäs oikeaa tasoa.

51 tykkäystä

Ei ole, jos kaikki menee niinkuin pitää, mutta luonnollisesti riskejä on enemmän koska firma on käynyt melkoisen kivisen tien viime vuosina. “Track record” on vielä ohut.

7 tykkäystä