Tekninen analyysi (ei kyselyitä)

Samoilla tasoilla on myös päivätason MA200. Tuo on ainakin itselleni se taso, jolla viimeistään lyön loput käteiset (n. 20%) kiinni.

6 tykkäystä

En ole varma osaanko katsoa tota Fibonaccia oikein (en ole juuri käyttänyt, tarkoitus opetella paremmin), mutta eikös tuo 0.786-taso osuisi myös tuonne 3130-tasolle, joten siinä olisi kolmas tuki tonne samoille seuduille?

Mielenkiintoinen ta-blogi dollarin viimeaikaisesta korrelaatiosta osakkeisiin ja kultaan ja hopeaan.

3 tykkäystä

Treidaajat seuraa USD:n liikkeitä tarkasti. Yleensä dollarin nousu on tarkoittanut laskua osakemarkkinoille (samoin kuin metallit/kryptot). Toistaiseksi tuon breakoutin vaikutukset on olleet enemmänkin hämmentäviä, mutta ehkä se on vain ns. laggard ilmiö ja alkaa pikku hiljaa tekemään normaalia vaikutustaan, mikäli USD jatkaa nousuaan 96-97 alueelle.
USA:n vientimarkkinoitahan tämä vaikeuttaa ja päinvastoin esim. Eurooppalaisia yhtiötä auttaa (jos myydään eurohinnoilla ja kotiutetaan dollareita). Eräänlainen devalvaatio.
Trumpetti ei tykkää tilanteesta.

8 tykkäystä


Tässä bullish USD näkökulma.

4 tykkäystä

Kahoot! (Kahoot! - oppimisen ekosysteemi pilvessä) on nousutrendissä päivä- ja viikkotasolla. Maaliskuun pohijien jälkeinen vahva nousu on taittunut loivempaan noustrendiin. Kurssi on nousevien 1D MA50, MA100 ja MA200 yläpuolella.

RSI-divergenssi signaloi trendin mahdollisista päättymistä. Toisaalta kasvanut volyymi tukee trendin jatkumista. Lyhyellä aika välillä torstain ja perjatain päiväkynttilöiden alla pitkät hännät kertovat ostopaineesta.

Tukitasot 42.45, 38.55 ja 34.10. MA100 alitus on ollut pari kertaa hyvä ostopaikka.

15.-16.9. nousu ajoittuu yhtiön tiedotteeseen Kahoot! AS trading update Q3 2020 | Kahoot!.

6 tykkäystä

Olen Yrittänyt löytää ostettavaa pikku swingiin. Tämä erottui joukosta sillä että tukea löytyy vielä alapuolelta.

2 tykkäystä

Olisko tossa Beyond meatissa mahdollisesti muodostumassa cup & handle? Ainakin on laakea ja hyvän näköinen kuppi? Voisi pistää itsekin seurantaan

2 tykkäystä

Loiva lasku vahvistaisi kahvan? Mikä olisi taso?

En ole cup & handlea juuri käyttänyt, mutta eikös toi mene niin, että muodostuu loiva laskukanava ja sitten kun breikkaa siitä ylös niin kuvio vahvistuu. Muistaakseni joku nyrkkisääntö on, että laskukanava ei mielellään laskisi kuin <50% tuosta varsinaisen cupin syvyydestä

Muutkin tunnisti kuvion

2 tykkäystä

Tämähän on vahva muutos pois laskutrendistä ja merkki suunnan muutoksesta. Sanokaa jos on jotain korjattavaa tai lisättävää, en ole teknisen analyysin mestari… :sweat_smile:

3 tykkäystä

Sen pitäisi vielä sulkea ulkopuolella päivän päätteeksi.

2 tykkäystä

Kyllä pidän tuota vahvana merkkinä suunnan muutoksesta. Karhunpesässä käytiin tätä perjantaina sohimassa. Wedge on jo riittävän pitkä myös. 4H-kuvassa kuvio vahvistui tänään aamulla. Pari edeltävää LH-tasoa on jo ylitetty.

3 tykkäystä

Tulee alas kuin kivi. Vähän se on hengähtänyt parilla fibonacci tasoilla.

1 tykkäys


@T3r00 Itse olen seuraillut tätä, ei ole positiota, mutta kiinnostava case, jos 4usd/shr cash piti paikkansa.
Kaasun liikuttelu laivoilla ei taida vielä olla voimissaan.

2 tykkäystä

Katselin vähän historiaan GLNG:tä, olisin aika huolestunut, jos minulla olisi positio. Varsinkin, koska olisi suuri vaara, että se olisi punaisella. Huhtikuun low 4.54 ja toukokuun 5.39. Nuo on enää tukitasoina jäljellä ennen ATL:ää 2.63 vuodelta 2009.
Viime viikon volyymi oli historian suurinta, joten instikat tyhjentää pajatsoa. Tähän täytyy liittyä jotain fundapuolen huonoja uutisia.

4 tykkäystä

Tätä ilmeisesti voi tulkita niin että alkaa jo ostajiakin vähän löytymään?

2 tykkäystä

Valmet 1h. Olisko tässä nk lepikkö-kynttilä? Oma osto onnistui 21,02€`

4 tykkäystä

Ihan hyvännäköinen pomppu, mutta nyt pitäisi muodostua 15min HL vwap:in yläpuolelle ja tehdä trend chg. Muuten alkaa kääntymään 1H/4H bear flagiksi ja itse katselen lähinnä shorttipaikkaa mahdollisesta double topista 21.62. Olisin ottanut avauksesta shortin, mutta olen ollut poissa koneelta, niin en shortteja jätä mielelläni valvomatta ja jäi väliin. Nyt pitäisi löytyä bull volumea, jos bear flag meinataan ohittaa. Tämä kahden minuutin pikavilkaisulla.

8 tykkäystä